سیاسی 02:15 - 25 مهر 1398
بخشایشی:
یک استاد دانشگاه با اشاره به توهین تیم فوتبال بحرین به سرود ملی ایران و حمایت تماشاچیان این کشور از این رفتار غیر اخلاقی گفت: نباید چندان به این مسائل به لحاظ عملی اهمیت و ارزش قائل شد، این رفتارها نشانه موفقیت سیاست خارجی ایران در منطقه است.

رفتار بحرینی‌ها در بازی اخیر ناشی از موفقیت سیاست‌ خارجی ایران در منطقه‌ است

احمد بخشایش اردستانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: واقعیت این است که از زمان شاه که ایران ژاندارم منطقه بود و آمریکا نیز پشت ایران بود کشورهای عربی اقتدار و حاکمیت ایران در منطقه را قبول داشتند و به حضور و نفوذ ایران احترام می‌گذاشتند بعد از انقلاب با کنار رفتن حمایت آمریکا از ایران این کشورها به سمت مخالفت پیدا و پنهان با ایران حرکت کردند و ایران را از چشم آمریکا نگاه کردند اما ایران جبهه مقاومت را ایجاد کرد. به علاوه وقتی ایران در تمامی مناقشات منطقه‌ای و ملی‌اش از جمله جنگ تحمیلی سرافراز بیرون آمد، این دشمنی‌ها بیشتر شد.

وی ادامه داد: با شروع بهار عربی در شمال آفریقا و خاورمیانه تنش‌ها در منطقه افزایش یافت و این‌ها باعث شد تا جبهه مقاومت بیش‌ از پیش تقویت شود. کشورهای عربی بر این تصور بودند که می‌توانند از نفوذ ایران در منطقه بکاهند اما بعد از سال‌ها نه تنها از این نفوذ کاسته نشد بلکه جایگاه و موقعیت ایران در منطقه بیشتر و محکم‌تر شد. ایران امروز در سوریه و عراق از نفوذ قابل توجهی برخوردار است.

این استاد دانشگاه با اشاره به توهین بازیکنان و تماشاچیان بحرینی در بازی اخیر با ایران اظهار کرد: اقدام تماشاچیان و بازیکنان بحرینی واقعا جای تاسف دارد اما من معتقدم این اقدام ناشی از ناتوانی این کشور در تامین خواست و منافع‌شان در مقابل ایران است و به نوعی نشانه محقق نشدن خواسته‌هایشان در سیاست‌های منطقه‌ای است. بحرین در سال‌های اخیر تلاش کرده با همراهی عربستان و حمایت از سیاست‌های این کشور در منطقه منافعی به دست آورد اما نه تنها منفعتی به دست نیاورد بلکه در این زمینه به لحاظ سیاسی و امنیتی و بین‌المللی بسیار مورد نکوهش و ضرر و زیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمسخر و توهین آنها نسبت به ایران و تیم فوتبال ما از این نگاه که آنها نتوانسته‌اند به خواست‌های‌شان در منطقه دست یابند طبیعی است اما باید بدانند که این روند گذراست. آنها به همراه هم‌پیمانشان عربستان به زودی باید بپذیرند که با انصارالله در یمن که علیه آن جنگ افروزی کرده‌اند صلح کنند و آنها را به رسمیت بشناسند یا بیشتر مورد حملات موشک‌های یمنی‌ها قرار بگیرند.

بخشایشی با بیان این‌که این رفتارها حاکی از موفقیت سیاست خارجی ایران در منطقه است افزود: در چند سال گذشته ایران توانسته است بر خلاف دیدگاه بحرین و دیگر دوستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان نفوذ و اقتدار خود را در منطقه حفظ کرده و گسترش دهد و این رفتارها ناشی از همین موفقیت است.

انتهای پیام


10268754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است