فرهنگی‌هنری 14:59 - 22 مرداد 1396
نمایشگاه عکس سعید فلاح‌فر با عنوان «جایی که هیچ /ع‌/کس نیست» ۲۷ مرداد افتتاح می‌شود.

برپایی نمایشگاه عکس «جایی که هیچ‌کس نیست»

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه عکس سعید فلاح‌فر با عنوان «جایی که هیچ /ع/ کس نیست» ۲۷ مرداد تا اول شهرویورماه در گالری نگر برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۴ عکس سیاه و سفید و رنگی از فضاهای شهر تهران که در دوره سه ساله از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ گرفته شده به نمایش گذاشته می‌شود. فلاح فر همه این عکس‌ها را به عمد با لنز واید گرفته تا مجبور باشد به دل موضوع برود و چیدمان نمایشگاه هم متناسب با این ایده است.

این نمایشگاه جمعه ۲۷مردادماه جاری ساعت ۱۶ در گالری نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم افتتاح می‌شود و علاقه مندان تا اول شهریور می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

فلاح‌فر در یادداشت خود برای این نمایشگاه نوشته است: در این نمایشگاه؛ من هم مثل بقیه بازدیدکننده هستم و برداشتی که از عکس‌ها دارم به هیچ قرائت دیگری ارجحیت ندارد. تابلوهای این نمایشگاه، نه به معنی رایج کلمه «مجموعه عکاسی» است و نه «تک عکس». نه پیوسته است و نه منفصل. شما بخوانید تلاشی برای رسیدن به آوازی که بی‌کلام است. شاید با تعریف سنتی اصلا نباید این نمایشگاه‌ها را در گروه نمایشگاه‌های عکس قرار داد.

سودابه کردی که گردآورنده این نمایشگاه است می‌گوید: دوری جستن از تکنولوژی ـ با علم و تسلط بر آن ـ کنار گذاشتن فنون و ترفندهای روایی معمول در عکاسی و ارائه آثار با تمام خلوص و سادگی، این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌های عکاسی متمایز می‌کند.

این بار صدای سکوت است که با بلند‌ترین آوا به گوش می‌رسد. روایتی متفاوت در تهران با گفتگوهای عمیق و مصوری که عکاس انتخاب کرده و در می‌انشان زیسته است. آثاری که شاید به زعم عکاس؛ مدعی اتفاق تازه‌ای نیستند، اما به شدت طعم شخصی این هنرمند از شهروندی و همزیستی با شهروندان را در خاطره‌ها به جا می‌گذارند.

 «جایی که هیچ /ع/کس نیست» مجموعه‌ای از روایات ساده و ممتنع زندگی در شهر از دریچه دید خالق اثر است. قاب آثار در مرکزیت ایران بسته شده است اما روایتی فرا‌تر از یک شهر، یک فرهنگ و یا قوم و ملیت را در بر می‌گیرد. سعید فلاح فر عکاسی است که به دور از رفتار نمایشی آثارش و برگزاری نمایشگاه، هر لحظه به دنبال کشف و تماشاست. پرکار اما ساکت و گزیده گوست. انگیزه او از برپایی این نمایشگاه، روایت عکس‌هایش با حفظ اصالت، نمایش آثاری از دل شهر، برای مردمان آن شهر و تقدیم آن با تمام شاعرانگیش، به روح سبز مانی لقمانی است که سخت دلبسته این مجموعه بود.


9354547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است