علمی فناوری 12:57 - 24 تیر 1398
یک استارتاپ چینی ممکن کرد
یک استارتاپ چینی نوعی نرم‌افزار تشخیص چهره ارائه داده که می‌تواند حیوانات خانگی را از روی اثر چاپی بینی آنها شناسایی ‌کند.

تشخیص چهره حیوانات خانگی از روی بینی آنها

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، یک استارتاپ چینی موسوم به "مگوی" (Megvii) که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، یک نرم‌افزار تشخیص چهره را برای برنامه نظارتی دولت چین به کار گرفته است تا از آن برای تشخیص چهره حیوانات خانگی متفاوت استفاده کند. نرم‌افزار مگوی طوری برنامه‌ریزی شده که بتواند سگ‌ها را از روی اثر چاپ شده بینی آنها تشخیص دهد که تقریباً مانند اثر انگشت منحصر به هر انسان است.

استارتاپ مگوی باور دارد که با کمک این نرم‌افزار، امکان شناسایی هر سگ با اسکن پوزه آن وجود خواهد داشت. شناسایی پوزه سگ، با کمک دوربین تلفن همراه امکانپذیر خواهد بود و به ثبت اثر انگشت شباهت دارد. این اپلیکیشن پس از نصب، از کاربر می‌خواهد تا تصاویری از بینی سگ در زوایای گوناگون بگیرد. به گفته پژوهشگران مگوی، این نرم‌افزار موفق شده ۱۵ هزار حیوان خانگی را با دقت ۹۵ درصد شناسایی کند.

تشخیص چهره حیوانات خانگی، در سال‌های اخیر گسترش بسیاری داشته و توسط پژوهشگران به کار رفته است. اپلیکیشنی موسوم به "فایندینگ روور"(Finding Rover) که استفاده از آن در آمریکا گسترش یافته نیز برای تعیین موقعیت گربه‌ها و سگ‌های گمشده، از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند.

مقامات استارتاپ مگوی باور دارند که نرم‌افزار تشخیص چهره آنها، کاربردی فراتر از رساندن کاربران به حیوانات خانگی آنها دارد. آنها معتقدند که این نرم‌افزار می‌تواند برای برنامه‌های نظارتی دولت به کار برود و از آن برای شناسایی افرادی استفاده شود که حیوانات را به صورت غیر مجاز نگه می‌دارند و یا به سگ‌های خود اجازه پیاده‌روی و بیرون رفتن از خانه را نمی‌دهند.

انتهای پیام


10177831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل به تازگی اولین نسخه بتای عمومی اندروید ۱۵ را راه اندازی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت نام داوطلبان در آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ تا ۳۱ فروردین ماه تمدید شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است