اجتماعی 11:59 - 21 دی 1395
پس از مخدوش شدن تابلوی خیابان «علی اکبر فرهنگی» با اسپری، این خیابان دیگر نام و تابلویی ندارد.

«علی اکبر فرهنگی»؛ خیابانی بدون نام و تابلو

به گزارش ایسنا، بنا بر آن چه اعلام شده، یکی از خانواده‌های ساکن در خیابان «بهنام» سابق که سال گذشته به دکتر «علی‌اکبر فرهنگی» تغییر نام داده شد، مخالف اصلی این نامگذاری هستند و به همین اساس مخدوش شدن تابلو را به آنها نسبت می‌دهند.

شهرداری منطقه ۶ تهران در پی این اقدام از برخورد قاطع با مسببان مخدوش کردن تابلوی خیابان دکتر "علی اکبر فرهنگی" و تعویض این تابلو خبر داده بود. البته تابلو مخدوش شده پس از گزارش ایسنا برداشت شده است، اما این مکان تا امروز، تابلو و نام ندارد.

بنا به اعلام شهرداری منطقه 6، نامگذاری خیابان‌ها چه به نام شهدای گرانقدر و چه مشاهیر و چهره‌های فرهنگی و بزرگان توسط کمیته نامگذاری معابر در شورای اسلامی شهر تهران و بر اساس درخواست‌هایی که در شورای شهر مطرح می‌شود، انجام می‌پذیرد و پس از تایید برای شهرداری مناطق ارسال می‌شود. در مرحله بعد روابط عمومی مناطق از طریق کمیسیون داخلی که در منطقه دارند، بلامانع بودن نامگذاری را بررسی می‌کنند. این کمیسیون از نخبگان محلی و اعضای شورایاری محل تشکیل شده است.

شهرداری با تاکید بر این که در مورد این خیابان هم همه این مراحل طی شده است توضیح داده بود: نام این خیابان قبلا بهنام بوده و خانواده بهنام هم در این خیابان ساکن هستند، اما هیچ پشتوانه و یا مصوبه قانونی برای نام بهنام نبوده که این خانواده اکنون مدعی نام خیابان باشد، تنها فردی به نام بهنام که در آن محل ساکن بوده در این خیابان چند ملک داشته است که دلیل بر نامگذاری خیابان به نام ایشان نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، مهرماه سال 1394 بود که در آیینی رسمی، یکی از کوچه‌های ضلع شرقی دانشگاه تهران واقع در منطقه 6 به نام استاد «علی اکبر فرهنگی» شد. اما به فاصله اندکی پس از آیین نام‌گذاری‌ که با حضور چهره‌های فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، اهالی و شهروندان شاهد مخدوش‌شدن تابلوی این خیابان با رنگ بودند؛ رخدادی که حتی پس از تعویض تابلو چندین بار تکرار شد تا جایی که اهالی فرهنگ به این امر معترض و خواستار پاسخگویی شهرداری شدند.

دکتر «علی اکبر فرهنگی» چهره ماندگار در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد؛ چنانکه در دو زمینه متفاوت، دو دکترا و یک فوق دکترا گرفت.

وی دوران ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و از برخی معلمانش می‌توان به افراد سرشناسی چون جلال آل احمد و خسرو فرشیدورد، استاد دانشکده ادبیات اشاره کرد.

وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است

در آیین نام‌گذاری این خیابان، چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، حبیب‌الله غفوری معاون اجتماعی منطقه 6 شهرداری تهران و جمعی از استادان و دانشجویان ارتباطات حضور داشتند.

انتهای پیام


8646258
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است