استانی 12:40 - 30 دی 1398
ایسنا/سیستان و بلوچستان سیلاب سیستان و بلوچستان گر چه با خود تلخی و ناخوشی هایی را به همراه داشت، اما ایرانیان باری دیگر در سیل مهربانی، ایثار، همدلی و نوعدوستی را معنا کردند.

ایرانیان در سیل مهربانی، همدلی را معنا کردند

به دنبال وقوع بارش های سنگین و سیلابی در سیستان و بلوچستان که بسیاری از مردم جنوب استان در سیلاب خروشان گرفتار شدند، مردم مومن و مسلمان و نوعدوست ایران سربلند باری دیگر به صحنه آمدند و سیل خروشان اتحاد و یکپارچگی به راه افتاد تا از درد و رنج آسیب دیدگان کاسته شود و با شریک شدن در غم سیل زدگان شکوه و ایثار و محبت بی مثال خود را به نمایش گذاشتند.



بارش های سنگین و سیلابی در شهرهای خاش، دلگان، چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر، فنوج، قصرقند و غیره به وقوع پیوست، که از همان لحظات ابتدائی وقوع سیلاب مردم مناطق مختلف ایران از تهران، اصفهان، خراسان، یزد، کرمان، گلستان، قم، مرکزی، زنجان، کردستان، مازندران، گیلان، آذربایجان، هرمزگان، کرمانشاه و شهرهای سیستان و بلوچستان و غیره در کنار دولتمردان، سپاه، ارتش دلاور و ارگانهای دیگر به یاری هم وطنان بلوچ خود شتافتند و هم اینک بعد از گذشت 10روز این سیل مهر و محبت در این منطقه محروم خسارت دیده همچنان جاری است.



شماری از سیل زدگان سیستان و بلوچستان از نگاه پر از مهر و محبت مردم بزرگ ایران و ابراز ارادت مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان برای کاهش دردهای مردم قدردانی کردند.



احمد امیریان از شهروندان نیکشهری در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: بسیاری از نقاط شهری، روستایی و عشایری نیکشهر و مناطق بلوچستان به زیر آب رفتند و مردم ما به شدت آسیب دیدند، اما آنچه مهم بود و این نقصان و درد را برای ما تسکین داد شکل گیری سیل خروشان همدلی و وحدت و شریک شدن مردم ایران با ساکنان نقاط سیل زده بود.



وی بیان کرد: پیام پر از مهر مقام معظم رهبری و تلاش های دولتمردان و نهادهای حمایتی و سپاه و ارتش دلاور تسکین دهنده رنج و مصیبی بود که مردم ما دچار آن شدند و زیباتر از همه مردم نوعدوست و خیران ارزشمند باری دیگر در کنارمان بودند و تمام ایران بلوچ شدند، بنابر این این زیبایی و شکوه قابل ستایش و تعظیم است.



محمد نارویی از شهروندان دلگانی هم ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران برای کاهش دادن خسارت های ناشی از سیلاب و با اشاره به اینکه خسارت های زیادی به حوزه های خدماتی و زیرساختی این شهرستان و شهرهای جنوبی استان وارد شده و این ضرر و زیان ها جبران شدنی نیستند، اظهار داشت: برای ما مردم بلوچ همین کافی است که مردمی مومن و همیشه در صحنه و دردمند در کنارمان بودند و به یاری سیل زدگان و غم دیدگان آمدند.



رضا ریگی از شهروندان خاشی هم گفت: در سیلاب سیستان و بلوچستان اکثر مردم استان خسارت دیدند، اما شاهد شاخص هایی از ایثار و مهر جاودانه ای بودیم که در تاریخ پر افتخار اسلام و انقلاب بی نظیر است.



وی ادامه داد: در خاش شهروندان عزیز بلوچ ما خسارت دیدند، اما وقتی دیدند، هم وطنان دیگری در سیلاب گرفتار هستند، دشواری های خود را فراموش کردند و به یاری سیل زدگان بلوچ شتافتند.



این شهروند خاشی بیان کرد: سرازیر شدن مواد غذائی، پوشاک، لوازم خانگی، آب، اعزام کامیون ها برای بازگشائی معابر و ترمیم راهای سیل زده و غیره از شهرهای سیتان و بلوچستان به نقاط بحران زده قابل ستایش است. 



بارش باران سیل ‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

انتهای پیام


10353958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است