فرهنگی‌هنری 15:13 - 08 بهمن 1393
کوتاه از صداوسیما
تهران-ایرنا- جلسه هم اندیشی طرح نوروزی حفظ سوره مبارکه ملک و طرح تابستانی 1449 با حضور نمایندگان نهادهای قرآنی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن سیما در این جلسه با اشاره به وجود ظرفیت های استثنایی در حوزه قرآن کریم و استعدادهای فراوان در برگزاری طرح های قرآنی را یکی از گام های کوچک در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم دانست.



رئیس شورای معارف رسانه افزود : با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برنامه های قرآنی رنگ و بوی خاصی خواهد داشت؛ در این راستا طرح نوروزی 1394 رسانه ملی در زمینه حفظ سوره مبارکه ملک خواهد بود که امیداریم با همراهی و هم افزایی نهادهای مختلف قرآنی شاهد استقبال کسترده مخاطبین باشیم.



وی گفت : در سال 1394 هم طرح تابستانی 1449 به مناسبت یک هزار و چهارصد و چهل و نهمین سال نزول قرآن کریم برگزار می شود؛ مطالعات اولیه این طرح در دست انجام بوده و در ابتدای اسفند ماه ساز و کارهای اجرایی این طرح اعلام می شود.







**راه های جلوگیری از بروز بحران در کسب و کار



برنامه 'مدیریت بحران' روز شنبه هفته آینده راه های جلوگیری از بروز بحران در کسب و کار را بررسی خواهد کرد.



علی ارجمندی نژاد، تولید کننده محصولات شیمیایی و پیمان مولوی، مدرس مرکز آموزش بازرگانی در حوزه تامین مالی به همراه فاطمه حسین نژاد، روانشناس و مشاور کسب و کار در این برنامه در خصوص روش های مطمئن تامین مالی ، تحقیقات در بازار قبل از تولید محصول و مشورت با مشاوران کسب و کار در مورد توسعه محصولات گفت و گو می کنند.



این برنامه به تهیه کنندگی طیبه شهبازی روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 11 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



برنامه 'مدیریت بحران' به بررسی و مشاوره کارشناسی به کسانی که در کسب و کار خود دچار بحران شده اند می پردازد.







**فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما در تعطیلات آخر هفته



فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «عصیان»، «استراتژی حلزونی»/ «سامی2»، «مجردها»، «دیوید کاپرفیلد»، «هوگو»، «آنچه گذشت»/ «به من نگو دزد»، «داداش مونا گاندی شناس می شود»/ «در ترس»، «آخرین قطار»، «لحظات ماندنی»/ «شنل قرمزی2»، «تام سایر»، «خود خواهی»، «راه آبی ابریشم» / «دارکوب»، «افرا» / «چند پله بالاتر»/ «پسر فضایی»، «مورچه ای به نام زی» / روزهای پنجشنبه و جمعه 9 و 10بهمن ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.







**شیوه های استفاده از منابع زیر زمینی



برنامه 'اقتصاد برتر' روز جمعه در ادامه مباحث منابع طبیعی به بررسی روش استفاده از منابع زیر زمینی از دیدگاه آیت الله علامه شهید محمد باقر صدر خواهد پرداخت.



حجت الاسلام محمد رضا دهدست، استاد دانشگاه در این برنامه به روش استفاده از منابع زیرزمینی از دیدگاه آیت الله علامه شهید محمد باقر صدر مبنی بر کتاب «اقتصاد ما» نوشته آن شهید بزرگوار، خواهند پرداخت.



این برنامه به تهیه کنندگی علی سلیمی روز جمعه ساعت 16 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



گفتنی است برنامه 'اقتصاد برتر' به بررسی و تبیین اندیشه های اقتصادی شهید آیت الله صدر می پردازد.







**قهرمان دو دوره مسابقات جودو جهان مهمان این هفته ' اصل 50'



برنامه اصل 50 شبکه یک سیما فردا پنج شنبه به معرفی منطقه 'پرور' که در خط مرزی استان های سمنان و مازندران قرار دارد می پردازد.



در برنامه روز پنج شنبه اصل 50 که ساعت 10:35 از شبکه یک سیما پخش می شود، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، آرش میراسماعیلی مدیر تیم های ملی جودو و نایب رییس فدراسیون جودو کشور و علی مهاجران عکاس محیط زیست و حیات وحش حضور خواهند داشت.



اصل50 به عنوان حامی محیط زیست به تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری و اجرای ساسان گلستانه، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که روزهای پنج شنبه از این شبکه پخش می شود.







**دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﻓﻨﯽ، ﺻﻨﻌﺘﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی در دﻫﻪ ﭼﻬﺎرم ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ



برنامه 'بامداد اقتصادی' رادیو اقتصاد هفته آینده به مقوله دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﻓﻨﯽ، ﺻﻨﻌﺘﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی در دﻫﻪ ﭼﻬﺎرم ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ خواهد پرداخت.



ﺳﺎﺳﺎن ﺷﺎه وﯾﺴﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎس اﻗﺘﺼﺎد در این برنامه ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺒﯿﯿﻨﯽ دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﻓﻨﯽ، ﺻﻨﻌﺘﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی در دﻫﻪ ﭼﻬﺎرم ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽمی پردازد.



در طول برنامه محمد مهدی شادبهر، کارشناس اقتصادی، آخرین اخبار حوزه اقتصادی از جراید و رسانه ها را مطرح و بررسی می کند؛ ﮐﯿﻮان ﻧﻘﺮه ﮐﺎر، ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﻓﻨﺎور اﻃﻼﻋﺎت آخرین اخبارو تحولات بازار دیجیتال و فناوری را مورد بررسی قرار می دهد.



این برنامه به تهیه کنندگی مهرگان سواد کوهی شنبه تا پنج شنبه ساعت 6:30 به مدت 85 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



برنامه 'بامداد اقتصادی' به مهمترین رویداد های اقتصادی ایران و جهان با هدف ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه می پردازد.







**ققنوس رادیو فرهنگ با عارف قزوینی



برنامه ققنوس این هفته روز جمعه 10 بهمن ماه به بررسی اشعار و آثار عارف قزوینی اختصاص دارد.



«ققنوس» برنامه ای است از گروه فرهنگ و ادب که هر جمعه ها ساعت ۱۵:۳۰ تا16:30 با موضوع شعر معاصر تقدیم مخاطبان ادب دوست شبکه فرهنگ می شود.



فرشته ابراهیمی (استاد دانشگاه) این هفته در برنامه ققنوس قرار است درباره عارف قزوینی، شاعر و تصنیف ساز ایرانی گفت وگو کند.



رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 558 و کانال 56 دستگاه های گیرنده دیجیتال (ستاپ باکس) قابل دریافت است.







**سیری در آثار فیض کاشانی در برنامه معرفت شبکه 4 سیما



برنامه «معرفت» روز جمعه با حضور ابراهیمی دینانی روی آنتن می رود؛ در این برنامه چند بیت از غزلیات حکیم فیض کاشانی تشریح و تفسیر خواهد شد.



مجموعه برنامه های معرفت در گروه معارف و اندیشه دینی به تهیه کنندگی محسن مناجاتی جمعه ها ساعت 19 پخش می شود.







**چتر حمایت خیریه بر سر سالمندان



برنامه 'خیران اقتصادی' روز پنج شنبه به امور خیریه برای سالمندان خواهد پرداخت.



محمد شالیها، کارمند بازنشسته و عضو بنیاد خیریه ای سالمندان در این برنامه راجع به فعالیت های این بنیاد خیریه برای سالمندان تنها ونیازمند صحبت می کند.



این برنامه به تهیه کنندگی مهرگان سواد کوهی روز پنج شنبه ساعت16 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



برنامه 'خیران اقتصادی' به معرفی خیران در عرصه های مختلف بویژه اشتغال زایی می پردازد.







**تجربه رانندگی در بزرگراه جهنمی



مستند ماجراجویانه « بزرگراه جهنمی» روز جمعه ، دهم بهمن ماه ، ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود.



«بزرگراه جهنمی» درباره بزرگراه مخوفی است که هر بار عبور از آن برای راننده های کامیون حکم بازی مرگ و زندگی را دارد. این بزگراه کوهستانی در آمریکایی شمالی و در منطقه ای به نام کوکوهالا قرار دارد که یکی از خطرناک ترین و در عین حال پرحادثه ترین جاده های دنیا است.



این مستند به کارگردانی جان دریفت می یر و تهیه کنندگی مارک ای میلر به مدت 46 دقیقه ساخته شده است.







**تماشای دانشمندان ماجراجو از قاب چهار



مستند«دانشمندان ماجراجو» امشب ساعت 20:30 روی آنتن چهار سوی علم می رود. این مستند به کارگردانی سین مک کورت، محصول سال2011 کمپانی آمریکایی Silent Crow Arts است. مستند تصویرگر دانشمندانی است که در کارگاه های خانگی خود ابداعات ماجراجویانه ای دارند.







**بررسی بند شانزدهم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری



برنامه 'بیست و چهار' پنج شنبه به بررسی بند شانزدهم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری خواهد پرداخت.



حمید پور محمدی ، معاون سازمان برنامه و بودجه، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این برنامه به بررسی بند پانزدهم اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری با موضوع صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تاکید بر تحول اساسی در ساختارها و کوچک کردن دولت و چابک سازی ساختارهای دولتی خواهند پرداخت.



این برنامه به تهیه کنندگی حمید رضا کجوری روز پنج شنبه ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



شایان ذکر است برنامه 'بیست و چهار' به بررسی سیاست های بیست و چهار گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری می پردازد.







**هجوم خرس های سیاه آسیایی به آنتن سیما



مستند « خرس های سیاه آسیایی » در دو قسمت 60 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود. قسمت اول این فیلم جمعه ، 10 بهمن ماه ، ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود.







**اهمیت مناطق آزاد در شکوفایی اقتصاد ایران



برنامه 'منطقه آزاد' پنج شنبه به بررسی اهمیت مناطق آزاد در شکوفایی اقتصاد ایران با تاکید بر بند 11 اقتصاد مقاومتی خواهد پرداخت.



اکبر ترکان،مشاور ارشد رئیس جمهوری و دبیر شورای مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر و اسماعیل زمانی ، مدیرعامل منطقه آزاد اروند به همراه محمد خوش چهره، استاد دانشگاه در این برنامه گفتگویی در خصوص موضوعات گسترش فعالیت های صادراتی منطقه آزاد، جلوگیری از ورود بیش از اندازه کالاهای مصرفی ، لزوم ایجاد فرودگاه در مناطق آزاد و همچنین بررسی لایحه جدید دولت برای اعلام بوشهر به عنوان منطقه آزاد هشتم ایران را نیز خواهند داشت.



این برنامه به تهیه کنندگی حمید رضا کجوری روز پنج شنبه ساعت 18:05 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



گفتنی است برنامه 'منطقه آزاد' به بیان توانمندی ها و پتانسیل های مناطق آزاد کشور در جهت توسعه صادرات غیر نفتی می پردازد.







**سفر به شبیه ترین نقطه زمین به مریخ!



مستند« آنتارکتیکا » به کارگردانی جان ویلی جمعه ، 10 بهمن ماه ، ساعت 17 از شبکه مستند پخش می شود.



این مستند 38 دقیقه ای درباره منطقه ای دست نیافتنی به همین نام است و شرایط اقلیمی عجیب و باورنکردنی این منطقه را بررسی می کند.







**پخش دیدارهای نهایی جام ملت های آسیا



دیدارهای نهایی و رده بندی جام ملت های آسیا 2015 از شبکه ورزش پخش خواهد شد. این شبکه در ادامه پخش رقابت های جام ملت‌ های آسیایی 2015 ، روز جمعه 10 بهمن ماه ، دیدار رده بندی این جام را به صورت زنده پوشش خواهد داد.



این دیدار ساعت 12:30 به وقت تهران بین تیم های عراق و امارات و در استادیوم هانتر شهر نیوکاسل استرالیا برگزار می شود.



دیدار نهایی این جام بین تیم های استرالیا و کره جنوبی نیز روز شنبه 11 بهمن و در استادیوم ای ان زد سیدنی برگزار خواهد شد.



شبکه ورزش سیما از 19 دی ماه و با شروع جام ملت های آسیا 2015 رقابت های مختلف از این جام را به صورت زنده برای مخاطبان و دوستداران فوتبال به روی آنتن برد.







**نگاهی به وضعیت کشاورزی ایران



برنامه 'اقتصاد، کشاورزی و توسعه ' روز پنج شنبه به بررسی وضعیت کشاورزی ایران می پردازد.



عنایت بیابانی، قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی ایران در این برنامه دو دیدگاهی را که هم اکنون در خصوص کشاورزی وجود دارد را بررسی می کند، دیدگاه اول راجع به محدودیت کشاورزی به دلیل کم آبی است و دیدگاه دوم به افزایش بهره وری در در واحد سطح به خاطر امنیت غذایی کشاورزی اشاره دارد. درخلال برنامه مهدی رضا زاده گزارشی تحلیلی از مسائل روز کشاورزی را ارائه می دهد. همچنین گزارشی از قابلیت های کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان زنجان، تقدیم شنوندگان رادیو اقتصاد خواهد شد.



این برنامه به تهیه کنندگی مهرگان سواد کوهی یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت11:00 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.



برنامه 'اقتصاد، کشاورزی و توسعه' به بررسی راهکارهای توسعه کشاورزی در ایران و افزایش سهم کشاورزی در اشتغال و درآمدزایی می پردازد.







**برنامه «شاخص» روی آنتن شبکه آموزش سیما



برنامه «شاخص» به مناسبت دهه فجراز 12 بهمن ماه در کنداکتور شبکه آموزش سیما پخش قرار گرفت. برنامه با موضوعاتی از قبیل امام و آمریکا، امام و آزادی، امام و بنی صدر، امام و استقلال، امام و فلسطین، امام و قانون، امام و جمهوری اسلامی، امام و وحدت و امام و ولایت فقیه از شبکه آموزش سیما پخش می شود.



برنامه «شاخص» از 12 بهمن ماه ساعت17:15 از این شبکه به روی آنتن می رود.







**هارولد لوید به طنزپیشگان می آید



شناسنامه «هارولد لوید» در قالب برنامه طنز پیشگان شبکه 4 سیما، روز پنجشنبه ساعت 21 بررسی می شود.



این برنامه آغاز تولید فیلم های کمدی از نوع صامت و ناطق، تاریخچه کمپانی های تولید کننده این آثار دیدنی، زندگی شخصی هارولد لوید، جریان ورود او به دنیای هنر و بخصوص سینما و تئاتر و همکاری او با سایر کمدین های معروف را بررسی می کند.







**«گفت وگو با مصطفی عقاد» در افق



«گفت و گو با مصطفی عقاد» که برای اولین بار پخش می شود، به بررسی زندگی شخصی و حرفه ای این کارگردان برجسته سینمای جهان از زبان خودش می پردازد.



«گفت و گو با مصطفی عقاد» گفت وگوی نویسندگان مجله سوره یعنی نادر طالب زاده، مسعود فراستی و شهید سید مرتضی آوینی با مصطفی عقاد، کارگردان فیلم های عمر مختار و محمد رسول الله(ص) است. این برنامه برای پخش از شبکه افق سیما در روز پنجشنبه 9 بهمن ساعت 18 در نظر گرفته شده است. تکرار این برنامه نیز روز بعد ساعت 14 پخش خواهد شد.



فراهنگ**9187**1601**

انتهای پیام /*


5723112
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عکس صحنه پردازی شده وارثین، روایتی از مقاومت مردم فلسطین در ماه‌های اخیر را به داستان پیامبران خدا پیوند می‌زند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ» بر اساس تفاهماتی با سازمان برنامه و بودجه راه‌اندازی می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تصویب شعار این دوره از نمایشگاه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل تلوبیون گفت: در حال تلاش برای توسعه زیرساخت هستیم تا با انجام این کار قابلیت دانلود نیز به اپلیکیشن بازگردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است