ورزشی 00:14 - 17 مهر 1394
گزارش وادا از نمونه‌های آزمایش‌شده در سال ۲۰۱۴
بر اساس گزارش ستاد مبارزه با دوپینگ، نمونه‌های مثبت اعلام‌شده در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش نمونه‌های مثبت نسبت به سال ۲۰۱۳/ چین با ۱۳ هزار بیشترین نمونه‌گیری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، وادا اعلام کرد با وجود افزایش نمونه‌گیری‌ها در سال 2014 نسبت به سال گذشته، نمونه‌های مثبت 10درصد کاهش داشته است. در مجموع 283 هزار و 304 نمونه‌گیری به وسیله آزمایشگاه‌های وادا انجام شده که این مقدار در سال 2013 حدود 269 هزار و 878 نمونه بوده است.

بین سال‌های 2012 و 2013 شمار آزمایش‌های معیوب بیش از 10 درصد بوده است. همچنین در سال 2014 تعداد تست‌هایی که نیاز به تحقیقات بیشتر داشته کاهش پیدا کرده است.

فوتبال یکی از رشته‌هایی بود که بیشترین تست را داشته و از 31 هزار و 242 نمونه گرفته شده در 144 مورد (5 درصد) مواد ممنوعه وجود داشته است.

 

دوومیدانی که اخیراً درباره شمار زیاد موارد دوپینگی مورد اتهام قرار گرفته بود با 25 هزار و 830 نمونه، بیشترین آزمایشات را داشته است.

در دوچرخه‌سواری 22 هزار و 741 مورد، در بوکس 4 هزار نمونه مورد آزمایش قرار گرفته است.

همچنین در ادامه اعلام شد بیشترین نمونه‌های مثبت برای سوارکاری (1.8 درصد)، گلف (1.6 درصد) و وزنه‌برداری (1.9 درصد) بوده است.

از رشته‌های غیرالمپیکی و یا غیر پارالمپیکی در 13.7 درصد نمونه‌های جمع‌آوری شده مواد ممنوعه وجود داشته است.

بیشترین مواد مشاهده شده در آزمایش‌ها آنابولیک (48 درصد)، مواد محرک (15 درصد) و مواد پوشاننده (13 درصد) بوده است.

 

بیشترین نمونه‌گیری‌ها در چین با 13 هزار و 180 مورد، روسیه 12 هزار و 556 مورد، آلمان با 9 هزار و 73 مورد، فرانسه با 7 هزار و 434 مورد، آمریکا با 7 هزار و 167 مورد و ایتالیا با 6 هزار و 506 مورد گرفته شده است.

در انگلیس نیز 5 هزار و 610 نمونه آزمایش شده که از این بین 0.7 درصد معیوب بوده است.

ستاد مبارزه با دوپینگ جامائیکا از سوی وادا در سال 2013 به شدت مورد انتقاد قرار گرفت که از نمونه‌های گرفته شده 347 مورد مشکل داشته است.

فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز در مسابقات جهان چین 1400 آزمایش روی 700-600 ورزشکار انجام داد که این تعداد یک سوم کل شرکت‌کنندگان بود. در این بین دو دونده کنیایی در این مسابقات نمونه تست دوپینگشان مثبت اعلام شد.

گزارش وادا بر اساس نتایج فدراسیون‌های جهانی، ملی و 32 آزمایشگاه وادا در سراسر جهان بوده است. البته مواد ممنوعه پیدا شده در خون و یا ادرار ورزشکار به این معنا نیست که تست دوپینگ ورزشکار به طور خودکار مثبت است. به عنوان مثال برخی از مواد به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

 


7180396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است