استانی 15:25 - 19 مرداد 1399
نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد
ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر لزوم تقویت تشکل‌های صنفی رسانه‌ای با هدف بررسی و ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات، اهمیت نقش آفرینی بسیج بسیج رسانه و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری در فارس را یادآور شد.

تقویت تشکل‌های صنفی رسانه‌/ تقویت ارتباط مدیران راهبردی با خبرنگاران

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ١٩ مرداد در جلسه قدردانی از فعالان رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، نقش خبرنگاران در گزارشگری مسائل مختلف با هدف ممانعت از شکل‌گیری و بروز فساد و خلاف را مهم توصیف و اضافه کرد که اثرگذاری خبرنگاران به گونه‌ای است که همیشه و در طول تاریخ صاحبان قدرت از این قشر حساب می‌بردند.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه جلسات بزرگداشت روز خبرنگار بهتر است که به طرح مسائل این قشر توسط نمایندگان آنها اختصاص داشته باشد، خاطرنشان کرد که نگاه صنفی را با هدف بهبود شرایط و وضعیت خبرنگاران باید منتقل کرد و در این بین وزارت ارشاد و ادارات این مجموعه نیز باید پیگیر انجام وظایف خود نسبت به رسانه‌ها باشند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه مدیران اجرایی معمولا برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود به دنبال خبرنگاران هستند، لزوم تقویت ارتباط مدیران راهبردی با خبرنگاران و رسانه را یکی از مسائل مهم دانست که لازمه آن حمایت این مدیران از خبرنگار و رسانه است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی رسانه و خبرنگاران از حمایت‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه، از خبرنگارانی که با وجود داشتن مشکلات صنفی، حتی در روز بزرگداشت خودشان از مشکلات سایر شهروندان و دیگر بخش‌ها سخن می‌گویند قدردانی کرد.

آیت‌الله دژکام اینکه خبرنگاران همواره دغدغه دیگر شهروندان و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن را داشته و مطالبه‌گری می‌کنند را موجب افتخار دانست و این وجه را یکی از وجوه تفاوت خبرنگاران رسانه‌های داخل با سایر رسانه‌ها در دیگر کشورها برشمرد.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه خبرنگاران، ایثارگرانه وارد این حرفه شده و در آن فعالیت می‌کنند، صبر و ایثار و مقاومت را از خصوصیت‌های بارز خبرنگاران دانست و گفت: باید دست خبرنگارانی را که علی‌رغم وجود مشکلات حرفه‌ای و صنفی، حتی در جلسه بزرگداشت روز خبرنگار، به دنبال طرح مسائل و دغدغه شهروندان هستند را بوسید.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص بحث رفع مشکلات آبرسانی به برخی نقاط شیراز، به دنبال کردن موضوع با همراهی ائمه جماعات اشاره و تاکید کرد که این موضوع از سوی ائمه جماعت مساجد نقاطی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند، پیگیری می‌شود.

آیت‌الله دژکام از شهروندان درخواست کرد که حتی به فرض کم‌کاری مدیر و دستگاه مربوطه، به عنوان یک اقدام اخلاقی و انسانی، در مصرف آب رعایت الگوها را کرده و مدیریت مصرف داشته باشند تا سایر شهروندان نیز از این نعمت برخوردار شوند.

امام جمعه شیراز در خصوص طرح توسعه حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) نیز گفت: رویکرد وزارت مسکن و شهرسازی بر حل این مسئله است و اخیرا وزیر محترم نیز در چهار بند دستوراتی ابلاغ کرده که جای تشکر دارد. شهرداری منطقه تاریخی نیز در تلاش است برای اینکه این مسئله را به نوعی حل کند.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید مشکل دسترسی به حرم و ساماندهی بافت تاریخی حل شود، گفت: با اجرای پروژه بین الحرمین بافت تاریخی شهر را به یک منطقه شمالی و جنوبی تبدیل کرده‌ایم که باید در دارز مدت تکمیل شوند.

او همچنین تاکید کرد که سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز باید جهت گیری خود را برای ایجاد دسترسی مردم به حرم‌های مطهر و اماکن تاریخی با در اولویت قرار دادن احداث خط مترو نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: چرا وزارت میراث فرهنگی به ما می‌گوید مراقبت کنید و البته ما هم باید رعایت کنیم، اما از شهرداری مطالبه نمی‌کند که خط مترو برای تسهیل در دسترسی مردم در این منطقه ایجاد شود. ما از وزارت میراث فرهنگی در این باره مطالبه جدی داریم.

آیت‌الله دژکام همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید، امام جمعه بودن سخت تر است یا نماینده ولی‌فقیه؟ گفت: در نگاه تمدن‌ساز و در حاکمیت دینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه یکی است و باید نقش خود را به درستی ایفاد کند، بنابراین سخت تر بودن را نمی‌توان مطرح کرد.

او با تاکید براینکه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در عین حال که یک چیز است،‌ هر یک وظایفی را دارد که باید بین آنها تفکیک قائل بود، ادامه داد: سعی کرده‌ایم که در تقسیم کار فعلی این جهت را لحاظ کنیم که در پیوند با مردم انگار به نظر می‌آید که امام جمعه بیشتر جلوه گر است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، مدیران مسئول، سردبیران، دبیران و خبرنگاران بعضی از رسانه‌ها به طرح دیدگاه‌ها و بیان سئوالاتی پرداختند.

سردبیر ایسنا منطقه فارس نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، بر لزوم پرداختن به مسائل فعالان رسانه در جلسات و نشست‌های مرتبط با هفده مرداد، تاکید کرد.

علی‌محمد پشوتن خاطرنشان کرد: اگرچه بخشی از مشکلات امروز اهالی رسانه معیشتی است اما طی این سال‌ها تنها به طرح موضوع وجود این مشکلات بسنده شده و کمتر شاهد ارائه راهکار و مسیر رفع این مشکلات پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه با همراهی بسیج رسانه و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری، جلساتی را با حضور نمایندگان اداره‌های کل کار و تامین اجتماعی و ارشاد فارس برگزار شد، ضرورت تداوم این جلسات را متذکر شد و گفت: انجمن صنفی در راستای رفع بخشی از مشکلات فعالان رسانه، پیشنهادات کاربردی دارد.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس، خواستار توجه ویژه به مسئله امنیت شغلی و معیشتی خبرنگاران با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شد و گفت: مدام ایراد گرفته می‌شود که در جبهه مقابل و رسانه‌های معاند، بر خلاف رسانه‌های داخلی، رسانه‌ها قدرتمند در صحنه ظاهر می‌شوند اما این نکته نادیده گرفته شده که رسانه‌های ما در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید تقویت شوند.

پشوتن همچنین با تاکید بر اینکه به صوت جدی باید در حوزه آموزش در کنار مسائلی چون بیمه خبرنگاران ورود کرد، لزوم همراهی نهادنمایندگی ولی فقیه به عنوان یک دستگاه راهبردی برای بررسی و رفع مشکلات حوزه رسانه و فعالان این بخش را متذکر شد.

انتهای پیام


10659008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است