گوناگون 08:00 - 07 خرداد 1394
سعی کنید با ایجاد کانونی گرم و صمیمی، مسؤولیت رسیدن به تفاهم را پذیرا شوید.

13 نکته طلایی برای تعامل با همسر

امام علی علیه السلام : خوش اخلاقی  روزی ها را زیاد می کند و میان  دوستان  انس  و الفت  پدید می آورد.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، اگر می خواهید تفاهم و تعامل با همسر خود داشته باشید و یک زندگی خوب را کنار یکدیگر تجربه کنید این 13 نکته طلایی را فراموش نکنید.

 

1.همسرتان را نزدیک‏ترین و محرم‏ترین فرد برای خود بدانید و او را حامی و پشتیبان خود تلقی کنید .

 

2. با یادگیری مهارت‏های ارتباطی نظیر فعالانه به حرف‏های یکدیگر گوش کردن، احترام به نظرها و عقاید یکدیگر و تشریک مساعی و مشورت کردن روابط خود را بهبود ببخشید.

 

3. سعی کنید با ایجاد کانونی گرم و صمیمی، مسؤولیت رسیدن به تفاهم را پذیرا شوید .

 

4. مواقع اختلاف نظر یا سوء تفاهم، به جای سرزنش کردن یکدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایی مساله و یافتن راه حل آن بپردازید و در صورت لزوم کمک و مشاوره افراد با تجربه و متخصص را جلب کنید .

 

5. برای رسیدن به امنیت روانی وعاطفی در روابط زناشویی داشتن صداقت، پذیرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهید .

 

6. در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در اولین فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرآیندی مخرب و پیشرونده تبدیل نشود .

 

7. به هر طریق ممکن رفتارهای مطلوب همسرتان را مورد توجه و تایید قرار دهید به گونه ‏ای که همسرتان بفهمد برایش ارزش قائل هستید .

 

8. تشویق و تاییدتان و بیان نکات مثبت ‏به طور آشکار یا در جمع باشد و تذکر نکات منفی و انتقاد به طور محرمانه و در تنهایی صورت بگیرد .

 

9. برای خصوصیات و نیازمندی‏های ایشان ارزش قائل شوید و در روابط کلامی، عاطفی، اقدام‏ها و تصمیم‏ گیری‏ها به افکار و خواسته‏ های همسرتان توجه کنید .

 

10. خشونت همسرتان را با خشونت پاسخ ندهید . خشونت را با سکوت پاسخ گویید و در موقعیتی مناسب درباره مساله مورد نظر به بحث و گفت و گو بپردازید .

 

11. بکوشید در سراسر زندگی، به خصوص در روابط بین خود و همسرتان، به جای هر گونه پیش ‏داوری یا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها نقاط مثبت و قوت را ببینید. به جای توجه به نیمه خالی لیوان به نیمه پر آن توجه کنید .

 

12. سعی کنید در برنامه ریزی برای فعالیت‏های اجتماعی، اوقات فراغت، دید و بازدیدهای خانوادگی و نظایر آن به مشورت کردن با یکدیگر بپردازید و از یک جانبه نگری بپرهیزید .

 

13. در هر فرصتی که پیش می ‏آید، با همسر تان ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنید . خانم ها از صحبت کردن با همسرشان بیش‏تر لذت می‏برند . برای همین مردها باید فعالانه به سخنان همسرانشان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند .

 

تالاب /2021


6458365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است