استانی 08:58 - 20 فروردین 1399
ایسنا/قزوین رئیس ستاد نیمه‌شعبان استان قزوین گفت: در این ستاد شعار مشترکی در فضای مجازی با عنوان «غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد» انتخاب کردیم تا بتوانیم با برخی اقدامات یاد امام زمان(عج) و توسل به ائمه اطهار(ع) را به مردم گوشزد کنیم؛ همچنین سلسله پویش‌هایی با عنوان «امسال برای امام زمانت چی کار می‌کنی؟» شکل گرفته است.

امسال برای امام زمانت چه کار می‌کنی؟

محمد خورشیدی، رئیس ستاد نیمه‌شعبان استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به خاطر شیوع کرونا انتظار فرج و توسل به اهل بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) در فضای جامعه افزایش پیدا کرده بر همین اساس نیمه‌شعبان را فرصتی دانستیم تا برنامه‌ای منسجم در استان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری جمع کثیری از فعالان فرهنگی، مجموعه‌های خودجوش مردمی و هیئت‌های مذهبی، ستادی به نام «ستاد نیمه شعبان» تشکیل و مقرر شد فعالیت‌های جشن نیمه‌شعبان به صورت ستادی و متمرکز پیگیری شود و مجموعه خودجوش مردمی نیز در صف اول این جریان قرار گیرند.

رئیس ستاد نیمه‌شعبان استان قزوین بیان کرد: این ستاد برنامه‌هایی را متناسب با شرایط کنونی جامعه طراحی کرد که بخشی متناسب با کرونا بود؛ همچنین در این ستاد تمرکز بر احیای نیمه شعبان و جریان‌سازی در این فضا در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی و غیررسمی منتشر شده، مردم تمرکز بسیار زیادی روی فضای مجازی دارند و وقت عمده خود را در آن صرف می‌کنند بر همین اساس به این نتیجه رسیدیم که فضای مجازی بهترین ابزار برای راه‌اندازی پویش‌ها و جشن‌های نیمه شعبان است تا به واسطه آن جشن را به خانه‌ها ببریم؛ البته باید بگویم که نشر اقدامات مردم برای جشن نیمه شعبان در منازل موجب ترغیب دیگر اقشار جامعه شده است.

خورشیدی اشاره کرد: سلسله پویش‌هایی تحت‌عنوان یک پویش کلی به نام «یک کار امام زمانی» و با عنوان «امسال برای امام زمانت چی کار می‌کنی؟» شکل گرفته است و هر کس با توجه به شرایطی که دارد هر اقدامی می‌تواند برای اطرافیان خود انجام دهد.

وی گفت: سلسله پویش‌هایی ذیل پویش کلی تعریف شده که می‌توان به پویش جشن خانگی، پویش کودک، پویش شعر و مسابقه و پویش یک به ۱۰ اشاره کرد؛ در پویش جشن خانگی «ستاد نیمه شعبان» به صورت مرکزی برنامه‌ریزی و به‌واسطه کمک‌های مردمی بسته‌هایی شامل ریسه و اقلام تزئینی برای فضاسازی منازل تهیه کرده تا در میان خانوارهای قزوینی توزیع شود، قرار است تا نیمه‌شعبان به هزار بسته بین خانواده های قزوین توزیع شود تا در شب میلاد منجی عالم بشریت در هر خانه یک جشن برپا شود.

در «پویش کودک» کودکان می‌توانند نقاشی، شعر و دست‌نوشته‌های خود را به صورت متمرکز و تحت عنوان مسابقه در فضای مجازی نشر دهند، همچنین برای نوجوانان نیز یک چالش در حوزه مهدویت طراحی شده است.



رئیس ستاد نیمه‌شعبان استان قزوین اضافه کرد: در «پویش یک به ۱۰»، افراد می‌توانند ۱۰ نفر از اطرافیان و مخاطبان خود را برای احیای شب نیمه شعبان دعوت کنند تا در هر خانه یک مراسم احیا برپا شود.



وی خاطرنشان کرد: برای احیای نیمه شعبان ساعت ۱۲ نیمه شب یک برنامه به صورت زنده از شبکه قزوین پخش خواهد شد که حجت‌الاسلام خضری سخنران و آقایان محمد نبوی و بهرامی نیز مداحان این برنامه خواهند بود.

 



خورشیدی مطرح کرد: در «ستاد نیمه شعبان» ۳۱۳ بسته موادغذایی تهیه و به نیازمندان اهدا شده است؛ همچنین توسط خیرین حساب دفتری نیازمندان در مغازه‌ها در حال پاک شدن است.

وی اعلام کرد: برای فضاسازی محلات در نقاط پرتردد پوستر و بنر نصب شده و علاوه بر آن در درون محلات نصب ریسه‌های پرچمی به صورت متمرکز در حال انجام است. توسط «ستاد نیمه شعبان» نیز بسته‌های تغذیه شامل کیک و آبمیوه تهیه شده است و به‌صورت بهداشتی در مکان‌هایی که مردم خرید می‌کنند همراه خریدشان به آنان هدیه می‌شود.

رئیس ستاد نیمه‌شعبان استان قزوین توضیح داد: کارکرد ویژه بلاهای الهی این است از غفلت‌های دنیایی رها شده و در بستر ذکر و یاد خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) که به عنوان نجات دهنده حقیقی مردم هستند قرار گیریم؛ در«ستاد نیمه شعبان» شعار مشترکی در فضای مجازی با عنوان «غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد» انتخاب کردیم تا بتوانیم با برخی اقدامات یاد امام زمان(عج) و توسل به ائمه اطهار(ع) را به مردم گوشزد کنیم و حتی این پیام را به گوش مردم دنیا برسانیم.

خورشیدی یادآور شد: در حال حاضر مردم دنیا با یک بیماری ساده از پای در می‌آیند و نمی‌توانند کارهای خود را به صورت عادی پیش ببرند باید به آن‌ها این پیام را برسانیم که یک منجی حقیقی به نام حضرت مهدی(عج) دارند؛ به نظر من تا به امروز نتوانستیم این اقدام را انجام دهیم اما باید از این فرصت‌های ویژه‌ برای رساندن ین پیام استفاده کنیم.

انتهای پیام


10474931
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است