استانی 15:13 - 30 شهریور 1396
معاون اداره کل میراث فرهنگی قم اعلام کرد؛
قم - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم، سهل‌انگاری مسافر را علت انفجار در خانه مسافر قم اعلام کرد و گفت: این واحد دارای مجوز فعالیت بوده است.

واحد اقامتی که در قم منفجر شد مجوز فعالیت دارد/ سهل‌انگاری مسافر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، علی رضایی اظهار کرد: حوالی ظهر پنج‌شنبه انفجار گاز در خانه مسافر آفتاب واقع در کوچه آبشار در روربه روی صحن جواد الائمه(ع) حرم حضرت معصومه(س) در قم باعث وقوع حادثه‌ای دلخراش شد که متأسفانه بر اساس گزارش‌های اولیه تا کنون ۴ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

وی اظهار کرد: این خانه مسافر با درجه کیفی دو دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم است و بر اساس گزارش‌های آتش نشانی تمام استانداردهای لازم در این واحد اقامتی رعایت شده و سهل انگاری یکی از مسافران باعث وقوع این حادثه دلخراش شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر نیز تعدادی از افراد زیرآوار هستند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد افزود: با توجه به اینکه پیش از این نیز در قم شاهد وقوع حادثه‌ای مشابه بودیم که باز گذاشتن شیرگاز در یک واحد اقامتی از سوی یکی از مسافران باعث وقوع انفجار شده بود به همه مسافران زائران و گردشگران توصیه می‌شود در هنگام اقامت در واحدهای اقامتی موارد ایمنی را در هنگام استفاده از وسایل برقی و گازی رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در وسایل برقی و گازی هتل خودسرانه نسبت به تعمیر و رفع عیب وسایل اقدام نکنند بلکه حتما موضوع را با مدیریت و کارکنان هتل در میان بگذارند.

وی ‌افزود: مسافران از اقامت در واحدهای اقامتی غیر مجاز خودداری کنند و با توجه به فعالیت برخی از زائربرهای غیرمجاز در اطراف حرم حضرت معصومه(س) بدون توجه به آنها واحدهای مجاز را برای اقامت انتخاب کنند.

رضایی اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل همواره در بازدید و سرکشی از واحدهای اقامتی استانداردهای لازم را بررسی می کنند با این حال مسافرانی که در هتل اقامت دارند در صورت مشاهده هرگونه موارد غیراستاندارد در مراکز اقامتی مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.


9429119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است