استانی 23:35 - 21 تیر 1397

چرا کریدور «ایران باستان» ۱۰ سال مسکوت مانده است؟

به گزارش خبرنگار مهر، دستور کار جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که امروز پنجشنبه در استانداری برگزار شد مربوط می‌شد به بررسی وضعیت کریدور گردشگری بیستون ـ طاقبستان که یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه گردشگری استان محسوب می‌شود.

این کریدوری گردشگری ۲ اثر مهم تاریخ باستان در استان کرمانشاه را به هم متصل می‌کند و در مقطعی نه چندان دور از آن به عنوان یک ابرپروژه توسط والی سابق استان یاد شد، البته خیلی زود هم از اولویت مسئولان استان خارج شد و مسکوت ماند.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به عنوان متولی اصلی این پروژه تنها به ارائه اسلایدهای تهیه شده از وضعیت موجود و برنامه‌های آینده این ابرپروژه‌ای که یک دهه است روی کاغذ مانده بسنده کرد.

وی که عملکردش همواره با انتقاداتی همراه بوده در اظهاراتش وجود پادگان‌های نظامی در ورودی شهر و همچنین وجود دکه‌های متعدد در سطح شهر را مهمترین موانع گردشگری عنوان کرد که در نظرسنجی از گردشگران تهیه شده بود!

محور بیستون ـ طاقبستان در سند بالا دست منطقه‌ای کشاورزی است نه گردشگری!

مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این جلسه به مسکوت ماندن بیش از ۱۰ سال طرح کریدور بیستون-طاق بستان اشاره کرد واظهار داشت: ابتدای شروع طرح برخی عوامل از جمله کاشت بی‌برنامه درخت در این مسیر، عدم عقب نشینی پادگانها و ... سبب شد این طرح مدت طولانی پیشرفتی نداشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: یکی از مهمترین ضعف‌های این مجموعه عدم مدیریت واحد است و همچنین ایجاد یک مجموعه نابه سامان بدون مجوز، خرید و فروش‌های بدون کاربری که در این منطقه اتفاق می‌افتد که هیچ نظارتی بر آنها نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی پتانسیل‌های منطقه گفت: گرچه این کار مهم است اما برخی موارد اعلام شده به عنوان پتانسیل از جمله قابلیت کارخانه‌ای و کشاورزی و دامداری در مسیر کریدور فقط خاص این نقطه نیست بلکه می‌تواند در مسیرهای دیگر از جمله اسلام آبادغرب نیز مطرح شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در سند بالا دست این محور به عنوان منطقه گردشگری تعریف نشده است بلکه منطقه ای کشاورزی است لذا باید با مطالعات بالادست و آمایش تطبیق داده شود در غیر اینصورت نمی‌تواند طرح موفقی باشد.



معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان لزوم تعیین محدودیت‌های مسیر این طرح اظهارداشت: فواصل و حریم‌ها باید به دقت مطالعه شود زیرا افرادی که قصد گردشگری دارند دوست دارند به فضایی وارد شوند که از همه لحاظ مورد رضایتشان واقع شود.


9840413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است