بین‌الملل 00:22 - 26 شهریور 1393
روزجمعه برگزار می شود؛
برلین - ایرنا - مسلمانان مقیم آلمان جمعه آینده با اجتماع در بیش از 2 هزار مسجد شهرهای بزرگ این کشور، اعتراض خود را نسبت به اقدامات افراط گرایانه و اسلام ستیزی و همچنین جدی نبودن دولت در برخورد با اینگونه اقدامات،اعلام خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام شورای مرکزی مسلمانان آلمان،مساجد شهرهای برلین،هامبورگ، فرانکفورت،اشتوتگارت،هانوفر و مونیخ روز جمعه میزبان مسلمانان مقیم این شهرها خواهد بود و امامان این مساجد نیز قرار است محور اصلی سخنان خود را بر موضوع مقابله جدی با اسلام ستیزی در آلمان اختصاص دهند.



به گزارش ایرنا، نمایندگان شورای هماهنگی مسلمانان آلمان روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری گردهمایی سراسری روز جمعه مسلمانان در شهرهای بزرگ این کشورتاکید کردند،جامعه مسلمانان آلمان در این گردهمایی سراسری تنفر و انزجار خود را نسبت به اسلام هراسی و تبعیض و بی عدالتی اعلام کرده و صدای اعتراض خود را به گوش دولت آلمان خواهند رساند.



رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این نشست خبری، تاکید کرد: هدف از برگزاری گردهمایی روز جمعه این است که نشان دهیم مسلمانان از ارزشهای خود دفاع می کنند و در برابر افراط گرایی و خشونت خواهند ایستاد.



'ایمان ماتزیک' افزود: ما می خواهیم صدای اعتراض خود را علیه نژاد پرستی و تبعیض درآلمان به گوش مسوولان دولت این کشور رسانده و از آنها بخواهیم که برخورد عملی و قاطعانه تری با این اقدامات داشته باشند.



وی با اشاره به افزایش حملات اسلام ستیزانه اخیر به مساجد و مراکز اسلامی آلمان از جمله به آتش کشیدن مسجد درحال ساخت مولانا در برلین در ماه گذشته،گفت: این حملات اسلام ستیزانه جامعه مسلمانان آلمان را به شدت نگران کرده است.



ماتزیک تصریح کرد: جامعه مسلمانان آلمان روز جمعه با حضور در مساجد شهرهای مختلف کشور مخالفت خود را با افراط گرایی و اسلام ستیزی اعلام خواهند کرد و امیدواریم این اقدام موجب ایجاد وحدت در بین مسلمانان شده و تاثیر مثبتی هم در پایان دادن به مناقشه های منطقه از جمله کشورهای مسلمان عراق و سوریه داشته باشد.



وی خاطرنشان کرد: مسلمانان آلمان در این گردهمایی تاکید خواهند کرد که درمقابل ظلم،بی عدالتی و اسلام هراسی در هر نقطه از جهان می ایستند و در برابر به گروگان گرفته شدن دین اسلام از سوی یک مشت تروریست جنایتکار سکوت نخواهند کرد.



رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در ادامه با انتقاد از فضای اسلام هراسانه حاکم بر برخی از رسانه های این کشور، از مطبوعات و دست اندرکاران رسانه ای در آلمان خواست از اظهار نظرهای کلیشه ای درمورد دین اسلام و مسلمانا خودداری کنند.



ماتزیک در خاتمه تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و اسلام هراسی نه تنها وظیفه مسلمانان بلکه برعهده همه آحاد جامعه است.



براساس اعلام برگزار کنندگان این گردهمایی سراسری،از نمایندگان دولت آلمان نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده که براساس برنامه،توماس دماتزیر وزیر کشور در جمع مسلمانان مسجد هانوفر حضور خواهد یافت و خانم 'آیدان اوزگوز' هماهنگ کننده امور همگرایی دولت آلمان نیز میهمان مسلمانان شهر مونیخ است.



اروپام*4*456*1701/1547

انتهای پیام /*


4742310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است