بین‌الملل 08:18 - 19 بهمن 1394
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از توافق هسته ای ایران، از لغو تحریم‌های تهران ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، کاندیدای احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عملکرد دولت اوباما در توافق هسته‌ای با ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد. 


دونالد ترامپ گفت: در توافق هسته‌ای با ایران، ما ۱۵۰ میلیارد دلار به آن‌ها (ایرانی‌ها) دادیم و در مقابل آن هیچ چیز دریافت نکردیم. ولی در ‌نهایت ما توانستیم زندانی‌هایمان را به کشور برگردانیم. 


 وی ادامه داد: فکر کنم این بزرگ‌ترین بهایی است که تاکنون برای آزادی چند نفر پرداخت شده است. ما به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار پرداختیم که این کار اصلا نمی‌بایست اتفاق می‌افتاد. ما این زندانی‌هایمان را باید ۳ سال یا ۴ سال پیش به کشور بر می‌گرداندیم. ما باید به آن‌ها (ایرانی‌ها) می‌گفتیم ما قبل از آغاز مذاکرات می‌خواهیم که زندانی‌هایمان به کشور برگردند، اگر ایرانی‌ها می‌گفتند نه ما باید خداحافظی می‌کردیم و میز مذاکره را ترک می‌کردیم تا در ‌نهایت آنچه که ما از آن‌ها می‌خواستیم انجام می‌دادند!


این کاندیدای احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد: من مطمئنم در این صورت ۱ یا ۲ روز بیشتر طول نمی‌کشید که آن‌ها به ما زنگ می‌زدند و می‌گفتند ما حاضریم زندانیان شما را آزاد کنیم. اگر مذاکره کنندگان ما قوی بودند ما فرا‌تر از این‌ها را می‌توانستیم بدست بیاوریم. 


 ترامپ گفت: پس از آنکه زندانی‌هایمان را برگرداندیم دوباره به میز مذاکره بر می‌گشتیم و دوباره با مذاکره کنندگان ایرانی و فارس‌ها، که مذاکره کنندگان برجسته‌ای هم هستند، مذاکرات را آغاز می‌کردیم و به آن‌ها می‌گفتیم ما ۱۵۰ میلیارد دلار به شما نخواهیم داد. ما عصبانی می‌شدیم، آن‌ها عصبانی می‌شدند، همه عصبانی می‌شدند و زمان زیادی ممکن بود نیاز باشد تا از این وضع دربیاییم. این دفعه به شکل دیگری سر میز مذاکره حرف می‌زدیم و می‌گفتیم ما مشکل داریم. می‌گفتیم ما ۱۹ تریلیون دلار بدهی داریم. بودجه‌ای هم که جمهوریخواه‌ها برای ما تصویب کرده‌اند باید ۲ تریلیون دلار هم به آن اضافه کنیم که بتوانیم امورات را بچرخانیم. ما به آن‌ها می‌گفتیم خیلی شرمنده‌ایم. 


وی در ادامه اظهارات مظحکش گفت: دفعه بعد به شکل دیگری به ایرانی‌ها می‌گفتیم که ما پول نداریم. به آن‌ها می‌گفتیم ببخشد ما می‌خواهیم به شما پول بدهیم ولی متاسفانه اصلا پول نداریم. این روش خوبی بود که باید به کار می‌بردیم و به آن‌ها پول نمی‌دادیم. ممکن بود آن‌ها اول عصبانی شوند ولی این عصبانیت زیاد ادامه پیدا نمی‌کرد و من اگر بودم در ‌نهایت کاری می‌کردم که آن‌ها نگران و متاسف وضعیتی شوند که ما در آن قرار داریم. آن‌ها می‌گفتند نه! نه! ولی ما هم می‌گفتیم ما این پول را نداریم که به شما بدهیم و در ‌نهایت به توافقی بهتر از آنچه که الان داریم می‌رسیدیم. 


ترامپ ادامه داد: این چه توافقی است که پس از آن ایرانی‌ها در تمام خیابان‌های ایران به خاطر آن‌ها خوشحالی کردند و رقصیدند، آن‌ها ما را احمق خوانندن و قبل از توافق پرچم ما را آتش زدند. 


نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر من بجای جان کری بودم می‌دانید این توافق تا چه میزان متفاوت از آن چیزی بود که الان هست؟ ما باید آدم‌های تاجر مسلکی مثل من را به اینگونه مذاکرات می‌فرستادیم. 


این کاندیدای احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما این توافقنامه با ایرانی‌ها را امضا کردیم و قرار شد در ۲۴ روز آینده تمام موارد از جمله بازرسی از مراکز هسته ایران انجام پذیرد. اما جالب است که نوعی از خود بازرسی را توافق کردیم و ایرانی‌ها خودشان بازدید از این مراکز را انجام دادند. این شبیه یک جوک است. 


ترامپ گفت: ما به ایرانی می‌گفتیم ما شنیدیم که شما در این بخش از کشورتان قصد فعالیت هسته‌ای دارید و شما باید از این قسمت‌ها بازرسی کنید و به ما زنگ بزنید. آن‌ها هم گفتند چشم حتما این کار را می‌کینم. روز بعد زنگ می‌زدند و می‌گفتند آقای رئیس جمهور ما همه چیز را چک کردیم و مشکلی و جود نداشت. واقعا این آدم‌ها از کجا آمده‌اند. این بهترین قرادادی است که من تاکنون دیده‌ام، ۱۵۰ میلیارد دادیم و در برابر آن هیچ چیز بدست نیاوردیم! 


وی در ادامه مدعی شد: من بعدا به این موضوع بیشتر فکر کردم و دیدیم ایرانی‌ها از طریق این توافق عراق را برای همیشه بدست آوردند. 


نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد: من در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ گفتم که به عراق حمله نکنید من می‌دانستم آن‌ها سلاح‌های کشتار جمعی ندارند. اگر به عراق آن زمان نگاهی بیندازید می‌بینید که آن‌ها تروریست‌ها را می‌کشتند. این صدام بود که تروریست‌ها را می‌کشت و اگر به کشتار تروریست‌ها ادامه می‌داد ما امروزه این مشکلات رانداشتیم! «


ترامپ گفت: بنابراین وقتی به توافق با ایران فکر می‌کنم می‌بینم بد‌ترین توافقی است که تاکنون دیده‌ام. چون آن‌ها با این توافق کنترل بر عراق به عنوان دومین دارنده بزرگ ذخایر نفتی جهان را بدست آوردند. ایرانی امروز کنترل عراق را بدست گرفته‌اند. آن‌ها در پی بدست آوردن یمن هستند و چشم به مرزهای عربستان دوخته‌اند. 


وی گفت: پس از لغو تحریم‌های ایران، ما هیچ چیز بدست نیاوردیم و تازه بعد از اینکه توافق انجام شد ایرانی‌ها به ۱۰ نفر از بهترین ملوانان (تفنگداران دریای) ما حمله کردند! این اتفاق افتاد. دقیقا دو روز بعد آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار از ما دریافت کردند و اجازه دادیم ما را تحقیر کنند.


انتهای پیام/

7663495
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است