ورزشی 17:04 - 02 شهریور 1398
رئیس فدراسیون کبدی می‌گوید یکی از اهداف جام‌جهانی جوانان به میزبانی ایران رایزنی برای المپیکی کردن این رشته است.

رئیس فدراسیون کبدی: نمی توانیم ۱۰ سکه به قهرمانان جاکارتا بدهیم/ بدهی نداریم

به گزارش ایسنا، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در نشست خبری  در مورد برگزاری اولین دوره جام جهانی جوانان کبدی به میزبانی ایران گفت: پس از سال‌ها تلاش زیاد در این رشته رشد چشمگیری داشتیم و در  همه سال‌هایی که کبدی در مسابقات حضور داشت و عنوان کسب می کرد همیشه از هندوستان می‌باختیم چون ساختار و قدمت کبدی بیشتری از ما داشت. حدود هشت هزار باشگاه رسمی و غیر رسمی کبدی در این کشور فعالیت می کنند اما تلاش کادر فنی و ورزشکارانمان باعث شد تا در بازی های آسیایی جاکارتا موفقیت بزرگی به دست آمد.

او در ادامه افزود: به دنبال این هستیم تا با رایزینی ها این رشته المپیکی شود چرا که مطمئنا اگر قرار باشد یک رشته تیمی در المیپک برای ایران مدال کسب کند رشته کبدی این توانایی را دارد بنابراین در مسابقات قهرمانی جهان از کشورهای مختلف دعوت کردیم و در تلاش هستیم تا با رایزنی های مختلف به هدفمان برسیم.

اورسجی یکی از اهداف جام جهانی جوانان  به میزبانی ایران را کسب کرسی بین المللی عنوان کرد و گفت:  در این مسابقات علاوه بر قهرمانی تیم ایران نگاهی هم به کسب کرسی های بین المللی داریم و می خواهیم با یک برنامه ریزی خوب و مناسب  کرسی کسب کنیم چون حق طبیعی‌مان است.

اورسجی در مورد تداوم قهرمانی تیم های ملی زنان و مردان ایران در آسیا و پشتوانه سازی برای آنها گفت: اگی فقط تمرکزمان را بر روی تیم ملی بزرگسال بگذاریم آینده از آن ما نخواهد بود. همین الان که تیم جوانان را برای جهان آماده می کنیم با اطمینان می‌گویم که حدود ۸۰ درصد تیم ملی بزرگسالان در سال های بعد را همین جوانان تشکیل می دهند. حتما در زمینه پشتوانه سازی برنامه داریم. الان  از دل المپیادهای استعدادیابی، استعدادها را انتخاب می کنیم و آنها را آماده می کنیم و هر سه ماه یک بار اردو برگزار می کنیم. علاوه بر این مربیان برتر را به شهرهای مختلف می فرستیم تا آموزش‌های لازم را به مربیان شهرستان‌ها بدهند.

او در مورد اسپانسری گفت: وارد پانزدهمین سال تاسیس فدراسیون کبدی می شویم از نظر توسعه این رشته در بخش های مختلف وضعیت خوبی داریم. علی رغم اینکه زمان زیادی  از کار این  فدراسیون  نمی‌گذرد اما قهرمانی آسیا را در کارنامه داریم و این نشان می‌دهد که پتانسیل و استعداد در این بخش وجود دارد . معتقدم امروز پول،  ماشین و ساختمان سرمایه نیست بلکه نیروی انسانی و دانش به روز سرمایه‌مان است و در این راستا هم تلاش می‌کنیم.  در مورد اسپانسر نمی‌توانیم توقع زیادی داشته باشیم اما استارت کارمان از لیگ سال گذشته مردان شروع شد که همه هفته ها را پخش تلویزیونی داشتیم. همین باعث شد حدود ۲۵۰ میلیون تومان اسپانسر گرفتیم و بحث ویدئو چکمان را انجام دادند. علاوه بر این در هندوستان فضای تبلیغاتی خوبی وجود دارد، الان  این کشور لژیونرهایی داریم که در لیگ ستارگان این کشور بازی می کنند و  این رقابت ها حدود ۸۰۰ میلیون نفر بیننده دارند، به دنبال این هستیم که برخی تبلیغاتمان را به این کشور بفروشیم.  همچنین در نظر داریم  با این کشور  در سال چند بازی داشته باشیم و هر آنچه از تبلیغات به دست آید به صورت مساوی تقسیم می شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا در المپیک ۲۰۲۴ این رشته المپیکی می شود؟ گفت:  بعید می‌دانم به المپیک ۲۰۲۴ برسد چون باید تعداد کشورها به اندازه لازم برسد البته دو سال قبل در شورای المپیک از  مسابقاتی که در هندوستان برگزار شد بازدید کرد،  فکر می‌کنم هندوستان برای ۲۰۲۸ درخواست میزبانی المپیک کرده و اگر این اتفاق بیفتد حتما در ۲۰۲۸ کبدی المپیکی می شود.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: بدون کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نمی توانیم گام برداریم و بعد از قهرمانی در آسیا نگاه بسیار خوبی به فدراسیون شده است. خود دکتر سلطانی فر و آقای صالحی امیری شخصا در مورد  وضعیت کبدی سوال می کنند. حتی وقتی ۱۵۰۰ متر فضا برای ساخت سالن می خواستم وزیر گفت ۲هزار متر به شما می‌دهیم. الان یک زمین در اطراف تهران رصد کردیم و اگر فراهم شود  ظرفیت خوبی ایجاد می شود. با ایجاد سالن کبدی در آن زمین و ایجاد بحث هتل و سایر موارد می توانیم درآمدزایی هم داشته باشیم.

او در مورد پاداشی که قرار بود از محل منابع فدراسیون به تیم های ملی زنان و مردان داده شود؟ بیان کرد: قبل از بازی های آسیا و هنگام بازدید از تمرین خانم ها دیدم خیلی خوب کار می کنند به همین دلیل به  آنها گفتم در صورت قهرمانی ۱۰ سکه از محل فدراسیون به شما می دهیم اما آن موقع سکه یک میلیون بود با این حال سر قولم هستم هر چند ۱۰ سکه نمی توانم اما قطعا کمکی به خانم ها و آقایان می کنیم.

او در مورد توسعه کبدی در استان های مختلف کشور بیان کرد: سال گذشته نشان داد که کبدی از تک قطبی بودن خارج شده است به گونه ای که  آذربایجان غربی قهرمان لیگ برتر شد و همدان و مازندران رتبه های بعدی را به دست آوردند که این نشان می دهد این رشته دراستان های مختلف به صورت عادلانه توزیع شده و توسعه یافته است.

او در جلوگیری از ایحاد حواشی چون مسابقات گرگان در جام جهانی جوانان گفت:  همه کارهای اجرایی دارای مراقبت های ویژه هستند. ما برای تک تک اتفاقاتی که ممکن است بیفتد برنامه ریزی کردیم ولی نمی توانیم حوادث غیر مترقبه را پیش بینی کنیم. در گرگان هم که آن اتفاق افتاد  بحث آبروی کشور در میان بود و کسی که عکس  را گرفت می توانست منتشر نکند. یکی از نگرانی های من در همه رویدادها همین حواشی است.  فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر به دنبال میزبانی در بخش بانوان هستید بابد شرایط لازم را فراهم کنبد چون مربی برخی تیم ها مرد است.  نمی شود بدون برنامه ریزی و با تصمیمات عجولانه برنامه ها را پیش برد.

در بخش خانم ها مالزی درخواس میزبانی جوانان را کرده است ولی هنوز تاریخی به ما نداده و در واستخود را مکتوب اعلام نکرده است اما احتمالا تا ۶ ماه آینده برگزار شود.

اورسجی در مورد کشورهای شرکت کننده در این مسابقات بیان کرد:  ۲۴ کشور را برای مسابقات جوانان دعوت کردیم. می‌توانستیم ۴۰ کشور را هم دعوت کنیم اما هنوز برخی کشورها تازه شکل گرفتند و شاید سطح فنی مسابقات را پایین بیاورند به همین دلیل از کشورهایی که کیفیت خوبی دارند دعوت کردیم تا هم سطح مسابقات بالا باشد و هم  هزینه ی زیادی نداشته باشیم. تا الان ۱۶ تیم اعلام آمادگی کردند. برنامه داشتیم تا از پنج قاره حداقل یک کشور در مسابقات شرکت کند تا درخواست المپیکی شدنمان به  شورای المیپک قابل قبول‌تر باشد. الان کشورهای کانادا، کنیا، دانمارک، اوگانادا، لسهتان، هند، مالزی، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان و چند کشور دیکر اعلام آمادگی کردند. برخی کشورهامثل ایتالیا و اتریش  هم به دنبال گرفت امتیازهایی هستند  اما بازهایی برای شرکت هستند و اگر بتوانیم شرایط پرواز آنها از دبی را با هزینه مناسب فراهم کنیم حتما ۲۰ کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که آیا کبدی هم بدهی دارد؟  بیان کرد: خوشبختانه جز فدراسیون هایی بودیم که مباحث مالی مان در سال ۹۷ بسیار مطلوب اعلام شد. در بحث مالیاتی هم خوشبختانه ۱۲ میلیون تومان بود که پرداخت کردیم و هیچ بدهی به هیچ جا نداریم. استراتژیمان در مباحث مالی این است که اگر من رئیس نبودم نفر بعدی نگوید فدراسیون از قبل بدهی دارد.

اورسجی در مورد یرنامه فدراسیون برای افزایش تعداد لژیونرهای ایران و کسب ذرامد از این طریق گفت: منبع کشورهای دیگر برای لژیونر گرفتن فدراسیون بوده است و ۶ نفر هر سال لژیونر می شدند اما امسال تمام ایام عیدم را صرف این کردم که تعداد لژیونرهایمان را افزایش دهم به همین دلیل چارچوبی برای اعزام آنها فراهم کردیم که در نتیجه ۱۰ نفر دیگر هم لژیونر شدند. حدود ۹ درصد از مبالغ قرارداد این بازیکنان  بر اساس چهارچوبی که داریم به فدراسیون می رسد.  این مبلغ  در مجموع  حدود ۱ میلیار تومان می شود و   که آن را صرف بحث توسعه همگانی و خرید تاتامی هزینه کنیم.

اورسجی در مو د استفاده از مربی خارجی در بخش بانوان گفت: خیلی به استفاده از مربی خارجی راغب نیستم و باید مربیان داخلی را به سطح خوبی برسانیم تا از آنها استفاده کنیم.

مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش به عنوان میزبان جام جهانی جوانان در این نشست گفت: در جزیزه کیش زیرساخت های خوبی برای ورزش کشور داریم و باید از آنها به خوبی استفاده کنیم. بیش از ۴۳ هزار متر فضای مسقف و بیش از ۱۴۰ هزار متر فضای ورزشی رو باز در این جزیره داریم. بخشی از امکاناتمان در حوزه ورزشی برای استفاده آماده است و در حال به روز کردن بخش دیگری آن است.  قبل از این جلسه هم با آقای تاج جلسه داشتیم تا کمپ های خوب فوتبال را در  کیش راه اندازی کنیم. علاوه بر این تلاش داریم تا پایگاه خوبی برای ورزش های ساحلی کشور باشیم.

او در ادامه بیان کرد: تلاش می کنیم تا از همه ظرفیت هایمان استفاده کنیم چون بحث آبروی ورزش کشور در میان است.

انتهای پیام


10217314
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است