استانی 16:59 - 30 بهمن 1398

مردم تخلف انتخاباتی را به شورای نگهبان اطلاع دهند

خلیل رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در تشکیلات نظارتی شورای نگهبان سامانه‌ای در نظر گرفته‌شده که مردم می‌توانند، تخلف یا جرایم انتخاباتی از طریق سامانه به شورای نگهبان اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان صلاحیت حداقلی افراد را تعیین و این مردم هستند که صلاحیت حداکثری کاندیداها را مشخص می‌کنند.

رضایی بابیان اینکه مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی و انتخاب کاندیدای اصلح بهترین ارزیابی و قضاوت را خواهند کرد اضافه کرد: مردم با انتخاب موشکافانه، هوشمندانه، دلسوزانه و با بصیرت خود کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: فعالیت ستادهای تبلیغاتی، شعارهای کاندیداها، ریخت‌وپاش، اسراف، تبذیر و استفاده از برخی عنوان‌هایی که برخی از کاندیداها به عنوان پیشوند نام خود استفاده می‌کنند درحالی‌که حتی اقدام به گرفتن مدرک خود نکرده‌اند، تطمیع و خرید و فروش آرا و انجام برخی تخلف‌ها از سوی ستادهای تبلیغاتی و یا هواداران آن‌ها با وجود آگاهی از قوانین بیانگر این است که این افراد پایبند به قانون و مقررات نیستند و نمی‌توانند امانت‌دار و وکیل خوبی برای مردم باشند.

رضایی درباره تخلف کاندیداها گفت: پرونده‌های تخلف برای برخی از افراد تشکیل‌شده است که دستگاه قضا و ستاد پیشگیری به صورت فوری با این تخلف‌ها برخورد کرده و تلاش شده از ادامه تخلف‌ها جلوگیری شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برخی از آن‌ها اقدام به پخش موسیقی‌های زنده و غیرمجاز می‌کنند که بر اساس مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم تخلف است و انجام این اقدام‌ها زیبنده نیست.

وی تصریح کرد: با گذشت هفت روز از فرصت تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود معرفی ضوابط قانونی به ستادها از سوی فرمانداری‌ها اما باز هم یک سری تخلف‌ها از سوی برخی ستادها صورت می‌گیرد که منجر به ورود مراجع قانونی و یا احضار افراد می‌شود.

قائم‌مقام و سخنگوی هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر ادامه داد: سه هزار و ۲۵۰ ناظر شورای نگهبان در کنار سایر مجریان و بازرسان انتخابات در ۷۲۰ حوزه حضور دارند و بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: بر اساس قانون ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفندماه همه ستادهای تبلیغاتی باید تعطیل شوند و هیچ‌یک از شعبه‌های رأی‌گیری نباید آثاری از تبلیغ در آن‌ها دیده شود افزون بر این بازرسان نیز کنترل‌ها و بازرسی لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تعامل خوب بین اجرا، نظارت، قوه قضائیه و امنیتی گفت: قوه قضائیه پای کار است و بدون از دست دادن وقت به پرونده‌های تخلف‌های انتخاباتی رسیدگی می‌شود.

رضایی تأکید کرد: مدت زمان تبلیغات انتخابات فرصت خوبی برای محک زدن، آزمون و آزمایشی برای شناسایی افراد است و افرادی که خارج از چارچوب تعهد اقدام به وعده‌های خارج از وظیفه کاندیدا مطرح می‌کنند بیانگر این است که فرد مناسبی برای تصدی کرسی سبز مجلس شورای اسلامی نیست.

قائم‌مقام و سخنگوی هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: به عنوان ناظران شورای نگهبان نیز موظف هستیم همه گزارش‌ها و مستندات تخلف را برای ارائه جمع‌آوری کنیم.

رضایی اضافه کرد: با حضور تشکل‌ها و احزاب مختلف در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شور و رقابت انتخاباتی بر استان حاکم است به نحوی که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ تا روز انتخابات ۳۸ نفر در چهار حوزه انتخابیه باهم به رقابت پرداختند این در حالی است که این شمار در یازدهمین دوره به ۷۶ نفر رسیده است.

قائم‌مقام و سخنگوی هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات تأکید و خاطرنشان کرد: پرهیز از ایجاد اخلال در نظم عمومی، آلودگی صوتی، راه‌بندان خیابان‌ها و پیاده‌روها از سوی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها ضروری است.


10402092
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است