استانی 01:17 - 11 شهریور 1393
عضو شورای شهر جیرفت:
عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: شهرداری باید در ابتدای کار ساخت و سازها رعایت قانون مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان را مد نظر قرار دهد.

شهرداری در ساخت و سازها حقوق معلولان را رعایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای شهر اظهار داشت: رعایت قانون مناسب‌سازی ویژه معلولان از موارد بسیار لازم است که باید توسط متولیان امر جدی گرفته شود.

وی با توجه اینکه دین اسلام دین دوستی و رحمت است، بیان داشت: باید احترام به افراد معلول و جانباز و حفظ شأن و جایگاه آنها همواره مد نظر مسئولان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: نباید در جلسه‌ها تنها به مصوب کردن موارد این چنینی اکتفا کرد، بلکه باید با جدیت بیشتری اجرای مصوبات پیگیری شود. شهرداری باید در ابتدای کار ساخت و سازها رعایت قانون مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان را مد نظر قرار دهد و ناظران ساختمانی نیز موارد لازم را به پیمانکاران تذکر دهند.

وی افزود: این مسائل در جلسه‌های مختلف طرح شده است، اما باید توجه ویژه‌ای نسبت به عملی کردن آن صورت گیرد تا معلولان و جانبازان ما احساس آرامش و امنیت کنند.

محسن مسلمی‌نیا مسئول کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون اقداماتی در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان انجام گرفته است، اما جزئی بوده و کفایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن تجاری، بانک‌ها و ... از جمله مکان‌هایی هستند که ضرورت دارد، این قانون در آن‌ها اجرایی شود که این امر مستلزم نظارت نظام مهندسی و شهرداری است.


4623056
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است