بین‌الملل 18:05 - 10 شهریور 1393
رئیس مرکز تبادل اسرای اوکراین با «فاجعه آمیز توصیف کردن اوضاع» اعلام کرد که طی چند روز اخیر بیش از 700 نیروی نظامی ارتش اوکراین به اسارت نیروهای استقلال طلب دونتسک درآمدند و تلاش برای آزادی آنها ادامه دارد.

تایید اسارت بیش از  700 نظامی اوکراینی بدست نیروی استقلال طلب در دونتسک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، حدود 700 نیروی نظامی اوکراینی طی چند روز گذشته به اسارت نیروهای استقلال طلب در منطقه دونتسک در آمده اند که 80 درصد این افراد در جریان نبرد «ایلووایسک» بوده است.

این رقمی است که «ولادیمیر روبان» رئیس مرکز تبادل اسرای اوکراین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام نموده و وضعیت کنونی را «فاجعه آمیز« توصیف کرده است. این مقام اوکراینی از فاش کردن جزییات بیشتراین ماجرا،  قبل از آزادی این اسرا خودداری کرد.

پیش از این «آندری لیسنکو» سخنگوی رسمی شورای امنیت و دفاع اوکراین در دیدار مرتب خود با خبرنگاران از بررسی اوضاع در منطقه نبرد «ایلووایسک» که چند روزی است عرصه مقابله شدید بین نیروهای ارتش و استقلال طلبان است، خودداری کرده بود.

وی گفته بود: «اوضاع در ایلووایسک فوئق العاده پیچیده استو تا زمانی که عملیات در این منطقه به پایان نرسیده باشد، جزییات عملیات فاش نخواهد شد. در پایان عملیات فوق اطلاعات موثقی در مورد تلفات، خسارات و آخرین وضعیت ارائه خواهد شد و مقصران اصلی وضعیت بوجود آمده باید پاسخگو باشند.»

لیسنکو فقط یادآور شده بود که مقامات نظامی اوکراین از همه امکانات خود برای بازپس گرفتن نظامیان به اسارت گرفته شده استفاده خواهند کرد.


4621416
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است