اقتصادی 08:38 - 09 اسفند 1393
ستون امروز نبض بازار به اطلاعاتی مربوط به تعدادی از واحدهای مسکونی اجاره‌ای از طریق «سامانه بازار املاک ایران» که طی چند هفته گذشته به متقاضیان بازار اجاره عرضه شده پرداخته است.

به گزارش افکارنیوز ، در ماه جاری، طبق اطلاعات سامانه بازار املاک ایران یک واحد مسکونی ۱۰۲ متری ۳ سال ساخت در منطقه شهران در بازار اجاره با ارزش ۱۲۰ میلیون تومان رهن به متقاضی تحویل داده شده است، اما این رقم به نقل از کارشناسان سایت املاک «ایران فایل» بالاتر از ارزش واقعی منطقه تعیین شده است؛ چراکه واحدی نوساز به متراژ ۱۰۵ متر مربع در همین محله از سوی مالک ۹۵ میلیون تومان به بازار رهن و اجاره پیشنهاد شده است.



البته ناگفته نماند که ۹۵ میلیون تومان هم با رنگ قرمز (گران‌قیمت) مشخص شده است. نرخ ارزنده این واحد به عنوان رهن و اجاره، ۲۶ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان اجاره ماهانه برآورد شده است.



از طرف دیگر مالکی واحد نوساز خود را به متراژ ۶۲ متر مربع، ۷۰ میلیون تومان رهن داده است و اما واحد مشابه آن‌که یک سال ساخت است با مبلغ ۶۰ میلیون تومان رهن به بازار اجاره معرفی شده است. سایت املاک ایران فایل ودیعه مناسب این متراژ واحد مسکونی در منطقه پونک را ۱۶ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۴۸ هزار تومان اجاره ماهانه اعلام کرده است.



همچنین در خیابان پیروزی ۶۲ میلیون تومان به‌عنوان رهن کامل واحدی ۷۸ متری ۴ سال ساخت در نظر گرفته شده است که هفته گذشته به مستاجر عرضه شده است، اما کارشناسان بازار مسکن این رقم را گران اظهار می‌کنند؛ زیرا آنها ۱۷ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۳۷ هزار تومان اجاره ماهانه یا ۵۰ میلیون تومان رهن کامل را برای اجاره بهای این واحد عنوان می‌کنند. در حال حاضر اجاره بهای منصفانه یک واحد مسکونی ۵۱ متری نوساز در خیابان خواجه نصیر ۱۲ میلیون تومان ودیعه و ۷۷۳ هزار تومان اجاره ماهانه است.



اما مشابه این واحد در همین خیابان ۴۴ میلیون تومان به متقاضی عرضه شده بود. برخی از فایل‌های اجاره در سایت سامانه بازار املاک ایران (سامانه‌ای که قیمت‌ها و اجاره‌بهای قطعی مربوط به آپارتمان‌های معامله شده را منتشر می‌کند)، همان‌طور که اشاره شد بالاتر از ارزش به متقاضی عرضه شده است. این مساله نشان می‌دهد که هنوز در بازار رهن و اجاره مسکن همچنان عده‌ای از متقاضیان از نرخ‌های حقیقی اطلاع کافی ندارند. بنابراین، لازم است متعاملین مسکن پیش از انجام معامله، نسبت به قیمت‌های واقعی محله مورد نظر تحقیق و جست‌وجوی کافی انجام دهند.








5937883
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است