فرهنگی‌هنری 09:10 - 27 فروردین 1393
مهسا ملک‌مرزبان از طولانی شدن روند بررسی کتابش در اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرد.

انتقاد ملک‌مرزبان از طولانی شدن بررسی کتابش

این مترجم به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: رمان «بودن» نوشته یرژی کاشینسکی، نویسنده لهستانی، از آبان‌ماه سال 1392 از سوی نشر آموت به وزارت ارشاد رفته، اما هنوز مجوز انتشار نگرفته است.

او با بیان اینکه این اولین‌بار است که این اتفاق برای کتاب‌هایش رخ می‌دهد، اظهار کرد: اتفاقا این کتاب هیچ مسئله حساسیت‌برانگیزی ندارد و انتقادهایی هم به جامعه آمریکا وارد می‌کند. کتاب راجع به باغبانی است که در چهل‌سالگی برای اولین‌بار از خانه بیرون می‌آید و تا آن زمان تنها از طریق تلویزیون با اجتماع رابطه داشته است. او پس از اینکه از خانه خارج می‌شود همه چیز را با طبیعت تفسیر می‌کند و این نوع نگاهش آنقدر بکر است که همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مترجم همچنین گفت: جلد ششم رمان نوجوانانه «سرنخ 39» نوشته دیوید بلداچی نیز مدتی است برای چاپ به انتشارات ویدا سپرده شده اما هنوز از انتشار این کتاب خبری نشده است. این کتاب ماجرای ایمی و دن کاهیل دو نوجوان یتیم است که به‌تازگی مادربزرگ و تنها حامی خود را از دست داده‌اند. در مراسم خاک‌سپاری آن‌ها با موضوع جدیدی روبه‌رو می‌شوند. مادربزرگ در وصیت‌نامه‌اش همگان را به شرکت در مبارزه‌ای فراخوانده که جایزه‌اش به دست آوردن قدرتی ماورایی برای تغییر سرنوشت بشریت است.

ملک‌مرزبان رمان پلیسی «راز کلاه رمی» نوشته الری کوئین را دیگر کتابی عنوان کرد که در انتشارات ویدا منتظر انتشار است.

او درباره کتاب دیگرش نیز توضیح داد: «فصلی از زندگی نقاش منظره» نوشته سزار آیرا، نویسنده آرژارتینی، را نیز مدتی است ترجمه کرده‌ام و از دی‌ماه برای چاپ به انتشارات افسون خیال سپرده‌ام اما اطلاعی از سرنوشت انتشار آن ندارم. این اثر رمانی رئال و بزرگسالانه است و درباره نقاشی است که بر اساس تفکرات و ایده‌هایش به مکان‌های مختلف سفر می‌کند. یکی از آرزوهای این نقاش که بخشی از آن به نوعی زندگی‌نامه او نیز هست، دیدن سرخپوست‌ها و کشیدن نقاشی از آنهاست که سرانجام نیز به آرزوی خود می‌رسد، اما در یکی از سفرهایش اتفاقی وحشتناکی برایش رخ می‌دهد که منجر به از دست دادن بخشی از اعصاب بینایی‌اش و باعث ایجاد تحولاتی در زندگی‌اش می‌شود.

او درباره نویسنده این اثر نیز گفت: سزار آیرا نویسنده‌ای‌ است که زیاد راجع به او صحبت می‌شود، اما در ایران این دومین کتابی است که از او ترجمه و منتشر می‌شود. او کلا نویسنده نامتعارفی است و آثارش خواننده‌های خاصی می‌طلبند.

به گزارش ایسنا، «در جست‌وجوی حسن» ترجمه مشترک مهسا ملک‌مرزبان و اسدالله امرایی، کتاب‌های پل آستر از جمله «سفر در اتاق تحریر» و «داستان‌های واقعی از زندگی آمریکایی» از جمله کتاب‌های ملک‌مرزبان هستند که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

او این روزها نیز برنامه «کتابنامه» را با هدف ترویج کتاب‌خوانی در شبکه چهار روی آنتن تلویزیون دارد که هر برنامه آن در طول شبانه‌روز چهار بار پخش می‌شود. این برنامه در روزهای برپایی نمایشگاه کتاب هم به صورت ویژه‌برنامه از تلویزیون پخش خواهد شد.

انتهای پیام


3493051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است