فرهنگی‌هنری 12:10 - 06 تیر 1398

اولین جمعه تابستان تحت تاثیر تیرآرت/ «خط آزاد» به آرتیبیشن رسید

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین جمعه تابستان شاهد افتتاحیه تعداد اندکی نمایشگاه هنری در گالری‌های پایتخت و ادامه نمایشگاه‌های قبلی گالری‌های دیگر شهر هستیم. البته یکی از رویدادهای هنری که هفته اول تابستان را تحت تأثیر خود قرار داد، افتتاح دومین «تیرآرت» در پردیس چارسو بود که در روز جمعه ۷ تیرماه به کار خود پایان می‌دهد. در این دوره «تیرآرت» ۱۸ گالری تهرانی و ۲ گالری شهرستانی از اصفهان و شیراز حضور دارند و از ساعت ۱۵ بازدید برای عموم نیز آزاد است. در زیر برخی از افتتاحیه نمایشگاه‌های هنری را که در اولین جمعه تابستانی برگزار می‌شود، می‌خوانید.

گالری آرتیبیشن

نمایشگاه نقاشی خط با عنوان «خط آزاد» شامل آثارِ سه نسل از پیشگامان عرصه نقاشی خط تا هنرمندان جریان‌ساز از روز جمعه ۷ تیرماه در گالری آرتیبیشن آغاز به کار می‌کند.

هنرمندان این نمایشگاه همگی از اساتید خوشنویس و جوانان مستعد سه نسل مختلفِ این حوزه هستند. در بین هنرمندان نسل اول و پیشگام این نمایشگاه آثاری از نام‌آشنایانی چون حسین زنده‌رودی، رضا مافی، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای و صادق تبریزی حضور دارد. همچنین در کنار نام این هنرمندان، آثار نسل دوم هنرمندانِ بنام و صاحب سبکی که به شهرت جهانی رسیده‌اند از جمله محمود زنده‌رودی، حمید عجمی، عین‌الدین صادق‌زاده، عنایت‌الله نظری‌نوری، رضا رینه‌ای، صادق طهرانی و بهرام حنفی به نمایش گذاشته می‌شوند.

این نمایشگاه علاوه‌بر آثار این هنرمندان بخش کوچکی از هنرمندان نسل آتی را نیز در خود دارد که هرکدام از آنها امیدی برای بقای آینده نقاشی خط خواهند بود. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه تا ۱۶ تیرماه می‌توانند به آدرس تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از همت، خیابان گل نبی، میدان کتابی (احمدی روشن)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ مراجعه کنند.

گالری شیرین

نمایشگاه آثار فرح اصولی با عنوان «مه و خورشید» در اولین جمعه تابستان در گالری شیرین به نشانی کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ به نمایش در می‌آید و تا ۱۹ تیرماه ادامه خواهد داشت. در این روز همچنین کتاب «مه و خورشید» شامل مجموعه‌ای از جدیدترین طراحی‌های فرح اصولی برای اولین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند و از این کتاب رونمایی می‌شود. همچنین در طبقه دیگر گالری چند تابلوی چاپ دستی از آثاری که در دهه ۶۰ خلق شده‌اند نمایش داده می‌شود که هرکدام در ۷ نسخه به چاپ رسیده‌اند.

گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی‌های میترا بستانی با عنوان «زیستن» از روز جمعه ۷ تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ گشایش می‌یابد.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه ۹۷/۹۵ شامل آثار نقاشی اعضای جدید انجمن هنرمندان نقاش ایران از روز جمعه ۷ تیرماه در گالری‌های تابستان، پاییز، زمستان و میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. این نمایشگاه به اعضایی اختصاص دارد که از سال ۱۳۹۵ تاکنون به عضویت انجمن هنرمندان نقاش ایران درآمده‌اند. در این مجموعه بیش از ۲۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند به نمایش درمی‌آید. آثار ارائه شده در این نمایشگاه حول تم مشترکی گرد نیامده است، بلکه نمایشی از جستجوی شخصی اعضای جدید انجمن است که در دو سال اخیر به جمع اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران پیوسته‌اند.

این نمایشگاه تصویری از نقاشان نسل امروز را به نمایش می‌گذارد و نمایش آثار موجود، می‌تواند امکان بروز برخی خصلت‌ها و ذائقه بصری نقاشان معاصر را فراهم کند؛ خصلت‌هایی که گاه تغییر فضای فرهنگی اجتماعی را به نمایش می‌گذارند.

گالری آتبین

نمایشگاه انفرادی نقاشی سامان فرهنگی با عنوان «لحظه قبل از ادراک» از جمعه هفتم تیرماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ آغاز به کار می‌کند.

گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی حجم ایمان آقایی با عنوان «رویارویی» از جمعه ۷ تیرماه در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ افتتاح می‌شود.

گالری خط سفید

«خانه های قدیمی» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های اکبر رفیعی است که از اولین جمعه تابستان در گالری خط سفید آغاز به کار می‌کند و تا ۱۷ تیر ادامه خواهد داشت. گالری خط سفید در خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ واقع است.

گالری آیریک

گالری آیریک که شاید تنها گالری غرب تهران باشد، در برنامه اولین جمعه تابستانی خود، افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «گوهر هنر» را دارد که با گردآوری الهه امیرجلالی آغاز به کار می‌کند. این گالری در اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ واقع است.

گالری صا

نمایشگاه انفرادی حجم مهدی اشرفی ورزیده با عنوان «کرسی‌واره» از ۷ تا ۱۲ تیرماه در گالری صا واقع در پاسداران، بوستان هشتم، پلاک ۱۳۴، طبقه همکف برگزار می‌شود.


10161622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است