اجتماعی 18:34 - 28 مهر 1399

دستگیری ۱۸۵ نفر از اراذل و اوباش طی ۵ ماهه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، محبوب علیلو با بیان اینکه صیانت از نظم و امنیت عمومی به عنوان یکی از رسالت‌های قوه قضائیه همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این دادستانی است، اظهار داشت: با توجه به این مساله با برهم زنندگان آسایش مردم و اراذل و اوباش که نظم و امنیت آحاد جامعه را خدشه دار می‌کند با جدیت و بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: در این راستای شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن به منظور تسریع و دقت در رسیدگی تعیین شده است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت برخی از اراذل و اوباش حتی در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی، ادامه داد: در خصوص رصد و پایش اطلاعاتی اراذل و اوباش و مرتکبین جرایم خشن در فضای مجازی و حقیقی دستورات مقتضی به پلیس‌های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی در راستای کنترل تحرکات آنان و پیشگیری از بروز ارتکاب جرایم احتمالی صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور برخورد و شناسایی اخلال گران آسایش و امنیت عمومی قرارگاه تاکتیکی مقابله با اراذل و اوباش از تاریخ ۲۴ مرداد سال جاری در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با هماهنگی و حمایت قضائی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

علیلو خاطرنشان کرد: بر این اساس در راستای دستگیری اراذل و اوباش شناسنامه دار و همچنین اراذل و اوباش نوظهور طی ۵ ماهه نخست سال جاری مجموعاً ۱۸۵ نفر از اراذل و اوباش در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی جامعه، ادامه داد: در این خصوص دستورات قضائی لازم به منظور پایش و رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی به صورت مستمر خطاب به دستگاه‌های ذیربط صادر شده و طی ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۵۷ مورد از صفحات مربوط به اراذل و اوباش مسدود و محتوای آنها حذف شده است.


10771193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است