علمی فناوری 18:32 - 27 آذر 1397
وزیر علوم:
وزیر علوم با بیان اینکه باید در بخش‌های اجرایی و سیاست گذاری، جوانان را به سمت تحصیل در رشته‌های علوم انسانی علاقه مند کنیم، گفت: گاهی مسیر یک کاری را نگاه می کنیم و می‌گوییم چه زمانی به مقصد می‌رسیم، اما واقعیت این است که راه طی شده هم کم نیست، شاید در دانشگاه‌ها نتوانستیم به حدی که لازم است علوم انسانی را در جایگاه راستین خود بنشانیم و دلیلش هم این است که نتوانستیم جوانان را به این سمت و سو علاقه مند کنیم و ما باید رقابت مراکز علمی را برای ورود به علوم انسانی ایجاد و تشدید می کردیم.

نتوانسته‌ایم جوانان را به علوم انسانی علاقه‌مند کنیم

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی، در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) که عصر امروز (سه شنبه) در محل این سازمان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به فعالیت های مرحوم دکتر احمدی، بنیانگذار سازمان سمت، اظهار داشت: من از دوران گذشته که خدمت آن مرحوم می رسیدم احساس شاگردی به ایشان داشتم و روزهای آخر هم که نزد او بودیم، همواره نگران مجموعه سمت و توسعه و پیشرفت آن بود. وزیرعلوم با بیان اینکه سازمان سمت از ابتدای تأسیس و در حین رشد و توسعه، از مراکز مورد اعتماد در چاپ و نشر کتب دانشگاهی بوده است، گفت: از ضمانت هایی که دانشگاه ها در مورد سازمان سمت به آن توجه داشتند، حضور مرحوم احمدی در راس این سازمان بود چراکه آن مرحوم همه آثارمنتشره شده توسط این سازمان را می خواند تا ایرادی نداشته باشد و از این نظر کتاب های سمت همواره با اعتبار خوبی در دانشگاه ها پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید در بخش های اجرایی و سیاست گذاری، جوانان را به سمت تحصیل در رشته های علوم انسانی علاقه مند کنیم، گفت: گاهی مسیر یک کاری را نگاه می کنیم و می گوییم چه زمانی به مقصد می رسیم، اما واقعیت این است که راه طی شده هم کم نیست، شاید در دانشگاه ها نتوانستیم به حدی که لازم است علوم انسانی را در جایگاه راستین خود بنشانیم و دلیلش هم این است که نتوانستیم جوانان را به این سمت و سو علاقه مند کنیم و ما باید رقابت مراکز علمی را برای ورود به علوم انسانی ایجاد و تشدید می کردیم.

وزیر علوم افزود: باید در بخش های اجرایی و سیاست گذاری، این موارد مورد توجه قرار گیرند، در حوزه اجرایی ستاد وزارت علوم شاید انگیزه های کوچکی را بتوانیم فراهم و استفاده کنیم، اما چاره کار نیست و تقاضا دارم روی این موضوع کار شود و می توان با داشتن مجموعه ای از استادان، این رغبت را اگر نه در میان همه علاقه مندان بلکه بخش متناسبی از دانشجویان ایجاد کرد زیرا جهان امروز توسط صاحبان اندیشه در علوم انسانی سیاست گذاری و مدیریت می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش های اساتید این زمینه فراهم شود که بتوانیم استعدادهای توانمند را به سمت تحصیل در علوم انسانی و تامین پشتوانه علمی آینده کشور سوق دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این آیین و با حضور وزیر علوم، از مرحوم دکتر احمدی، موسس سازمان سمت با اهدای لوح سپاس تقدیر شد و پژوهشگران برتر سازمان سمت و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی لوح تقدیر گرفتند.

همچنین از دو عنوان کتاب که با همکاری مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی منتشر شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام


10003700
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» داده‌های Flyby منتشر شده توسط کاوشگر فضایی BepiColombo اروپایی نشان داد که گاز‌های فراوانی، از جمله کربن و اکسیژن، از جو زهره در حال حذف شدن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل به تازگی اولین نسخه بتای عمومی اندروید ۱۵ را راه اندازی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است