علمی فناوری 13:01 - 10 شهریور 1394
‌به تازگی مهندسان سه‌چرخه هیبریدی- الکتریکی با نام GinzVelo طراحی کرده‌اند که تحولی اساسی در صنعت حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری به حساب می‌آید.

انقلابی در صنعت حمل‌ونقل با سه‌چرخه هیبریدی-الکتریکی

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، پیتر گینزبرگ، مخترع این وسیله حمل‌ونقل هیبریدی- الکتریکی، آن را به اختصار HEH می‌خواند. موتور الکتریکی 500 واتی این سه‌چرخه انرژی آن را تامین می‌کند، به طوری که سرعت آن به 48 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. نکته اساسی در طراحی این وسیله قدرت آن در طی مسافت 160کیلومتر تنها با یک بار شارژ است.

بدنه ضد آب GinzVelo، سفر در آب‌وهوای فصول مختلف را امکان‌پذیر کرده است. این سه‌چرخه مجهز به چراغ جلو، چراغ ترمز، آینه‌های عقب و جانبی است که این ویژگی‌ها ضریب ایمنی این وسیله را افزایش داده و بنابراین می‌توان با صرف انرژی کمتر با آن در جاده‌های ماشین رو به سفر رفت.

سازندگان امیدوارند با طراحی GinzVelo انقلابی در صنعت حمل‌ونقل شهری و بین شهری ایجاد کنند. از آنجایی که این سه‌چرخه از نظر فنی در رده وسایل چرخی به حساب می‌آید که می‌توان آن را در پیاده‌رو رانده یا پارک کرد.

انرژی الکتریکی GinzVelo از طریق موتور توپی 500 واتی و باتری لیتیومی پلیمری 20 آمپرساعتی تامین می‌شود. این دو منبع، تنها با یک بار شارژ انرژی لازم برای طی کردن مسافت 75 تا 100 مایلی را با سرعت 32 کیلومتر در ساعت تامین می‌کنند.

این سه‌چرخه با انرژی مکانیکی انسان نیز کار می‌کند. مسافت و سرعت‌های گفته شده بدون در نظرگرفتن نیروی پدال زدن است. اگر کاربر در طول سفر پدال بزند به نسبت سرعت و مسافت طی شده افزایش می‌یابد.

سازندگان، قیمت 50 هزار دلاری را برای این سه‌چرخه تخمین زده‌اند.

انتهای پیام


6991352
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است