اجتماعی 15:53 - 23 مهر 1397
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بی‌نیازی از واردات قطعات خارجی مترو در پی انعقاد تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی خبر داد.

تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و شهرداری تهران برای ساخت تجهیزات مترو

به گزارش ایسنا، عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین جهاد دانشگاهی و شرکت مترو با حضور رییس جهاد دانشگاهی و معاون ترافیک شهردار تهران منعقد شد .

در این مراسم محسن پورسیدآقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- با بیان اینکه اولویت ما در شهر تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا با اتکا بر توسعه زیربنایی حمل و نقل عمومی است، گفت: مترو یکی از ضروریات شهر تهران است بنابراین باید با شتاب بیشتری توسعه مترو ادامه یابد و برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای مترو، گام برداریم چرا که تهران نیازمند ۱۲ خط مترو است که تاکنون ۷ خط آن ایجاد شده و هنوز دو خط مترو مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه مترو باید با اتکا به تجهیزات ساخت داخل باشد،اظهارکرد: هم به لحاظ مالی و هم رفتارهای سینوسی کشورهای توسعه یافته با ایران، لازم است که هرچه سریع‌تر در تولید برخی قطعات به خودکفایی داخلی برسیم.

معاون شهردار تهران افزود: باید دست روی زانوهایمان خودمان بگذاریم و کارها را جلو ببریم. حجم تولید تجهیزات مترو در کشور به‌گونه‌ای که صرفه و صلاح اقتصادی دارد باید محقق شود و با این نگاه می‌توانیم در ساخت مترو بسیاری از مشکلات‌مان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در ساخت مترو، مهندسی، طراحی و ساخت و ساز مشکلی نداریم و با اتکا به توان داخل، عملیات سیویل مترو را انجام می‌دهیم،اظهاررد: با این حال هنوز در زمینه تجهیزات، نیازمند واردات هستیم که امروز با عقد قرارداد با جهاد دانشگاهی، این مشکل نیز حل می‌شود و می‌توانیم از قطعات داخلی برای مترو استفاده کنیم.

پورسید آقایی افزود: به دلیل محدودیت واردات همچنین مشکلات و مسائل مالی سعی کردیم در این تفاهم‌نامه باقی مانده تجهیزات مترو را که از خارج از کشور وارد می‌کردیم، بومی‌سازی کنیم و دیگر در هیچ بخشی نیازمند خارج از کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی، اتکا به توان داخل است، گفت: این قرارداد را با جهاد دانشگاهی منعقد می‌کنیم چرا که معتقدم جهاد دانشگاهی نهادی پویا و کوشا است. ثبات مدیریتی در جهاد دانشگاهی نیز از مزایای این تیم است و تیم جهاد دانشگاهی علاقه‌مند به انقلاب و پیشرفت هستند و به همین دلیل با خیال راحت با جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم چرا که جهاد دانشگاهی در عین حال که دانش و تکنولوژی را پیگیری می‌کند مشتری مدار نیز است و سعی می‌کند خود را با نیازهای مشتریانش همراه کند و بر همین اساس مانده تجهیزات خط ۶ به جهاد دانشگاهی سپرده شد و قطعا با توانایی تیم مهندسان جهاد دانشگاهی، هرچه سریع‌تر این تجهیزات تامین می‌شود.

وی در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه برای توسعه مترو دیگر نیازمند تامین تجهیزات و قطعات از خارج از کشور نیستیم، اظهارکرد: تامین تجهیزاتی از جمله کل برق سیستم‌های مترو، تهویه، سیگنالینگ، سیستم‌های کنترل تردد مسافران، علائم ارتباطی و... به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه زمزمه‌های انعقاد این تفاهم‌نامه از سال قبل آغاز شده بود و به دلیل تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، استفاده از توان داخلی مقرون به صرفه‌تر است، گفت: یکی از مزیت‌های افزایش قیمت ارز این است که استفاده از تولیدات داخلی صرفه و صلاح بیشتری دارد و این سبب می‌شود که صنعت داخلی رونق گیرد و با این تفاهم‌نامه وارد فاز صنعتی و تولید انبوه قطعات می‌شویم چرا که تست‌های آن انجام شده است.

انتهای پیام


9943442
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تذکرهای قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژهای جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی را کشف و ضبط کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه یک تهران گفت: سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های شهری با ایجاد قرارداد‌های لازم در ابتدای سال ۱۴۰۳ اولویت اصلی منطقه یک است تا در اردیبهشت ماه شاهد اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در ایران گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله به دفتر همایش رسیده که این نشان دهنده پتانسیل و توانایی ویژه این حوزه برای شناختن زوایای مختلف محیط زیست است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۲۱ تهران در جلسه ساماندهی بساط گستران از برنامه‌ریزی دقیق، آسیب شناسی و رسیدگی به مشکلات با هدف گسترش و نگهداشت بازارچه تهرانسر در منطقه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در مراسمی بصورت همزمان در سراسر کشور، ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران واگذار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌گوید که افراد بیکار شده مشمول قانون کار برای بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری ظرف ۳۰ روز، بیکاری خود را به اداره کار اطلاع دهند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در طرح جامع اولیه نمایشگاه شهر آفتاب تغییراتی ایجاد شده است که با مصوبه شورا می‌تواند اجرایی شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است