بین‌الملل 10:56 - 21 تیر 1399
روسیه اعلام کرد، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیرامون ادعاها درباره استفاده از این تسلیحات در سوریه سیاسی است و نسبت به ناکامی عملکرد این سازمان به دلیل سیاست های کشورهای غربی هشدار داد.

روسیه، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را "جانبدارانه و مغرضانه" خواند

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی در نشست اخیر شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تصویب گزارش نخست تیم تحقیقات و حقیقت یاب مربوط به حوادث منطقه اللطامنه در استان حماه در ماه مارس ۲۰۱۷ که ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌کند، تلاش زیادی کرد. روسیه بارها با استناد به حقایق گسترده به این سازمان توضیح داده است که این گزارش به لحاظ سیاسی جانبدارانه و مغرضانه، از حیث حقیقت نادرست و به لحاظ حرفه ای و فنی ضعیف است.

وی تاکید کرد: تیم تحقیقاتی که با ابتکار عمل آمریکا تشکیل شده، هیئتی غیر قانونی است که کشورهای غربی بر آن تسلط دارند و نماینده یک پروژه ژئوپلیتیک با هدف تضعیف مواضع دولت سوریه است.

زاخارووا ادامه داد: این رویکرد زیان آور و پلید موجب ناراحتی و نارضایتی می شود. روسیه با همکاری با گروه بزرگی از اعضای مسوول در جامعه بین الملل بیانیه‌ای را صادر و نسبت به سیاسی کاری عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی هشدار داده است.

وی در پایان گفت: نباید این سازمان در گرو کشورهایی باشد که دستورکارهای مغرضانه و تنگ نظرانه خود را تحمیل می کنند. در صورتی که سازمان به اقدامات این کشورها پایان ندهد، شکست خواهد خورد.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نشست روز پنجشنبه خود، پیش نویس قطعنامه غربی را که گزارش تیم تحقیقات که مدعی استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۷ در منطقه اللطامنه شده را تایید می کند به رای گذاشت. در این رای گیری

 چین، ایران و روسیه به پیش نویس مذکور رای منفی، ۲۹ کشور رای مثبت و ۹ کشور دیگر رای ممتنع دادند.

انتهای پیام


10612506
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است