استانی 00:05 - 28 آذر 1393
برای نخستین‌بار در فردوس کلید خورد
دبیر اجرایی نخستین دوره پیشرفته فیلم‌سازی در فردوس از برگزاری این دوره همزمان با 59 دفتر انجمن در سطح کشور خبر داد.

برگزاری دوره پیشرفته فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران

طیب نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: طی دو ماه گذشته پس از هماهنگی با انجمن سینمای جوانان گناباد و اخذ مجوز از دفتر مرکزی تهران، مقرر شد دوره پیشرفته فیلم‌سازی در شهرستان فردوس برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات برای ثبت‌نام در دوره پیشرفته فیلم‌سازی از 18 آبان‌ماه امسال آغاز و زمان ثبت‌نام نیز بسیار محدود بود، گفت: در این مدت تعداد 23 نفر در این دوره آموزشی ثبت‌نام کردند و آزمون ورودی نیز 23 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس برگزار شد.

دبیر اجرایی نخستین دوره پیشرفته فیلم‌سازی در فردوس افزود: مدت زمان برگزاری این دوره هفت ماه و معادل 380 ساعت آموزش مصوب انجمن سینمای جوانان ایران است و کلاس‌های این دوره نیز به صورت رسمی از 15 آذرماه جاری آغاز شده است.

نجفیان تصریح کرد: هنرجویان پس از گذراندن دروسی شامل آشنایی با سینما، عکاسی، فیلم‌نامه نویسی، کارگردانی فیلم کوتاه، تصویربرداری، صدابرداری، تدوین فیلم و کارگاه‌های عملی ساخت فیلم کوتاه داستانی، مستند و تجربه‌گرا و در پایان نیز با پروژه عملی ساخت یک فیلم کوتاه، گواهینامه رسمی انجمن سینمای جوانان ایران را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به عرصه فیلم‌سازی می‌توانند پس از اتمام دوره آموزشی و اخذ گواهینامه در مشاغل سینمایی و نیز ساخت فیلم کوتاه فعالیت کنند.

 

بی‌توجهی مسئولان فرهنگی به استعدادهای هنری فردوس

دبیر اجرایی نخستین دوره پیشرفته فیلم‌سازی در فردوس، آموزش را سنگ‌بنای اولیه هر کاری دانست و گفت: علاقه‌مندان به فیلم‌سازی در فردوس بسیار زیاد هستند ولی نبود امکانات، تجهیزات و نیز متمرکز شدن فضاهای آموزشی در مرکز استان و بی‌توجهی نسبت به‌ استعدادها و پتانسیل‌های شهرستان فردوس، علاقه‌مندان و هنرمندان این شهرستان را مورد بی‌مهری و کم لطفی قرار داده است.

نجفیان که خود از فارغ‌التحصیلان رشته فیلم‌سازی است، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس حتی از دارا بودن کی دوربین تصویربرداری مناسب برای ساخت فیلم کوتاه نیز بی‌بهره است و این خود نشان از بی‌اعتنایی و بی‌مهری مسئولان فرهنگی استان نسبت به هنرمندان شهرستانی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا برگزاری نخستین دوره پیشرفته فیلم‌سازی در فردوس نقطه عطفی برای پیگیری مسئولان این شهرستان در راه‌اندازی و تاسیس دفتر مستقل انجمن سینمای جوانان در شهرستان فردوس باشد و علاقه‌مندان به هنر هفتم بصورتی عادلانه از فضای آموزشی و امکانات انجمن بهره‌مند شوند و استعدادهای پنهان شهرستان فردوس در عرصه سینما شکوفا شود.


5446467
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است