فرهنگی‌هنری 09:04 - 08 اسفند 1399
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بین تعداد پرستارانی که به عنوان شهدای سلامت اعلام شده اند و تعدادی که پرونده هایشان بررسی شده است اختلاف وجود دارد. شایسته نیست در موضوع شهادت مدافعان سلامت سختگیرانه عمل شود؛ زیرا این عزیزان با ویروسی در حال مبارزه هستند که هر روز قوی‌تر می‌شود.

سختگیری در تایید پرونده «شهدای مدافع سلامت» شایسته نیست

به گزارش ایسنا، رضا فانی، گفت: باید توجه داشته باشیم به غیر از دوران کووید وضعیت پرستاران در بخش ها چگونه خواهد بود؟ بیمارستان محیطی است که یک پرستار با انواع میکروب و بیماری های واگیر و عفونی سر و کار دارد. با توجه به اینکه آغاز بیماری کرونا و افزایش بیماران باعث شد، پرستاران باردار آسیب جدی ببیند و شاهد فوت آنها باشیم. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر پرستاران همه جوان هستند و اغلب در بین آنها پرستارانی هستند که با وجود بارداری در حال ارائه خدمت به بیماران هستند؛ اینکه بگویم پرستاران باردار در بخش کووید نباشند و در دیگر بخش‌ها فعالیت کند تصمیم راهبردی نیست، به دلیل اینکه فرقی نمی‌کند در چه بخشی پرستار فعالیت کند؛ اغلب بخش‌های بیمارستانی آلوده از بیماری های واگیر هستند که تاثیر مستقیم بر جنین و پرستاران باردار می‌گذارد.

فانی گفت: نیاز است وزارت بهداشت به این موضوع به طور جدی نگاه کند؛ همان گونه که به مادران باردار ۹ ماه استراحت پزشکی بعد از زایمان داده می شود؛ ۹ ماه هم استراحت در دوران حاملگی به آنها داده شود نباید بگذاریم پرستاران باردار در بالین بیمار فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشته باشیم علاه بر اینکه به پرستاران باردار مرخصی داده می‌شود؛ نیروی جایگزین برای این عزیزان در بخش ها وجود داشته باشد. لازم است وزارتخانه در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهد که هم پرستاران باردار برای حفظ سلامت خود و جنینشان از محیط بیمارستان دور باشند و هم نیروی جایگزین وجود داشته باشد، تا با مشکل کمبود نیرو که رابطه مستقیم با فرسودگی پرستاران دارد مواجه نشویم.

وی با تاکید بر لزوم اینکه مسئولان باید در راستای بُعد فرهنگی و معنوی جامعه و آشنایی مردم با ایثار و فداکاری پرستاران برنامه داشته باشند، تصریح کرد: تا بعد معنوی و ایثارگری این عزیزان ثبت و ماندگار شود. همچنین شایسته است برای خانواده این عزیزان امتیاز و مزایایی همچون شهدای دفاع مقدس در نظر گرفته شود.

وی گفت: انتظار می رود برای پرستارانی که به بیماری کرونا دچار می شوند. امتیازی در نظر گرفته شود، به دلیل اینکه این عزیزان به مرور زمان و در آینده امکان اینکه دچار عارضه و بیماری‌های ریوی و... شوند زیاد است.

بنابر اعلام سازمان نظام پرستاری، فانی در خاتمه، گفت: تجهیزات حفاظت فردی در اوایل شیوع کرونا کم بود و از این نظر پرستاران دچار مشکلات فراوانی شدند؛ خوشبختانه در حال حاضر از نظر تجهیزات فردی پرستاران دچار مشکل نیستند، ولی  پرستاران بیمارستان های غیر مرجع را فراموش نکنیم. در صورتی که بار اعظمی از خدمات بر عهده بیمارستان‌هایی غیر مرجع است متاسفانه تلاش و خدمات این عزیزان نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام


10967365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است