استانی 16:27 - 08 شهریور 1393
استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: استان شدن کاشان یک موضوع ملی است و نیازمند لایحه دولت و تصویب مجلس است.

استان شدن کاشان نیازمند لایحه دولت و تصویب مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع مدیران کاشان اظهار کرد: مباحث تغییرات و تقسیمات یک بحث کشوری است و نیازمند مجوز و تصویب قوانین لازم از سوی دولت و مجلس است.

وی تصریح کرد: در سفر قبلی به کاشان شاهد نارضایتی و گله برخی مدیران از عدم همکاری مدیران استانی بودم که امروز نیز این مشکل مجدد مطرح شد که بیانگر ناهماهنگی میان ادارات شهرستان و ادارات کل استان است.

استاندار اصفهان افزود: به منظور حل این ناهماهنگی در هفته‌های آتی جلسه مشترکی میان برخی مدیران ادارات کاشان و اصفهان برگزار می‌کنیم تا با حضور آنها مشکلات پیش‌رو برطرف شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان در ارائه طرح پایش برش سند چشم‌انداز در کشور پیشگام بوده است، بیان کرد: شهرستان کاشان نیز به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور می‌تواند به منظور برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود از طرح پایش استان الگوپذیری کند.

وی خاطرنشان کرد: مطرح کردن بحث افزایش نمایندگان و یا نحوه چینش تعداد نمایندگان مجلس برای هر منطقه بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نیاز است تا با تفاهم و احترام به نظر دیگران این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 این مسئول تأکید کرد: اعتقاد دارم دو نماینده برای کاشان باعث قدرت و قوت این شهرستان می‌شود و جایگاه کاشان با توجه به پتانسیل‌های انسانی و کاری بیشتر از دو نماینده است.

زرگرپور در خصوص آرزوی دیرینه مردم کاشان و تحقق استان کاشان نیز گفت: به عنوان مدیری که سال‌های زیادی را به عنوان یک مدیر ملی فعالیت داشته‌ام و نگاهی استانی به این موضوع ندارم باید بپذیریم این موضوع یک مبحث ملی است و نیازمند لایحه دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی است و هرچه قانون بگوید ما نیز می‌پذیریم.

وی افزود: در استان اصفهان در بحث خط مرزی میان دو شهر مبارکه و نجف‌آباد نیز شاهد درخواست‌های تجدیدنظری هستیم که استانداری در این موارد، ورود پیدا نمی‌کند چرا که مطیع قانون بوده و این امر نیازمند صبر است تا لایحه دولت تدوین و در مجلس تصویب شود.

زرگرپور از مسئولان کاشان خواست تا از ورود به بحث تقسیمات کشوری خودداری کنند و تا تصویب قوانین دولتی لازم از ایجاد توقعات و خواسته‌های خارج از عرف جلوگیری کنند و اجازه بدهند تا موضوع در بستر قانون و منطق پیش برده شود.


4601993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است