بین‌الملل 11:21 - 21 آبان 1398
یک تحلیل و بررسی نشان داد، کاندیداها و گروه‌های سیاسی وابسته به حزب جمهوریخواه آمریکا، بیش از هشت میلیون دلار را در املاک و تفریحگاه‌های مختلف متعلق به دونالد ترامپ از زمان انتخاب او به ریاست جمهوری کشورش در سال 2016 هزینه کرده‌اند.

املاک ترامپ تبدیل به قطب جذب پولهای جمهوریخواهان شده‌اند

به گزارش ایسنا، پایگاه پلتیکو در گزارشی نوشت، تحلیل و بررسی‌های یک گروه چپگرای حامی حقوق مصرف‌کنندگان به نام گروه "پابلیک سیتیزن" نشان می‌دهند که شرکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به "سازمان ترامپ" تبدیل به قطب جذب گروه‌های جمهوریخواه میزبان مراسمهای سیاسی و مراسمهای جذب حمایتهای مالی شده و سازوکاری غیررسمی را به راه انداخته که مستقیما باعث جذب منافع مالی به این رئیس جمهور آمریکا می‌شود.

حجم درآمدی که پلتیکو گزارش داده حاکی از افزایش چشمگیر درآمدهای سازمان ترامپ از جانب منابع سیاسی است در حالی که شرکت ترامپ در مدت دو سال منتهی به اعلام کمپین ریاست جمهوری‌اش تنها 70 هزار دلار از چنین گروه‌هایی درآمد کسب کرده بود.

اما بررسی ها نشان می‌دهند این درآمد از بعد از اعلام کمپین ریاست جمهوری ترامپ در ژوئن 2015 تا کنون به 15 میلیون دلار رسیده که تنها هشت میلیون دلارش مربوط به هزینه‌های صرف شده در املاک و تفریحگاه‌های متعلق به ترامپ از زمان پیروزی او در انتخابات 2016 هستند. بالاترین میزان این درآمدها مربوط به سال 2016 است؛‌ از مبلغ 15 میلیون دلار  مذکور، حدود 12 میلیون دلار تنها در همین سال، مجموع هزینه‌های سیاسی صورت گرفته در تجارت متعلق به ترامپ بوده است.

دموکراتها و منتقدان دولت دونالد ترامپ مدتها از این مساله شکایت کرده‌اند که امور مالی رئیس جمهور آمریکا به ویژه به خاصر تصمیم او در خصوص عدم فروختن شرکتش پیش از در اختیار گرفتن ریاست جمهوری ناقض یکی از بند های قانون اساسی آمریکا در ممنوع ساختن دریافت هدایا و منافع برای اعضای دولت فدرال این کشور محسوب می‌شود.

یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این گزارش پلتیکو در بیانیه ای عنوان کرد، ترامپ هیچ نقشی در امور روزمره مربوط به شرکتش ندارد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که دونالد ترامپ در ژانویه 2017 اعلام کرد، او هیچ نقشی در امور روزمره سازمان ترامپ نداشته و هیچ کاری هم که به او نفع شخصی برساند انجام نمی‌دهد. دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا همچنان به دامن زدن به شایعات نادرست ادامه می‌دهند و این که ترامپ چند دهه یک تاجر موفق بوده را منکر می شوند اما ترامپ به عملی کردن وعده‌هایی که به مردم آمریکا داده ادامه می‌دهد.

انتهای پیام


10291388
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس طی سفری یک روزه به سرزمین‌های اشغالی قرار است با مقامات ارشد صهیونیست دیدار و گفتگو کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی درباره شرایط خاورمیانه به گفتگو پرداختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع رژیم صهیونیستی سه شنبه شب اعلام کردند که امروز ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکید کرد که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی نتانیاهو را عامل تحریک درگیری‌ها در منطقه معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی تکمیل ماموریت نظامی دانمارک در عراق، سفارت این کشور به زودی در بغداد بسته می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی به دلیل کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شاهد ثبات نسبی بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت مستقر در غزه شکنجه کودکان خردسال به دست ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تل آویو خواست روند توحش شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است