اجتماعی 14:04 - 07 آذر 1393
معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت:
معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت عوامل محیطی و زندگی ماشینی در کنار برخی عادات غذایی همچون مصرف بالای نمک را زمینه ساز بخش عمده‌ای از بیماریها از جمله بیماری‌های قلبی دانست.

35 درصد ایرانیان در 40 سالگی مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می‌شوند

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، رضا ملک زاده در جریان دیدار با محققان و پژوهشگران استان مرکزی از افزایش امید به زندگی از 52 سال به 73.5 سال خبر داد.

وی با بیان اینکه سالانه 170 هزار ایرانی در اثر سکته‌های قلبی و مغزی فوت می کنند، بر لزوم انجام مطالعات سلامت در راستای کاهش این آمار تاکید کرد.

ملک زاده بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: فعالیت شرکتهای دانش بنیان آنگونه که باید مطلوب نیست.

وی برقراری ارتباط بین دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان جهت تحقق طرحهای پژوهشی در خصوص آلودگی هوا را اقدامی مفید در این راستا عنوان و حرکت در این مسیر را پیشنهاد کرد.

وی در ادامه به عادات غذایی نامطلوبی که زمینه ساز بسیاری از بیماریهای غیرواگیر است اشاره کرد و گفت: میزان مصرف نمک در دنیا به طور متوسط چهار گرم و در ایران بین 9 تا 11 گرم است و حدود 50 درصد مردم ایران با رسیدن به سن 55 سالگی دچار فشار خون هستند.

ملک زاده با بیان اینکه مصرف بالای نمک از علل بروز سکته قلبی است به موفقیت دیگر کشورها در کنترل مصرف نمک اشاره کرد و گفت: یکی از بیماریهایی که 35 درصد ایرانیان در سن 40 سالگی به آن مبتلا می‌شوند، بیماریهای قلبی و عروقی است.

معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت کاهش نمک و نیترات در محصولات غذایی را عامل مهمی در کاهش درصد بالایی از این بیماریها عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حسن طاهر، احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این دیدار با بیان اینکه از ارتباط صنعت و دانشگاه می توان در جهت فنآوری، تحقیق و تولید استفاده کرد افزود: از این ظرفیت مناسب در استان مرکزی غفلت شده و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم برای خدمت رسانی و همکاری با صنعت را داراست.

وی خاطرنشان کرد: از صنعت انتظار می رود نسبت به همکاری متقابل با دانشگاه‌ها اقدام کند.

در این دیدار تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک و شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی امضا شد.

انتهای پیام


5289005
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده است، اما سرانجام این دختر چه شد؟
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و تردد‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است