گوناگون 15:50 - 28 فروردین 1397
قیمت سمعک به عوامل متعددی بستگی دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سمعک

به گزارش سرویس بازار ایسنا، فن‌آوری‌های بکار رفته در سمعک، سال تولید، اندازه و برند سمعک بر قیمت سمعک تاثیرگذار هستند. به علاوه، به دلیل اینکه سمعک به صورت مداوم در گوش فرد کم شنوا و در معرض رطوبت و جرم گوش قرار دارد، خدمات پس از فروش سمعک بر قیمت آن تاثیرگذار است. در حال حاضر قیمت انواع سمعک از یک میلیون تا هفت میلیون تومان است.

از آنجایی که کم شنوایی درمان نشده می تواند زندگی فرد کم شنوا را از لحاظ عاطفی، اجتماعی و حتی اقتصادی تحت تاثیر سوء خود قرار دهد و حتی منجر به افسردگی، مشکلات حافظه و انزوا شود، بنابراین هزینه برای سمعک به نوعی سرمایه‌گذاری در حیطه‌ی سلامت محسوب می شود. جبران کم شنوایی با سمعک منجر به ارتقای کیفیت زندگی فرد کم شنوا می‌شود.

خوشبختانه امروزه اکثر بیمه‌های پایه و تکمیلی کمک هزینه‌ای را برای سمعک در نظر گرفته‌اند. کلینیک شنوایی و سمعک نیک آوا برای تمامی بیمه‌شدگان تسهیلاتی را در نظر گرفته است و تمامی مدارک و فرم‌های لازم در کلینیک نیک آوا در اختیار فرد کم شنوا قرار می گیرد. به علاوه، تمامی سمعک‌های تجویز شده در کلینیک سمعک نیک آوا از دو سال گارانتی کامل و 5 سال گارانتی تنظیم برخوردار هستند.

برند یا مارک سمعک هم بر قیمت آن بی‌تاثیر نیست. امروزه سمعک‌ها برندهای متنوع و خوبی دارند. ضمن اینکه، لزوما یک برند خاص برای تمام افراد و همه‌ی انواع کم شنوایی مناسب نیست. در این مورد به نظر ادیولوژیست خود اعتماد کنید تا برند مناسب و بهترین سمعک برای کم‌شنوایی شما و نیازهای شما انتخاب شود.

با توجه به اینکه سمعک وسیله‌ی پزشکی گران قیمتی است، بایستی در نگهداری از آن دقت لازم شود.

نگهداری از سمعک

سمعک ابزاری بسیار حساس و ظریف است. با توجه به قیمت بالای این محصول لازم است که توجه بیشتری برای مراقیت از آن داشته باشیم .

  • سمعک خود را تمیز کنید.
  • از قرارگیری سمعک در محیط‌های مرطوب، محیط های بسیار گرم، در معرض نور خورشید، در بخار زیاد، در معرض آلودگی و گرد و غبار جدا خودداری کنید.
  • لوسیون، اسپری و سایر لوازم آرایشی و زیبایی و مانند آن اگر به سمعک نفوذ کند می‌تواند باعث آسیب جدی شود. پس توجه داشته باشید که هنگاه استفاده از اینگونه مواد، سمعک خود را کنار بگذارید .
  • دقت کنید که سمعکتان بر سطوح سخت نیفتد .
  • به هیچ عنوان سمعک خود را به دیگران قرض ندهید.
  • از تعمیر و یا تنظیم سمعک توسط غیر ادیولوژیست بپرهیزید.
  • مراقب باشید گوش‌هایتان قبل از استفاده از سمعک خشک باشد.
  • هرگز باطری‌ها را با فشار داخل سمعک نگذارید.
  • سمعک‌ها را دور از دسترس اطفال قرار دهید.
  • هرگز از باطری‌های غیراستاندارد مانند باطری ساعت برای سمعک استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده نکردن از سمعک، در باطری را باز کرده و اگر مدت طولانی قصد استفاده از سمعک ندارید، حتما باطری‌ها را از سمعک خارج کنید.
  • زمانی که از داروهای گوش استفاده می‌کنید، موقتا استفاده از سمعک را متوقف کنید.

عمر سمعک به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکات ذکر شده در حفاظت از سمعک تاثیر بالایی در افزایش طول عمر مفید آن دارد. همچنین میزان استفاده فرد و میزان افزایش کم شنوایی نیز عامل موثر دیگری است. اما بطور کلی هر سمعک بین 3 تا 6 سال می‌تواند کارایی خوبی برای فرد داشته باشد و پس از آن از کیفیت صدا نیز کاسته شده و نیاز است که سمعک را تعویض کنید.

یکی از موارد تاثیرگذار بر سمعک اندازه و سایز آن است. سمعک‌های داخل گوشی نامرئی از قیمت به نسبت بالاتری برخوردار می‌باشند. معمولا، قیمت سمعک نامرئی از دو میلیون تومان شروع می‌شود و متناسب با مجرای گوش فرد کم شنوا کاملا پنهان درون گوش قرار می‌گیرد و از دید دیگران پنهان است. کلینک سمعک نیک آوا مجهز به لابراتوار پیشرفته‌ی سمعک نامرئی می‌باشد. البته بایستی توجه داشت که تمامی افراد کم شنوا کاندید استفاده از سمعک نامرئی IIC نیستند و کاندیداتوری آن را شنوایی شناس یا ادیولوژیست تشخیص می‌دهد. میزان و نوع کم شنوایی و اندازه و شکل مجرای گوش از عوامل مهم در این حیطه است.

فن آوری تعبیه شده در سمعک برای سرکوب وزوز گوش نیز از عوامل تاثیرگار بر قیمت سمعک است. امروزه بسیاری از سمعک‌ها دارای تکنولوژی‌های مخصوص وزوز گوش هستند و این تکنولوژی بسیار موفق ظاهر شده است . با کمک پیشرفت‌های موجود می‌توان با استفاده از سمعک، وزوز گوش را بطور کامل از بین برد و یا تا حد زیادی برای فرد قابل تحمل کرد.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سمعک فن‌آوری وایرلس یا بلوتوث و سازگاری سمعک ها با تلفن است. یکی از بزرگترین مشکلات افراد کم شنوا عدم توانایی در استفاده از تلفن همراه و عدم درک درست صداهای پشت خط تلفن است. امروزه سمعک‌ها با تلفن سازگار هستند. یعنی سمعک توسط تکنولوژی خاصی صدای تلفن را دریافت کرده و به شکل واضح و قابل فهم برای کاربر می‌فرستد. این اصطلاح سازگاری برای تمام تلفن‌ها (سیمی، بی‌سیم و تلفن همراه ) صدق می‌کند. دو راه برای برقراری ارتباط بین تلفن همراه و سمعک وجود دارد. ارتباط صوتی: صدا از بلندگو گوشی توسط میکروفون سمعک دریافت شده، تقویت می‌شود و به گوش فرستاده می‌شود. الکترومغناطیسی: سمعک‌ها دارای جزء خاصی به نام تله کویل هستند که مستقیما با تلفن ارتباط برقرار می‌کند.

سمعک های جدید دارای قابلیت بی‌سیم هستند. این قابلیت مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه به بسیاری از دستگاه‌های دیجیتالی براحتی و بدون واسطه متصل شده و استفاده را برای کاربر آسان می‌کند. همچنین این ویژگی باعث ارتباط بی‌سیم بین دو سمعک که روی دوگوش قرار دارند می‌شود و دو سمعک پردازش‌های صوتی یکسان و همزمان انجام می‌دهند و همینطور تغییرات لازم را در صدا ایجاد می‌کنند که موجب بهبود درک گفتار و صدا در محیط‌های شنیداری مختلف می‌شود.

انتهای پیام


9748922
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است