استانی 00:55 - 05 آذر 1393
فرمانده سپاه قروه:
فرمانده سپاه قروه گفت: نقشی که بانوان در راستای حراست از آرمان‌های بسیج که همان آرمان‌های شهداست ایفا می‌کنند، بی‌بدیل و ارزنده است.

نقش زنان در حفظ جایگاه بسیج ارزنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جعفر کاوه سه‌شنبه شب در یادواره 14 زن شهیده شهرستان قروه، اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ است که با نگرش خاص خود استقامت و پایمردی در هر عرصه‌ای را به همگان آموخت.

وی افزود: نگرش بسیجی تنها در هجوم فیزیکی و دفاع از مرزهای کشور خلاصه نمی‌شود، بلکه فراتر از یک مرز خاص بوده که در جان‌ها ریشه دوانیده و در آزادی و اسارت، در جنگ و صلح به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج یک امر احساسی نیست، بلکه یک امر منطقی، فکری و ریشه‌دار و عمیق است و کسانی که در این حقیقت بزرگ شرکت دارند، همه آحاد ملتند، تصریح کرد: هرکسی که بسیجی است باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.

وی بسیجی‌ بودن را مایه سرافرازی و سربلندی دانست و افزود: فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواست‌های حقیر نشدن است.

وی در ادامه به نقش تاثیرگذار زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ چون مردان بیشتر در صحنه های نبرد حضور داشتند وظیفه زنان پشتیبانی و تدارک خطوط جنگ بود؛ از یک سو، مایحتاج فرزندان، برادران و همسرانشان را در جبهه تأمین می‌کردند و از دیگر سو وظیفه سنگین اداره خانواده، حفظ روحیه سلحشوری جامعه، سلامت فکری و عقیدتی پشت جبهه و حمایت از خانواده‌های ایثارگران را عهده‌دار بودند تا رزمندگان اسلام با آرامش روحی و روانی کامل به دفاع از حریت و استقلال میهن و انقلاب اسلامی بپردازند.

کاوه با اشاره به اینکه حضور طیف گسترده‌ای از زنان در پشت جبهه در هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بانوان ما در جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: آنها اگر در خط مقدم حضور چندانی نداشتند، سربازان گمنامی بودند که در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال داشتند بدون اینکه نامی از آنان برده شود.

به گفته کاوه، با گذشت سال‌ها از دفاع مقدس، بخش زیادی از زنان ایرانی، همچنان با رعایت ارزش‌ها و حدود اسلامی در صحنه حاضرند، تصریح کرد: ضرورت حضور سیاسی، اجتماعی و دفاعی زنان مسلمان، زمانی مهم جلوه می‌کند که بقای انقلاب اسلامی جز با حمایت مردان و زنان این مرز و بوم میسر نیست.

فرمانده سپاه قروه افزود: به ویژه اینکه زنان چون در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگ‌تر و در دفاع مقدس نقش اساسی داشته‌اند، در حفظ ارزش‌های آن دو هم باید همان نقش را همچنان حفظ کنند.

کاوه با بیان اینکه شهادت بالاترین مرتبه‌ای است که یک انسان می‌تواند برای خود متصور شود، افزود: شهدا از بزرگترین سرمایه هستی خود گذشتند و در معامله با خدا به عزت دست یافتند.

وی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و بر اعمال ما نظارت می‌کنند، بر لزوم گواه دانستن شهدا بر عملکرد خود در هر لحظه تاکید کرد و افزود: با وجودی که حضرت علی (ع) سرشار از فضایل و خصایص برگزیده است اما هنگامی فریاد رستگاری سر داد که شمشیر شقاوت بر فرق آن حضرت فرود آمد و در ترسیم جایگاه شهادت هیچ نکته‌ای برتر از این نمی‌توان یافت.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا حرکت کنیم باید خود را به خصایل و ویژگی‌های آنان نزدیکتر کنیم، افزود: شناخت صرف ویژگی شهدا کافی نیست بلکه باید این ویژگی‌ها را در زندگی خود جاری کنیم.

وی حفظ حجاب و عفاف را از خواسته‌های اصلی شهدا عنوان کرد و گفت: عزتمندی ما مرهون خون شهداست و امروز به پاس قدردانی از این عزیزان باید در مسیر خواسته‌های آنان گام برداریم.

کاوه در پایان سخنان خود برگزاری چنین یادواره‌هایی را نیاز امروز جامعه برشمرد و افزود: این محافل می‌تواند نقطه شروعی برای اصلاح جامعه باشد.


5271806
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است