اجتماعی 09:05 - 22 بهمن 1394
هر روز مسئله ای دیگر بزرگترین مسئله قرن بیست و یکم یعنی تغییرات اقلیم کشف می شود، دانشمندان در تحقیق جدیدی کشف کردند که گرم تر شدن زمین منجر به طولانی تر شدن پرواز ها می شود، اما این موضوع باعث چه چیز هایی می شود؟

یک پیامد محسوس تغییرات اقلیم؛ 2000 ساعت پروازها طولانی‌تر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پروازهای هواپیما ها به علت گرم تر کردن کره زمین شناخته شده اند، اما اکنون طبق تحقیق جدیدی گرم شدن کره زمین منجر به طولانی تر شدن ساعت پرواز ها می شود.

این تحقیق نشان می دهد که با تندتر شدن جریان جتی (بادهای نسبتاً قوی متمرکز در یک جریان باریک) می شود، این باعث طولانی شدن پروازهای روی اقیانوس اطلس می شود، یعنی سالانه هزاران ساعت به پروازها اضافه می شود و میلیون ها دلار سوخت هواپیما بیشتر مصرف می شود.

تغییرات آب و هوا جریان جتی را سریع تر می کند، این جریان بادی از روی اقیانوس اطلس به سمت شرق می وزد، خلبانانی که در مسیر آمریکا به اروپا به کمک باد زودتر می رسیدند اکنون باید در مسیر بازگشت با جریان جتی بجنگند.

دکتر ویلیامز یک دانشمند اتمسفر دانشگاه ریدینگ، از برنامه های هوایی استفاده کرده تا با وجود گرم شدن هوا و تغییرات اقلیم بهترین مسیرهای هوایی را محاسبه کند.

با سریع شدن جریان جتی پروازهای به سمت شرق، بیش از پروازهای به سمت شرق طولانی و پروازهای به سمت غرب کوتاه تر می شوند. ولی میزان طولانی شدن به طور میانگین بیش از میزان کوتاه شده است. این یعنی سالانه 2000 ساعت پروازها طولانی تر می شوند این یعنی 22 میلیون دلار ضرر در سوخت و تولید 70 میلیون کربن دیگر.

ویلیامز در این رابطه گفت: صنایع هوایی به علت آسیب هایی که به محیط زیست می زند تحت فشار زیادی است ولی اسن تحقیق نشان می دهد این صنعت هم از تغییرات اقلیم آسیب می بیند. این آسیب هزینه سوخت های هوایی را گرانتر می کند در نتیجه بیلیت هواپیما ها هم گرانتر می شوند و همچنین آسیب بیشتری به محیط زیست می رسد.

به گفته ویلیماز جریان جتی در همه دنیا وجود دارد و این می تواند به خطوط هوایی دیگر هم آسیب بزند.

ویلیامز محاسبه کرده است که تا 40 سال زمان بعضی از پرواز ها در مسیر رفت دقیقه کوتاه تر می شوتد و در مسیر برگشت 5 دقیقه 18 ثانیه طولانی تر. این به این علت است که زمان بیشتری طول می کشد تا هواپیما در مسیر مختلف باد حرکت کند.

منبع: گاردین/ 10 فوریه 2016

47237


7673367
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که از ۱۲ سال قبل به جرم قتل زن همسایه به قصاص محکوم شده و به خاطر پیگیری نشدن پرونده‌اش از سوی اولیای دم همچنان بلاتکلیف در زندان است طی نامه‌ای از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کرد تا به وضعیتش رسیدگی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی انتظامی کشور در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است