وبگردی 07:40 - 07 شهریور 1395
پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد رشت با الهام از فرآیند تولید نفت در زیرزمین، دستگاهی را تولید کردند که قادر است در مدت 20 دقیقه از جلبک، نفت و گاز تولید کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشته قربانی از محققان این طرح، با اشاره به جزئیات این طرح، افزود: این پروژه با پرورش جلبک آغاز شد که با استفاده از حوضچه‌هایی اقدام به کشت و پرورش جلبک کردیم.

 

وی اضافه کرد: پس از این مرحله جلبک‌های کشت داده شد خشک می‌شود که پودر این جلبک به فروش می‌رسد ضمن آن که نوآوری بر روی این محصول انجام شده است.

 

قربانی از ساخت دستگاهی برای این طرح خبر داد و یادآور شد: با اجرای مطالعاتی تلاش شد تا از جلبک تولید شده اقدام به تولید نفت کنیم که برای این منظور دستگاه خاصی ساخته شد.

 

وی با تاکید بر این که در فرآیند این دستگاه ابتدا نفت خام و پس از آن نفت سفید تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: نفت تولید شده دقیقا مشابه نفت طبیعی است و در حال حاضر بر روی تولید نیمه صنعتی این نفت مطالعاتی را در دستور کار داریم.

 

به گفته وی مکانیزم تولید نفت در زیرزمین در این دستگاه پیاده سازی شده است از این رو از این دستگاه با استفاده از جلبک می‌توان نفت و گاز تولید کرد.

 

این محقق به عملکرد دستگاه تولید نفت از جلبک اشاره کرد و توضیح داد: این دستگاه مشابه فرآیند تولید نفت در زیرزمین عمل کرده و تحت دما و فشار زیاد جلبک‌ها را به نفت تبدیل می‌کند.

 

وی مدت زمان تولید نفت در این دستگاه را 20 دقیقه ذکر کرد و ادامه داد: این دستگاه در فاز نیمه صنعتی تولید شده است.

 

قربانی با تاکید بر این که نفت تولید شده قابلیت اشتعال را دارد، یادآور شد: میزان اشتعال نفت تولید شده از جلبک با نفت طبیعی برابر می‌کند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/




8124291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همراهی یا عدم همراهی آمریکا با اسرائیل به مسئله سیاست خارجی این کشور و ائتلاف غربی‌ها متشکل از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان به رهبری زیست‌شناس، کورتنی کلارک هاچتل، تاردیگراد‌ها را با پرتو‌های گاما منفجر کردند و به مشاهده واکنش آنها نشستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» چه بسیار انسان‌هایی که در اثر شنیدن قرآن به اسلام جذب شدند، خدا قرآن را این‌قدر با برکت خلق کرده که حتی صدای خواندنش هم برای کفار جاذبه دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس بورس گفت: بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس در حوزه تولید فعال هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» هنوز شخصیت بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس مثل مهدی باکری ناشناخته مانده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وابستگی امنیتی به سایر دولت‌ها هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت ایجاد بازدارندگی کند اما در بلندمدت تأمین‌کننده امنیت دولت‌ها نیست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تحرکات دشمن بعد از عملیات «فتح ۱» بر پایه این تحلیل انجام می‌گرفت که در صورت عدم مقابله جدی، قوای نظامی ایران با تقویت نیرو به سمت ازمر و سپس سلیمانیه پیشروی خواهند کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» از زمانی که استفاده از اسکناس در دنیا مطرح شد و تاکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تغییر‌ها و اتفاقات عجیب و غریبی در این خصوص رخ داده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی به آسمان شب نگاه می‌کنیم، ستاره‌ها و صورت‌های فلکی آشنا را می‌بینیم که هزاران سال قابل مشاهده بوده‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شواهد متعددی از نقض ادعای رژیم صهیونیستی درباره رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایرانی منتشر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است