استانی 12:54 - 29 بهمن 1398
ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ثبت ۹ اثر منقول استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

ثبت ۹ اثر منقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: آثار کشف‌ شده در کاوش‌های باستان‌شناسی، نشان از هویت، تاریخ و فرهنگی آن تمدن دارد و حفظ و صیانت از این آثار، دینی بر گردن نسل امروز است.

وی افزود: در همین راستا ثبت آثار منقول در دستور کار معاونت میراث فرهنگی این اداره کل قرارگرفته است و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، در جلسه ثبت آثار منقول فرهنگی تاریخی، 9 اثر منقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی جای گرفت.

وی در ادامه با اشاره به آثار ثبت‌شده در این جلسه، اظهار کرد: «سنگ بسم‌الله»، «محراب مسجد جامع سراب»، «مهر استپی حاصل کاوش‌های کول تپه هادی شهر جلفا»، «النگوی طلایی به‌دست‌آمده از کاوش‌های سایت موزه عصر آهن تبریز»، «قفل فلزی رمزی سلجوقی و تنگ و دیگچه سفالین به‌دست‌آمده از کاوش‌های سد خداآفرین»، «گچ‌بری سرباز اشکانی قلعه ضحاک هشترود» و «بزرگ‌ترین سکه نقره‌ای شاه اسماعیل صفوی» در این جلسه ثبت ملی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، آبدار افزود: با توجه به اهمیت و غنای آثار منقول تاریخی موجود استان، معاونت میراث فرهنگی اداره کل با جدیت فرآیند ثبت این آثار در فهرست ملی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام


10400069
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است