فرهنگی‌هنری 01:26 - 28 شهریور 1398
نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران با برگزاری نمایشگاه‌های هنری در روزهای پایانی هفته میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی هستند.

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی/نمایشگاه‌هایی با حال‌وهوای دفاع مقدس

ایسنا در این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌های هنری که در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۸ و ۲۹ شهریور ماه) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند. 

********

پاسداشت دفاع مقدس با هنر جدید

نمایشگاه «پیدا و پنهان» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روز یکشنبه (۳۱ شهریور ماه) ساعت ۱۵ در مجموعه نگاه‌خانه گالری ابوالفضل عالی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

نمایشگاه «پیدا و پنهان» شامل آثاری در حوزه هنر جدید از جمله هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئوآرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دوسویه بین اثر هنری و مخاطب با موضوع دفاع مقدس است.

در این نمایشگاه هنرمندان تلاش کرده‌اند تا در آثارشان دنیای ممکن را پیش‌روی مخاطب قرار دهند و بعضی از این آثار با حضور مخاطبان و مشارکت آنان کامل‌تر شده و تداوم پیدا می‌کند.

این نمایشگاه شامل ۱۹ پرتره از فرماندهان شهید دفاع مقدس است که توسط محمد اسدی جوزانی با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند.

روز نخست نمایشگاه با حضور هنرمندانی از مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری آثار هنری به صورت یادبود خلق شده و تقدیم میهمانان و بازدیدکنندگان می‌شود.

آیین گشایش نمایشگاه «پیدا و پنهان» روز یکشنبه (۳۱ شهریورماه) ساعت ۱۵ در مجموعه نگاه‌خانه، گالری ابوالفضل عالی، فضای همکف و محوطه حوزه هنری برگزار می‌شود.

نمایش دلاوری‌های رزمندگان با زبان هنر

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه هنری «ما تا آخر ایستاده‌ایم» روز یکشنبه (۳۱ شهریور ماه) در نگارخانه ابراهیمی‌نژاد افتتاح می‌شود.

نمایشگاه هنری «ما تا آخر ایستاده‌ایم» با هدف بالا بردن فرهنگ مقاومت و احیای ارزش‌ها و دلاوری‌های مردم ایران در جریان دفاع مقدس با زبان هنر از تاریخ ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه با همکاری هنرمندان نهادهای مردمی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج، معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، اداره فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس سپاه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه برگزار می‌شود.

نمایشگاه هنری «ما تا آخر ایستاده‌ایم» به محمد طالبیان، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی به پاس زحمات و سختی‌هایی که در دوران پیروزی انقلاب کشیده است، برگزار می‌شود.

نگارخانه ابراهیمی‌نژاد در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد، خیابان آهنگ واقع شده است و هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

نمایشگاه طراحی در گالری دنا 

نمایشگاه «حال عمومی» با ارائه آثار طراحی ۱۷ هنرمند روز جمعه (۲۹ شهریور ماه) در گالری دنا افتتاح می‌شود و تا ۱۰ مهر ماه نیز ادامه دارد. 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون الهام شیروی، بصیرا بلبلی، آناهیتا شمس، شیرین بابازاده، نغمه نبئی، امیر علی مومن، سمیرا مهندسان، نازنین نانکلی، گوهر مارتیروسیان، آرارات میناسیان، تنی آدامیان، ساموئل وانویان، ماریا لروسالیمسکایا، واهیک هارطونیان، کارولین سمرجیان، کارین آروستامیان و آرپا هاکوپیان به نمایش گذاشته می‌شود.

ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۶ الی ۲۰ عنوان شده است.

گالری دنا در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴ واقع شده است. 

نمایشگاه گروهی در گالری شلمان 

نمایشگاه گروهی نقاشی، نقاشی‌خط و مجسمه با عنوان «فرگشت» از ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه در گالری شلمان برگزار می‌شود. 

مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی کیوریتوری این نمایشگاه را برعهده داشته‌اند. 

گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

نمایشگاه عکس در گالری تم 

نمایشگاه گروهی عکس «سفر رنگین کمان» با ارائه آثاری از ۱۳ هنرمند روز جمعه (۲۹ شهریور ماه) در گالری تم افتتاح می‌شود.

در نمایشگاه «سفر رنگین کمان» آثار داریوش خطیر، بابک بهاری، اکبر اسعدی، ایمان دیناروند، مهدیار پیرزاده، ریحانه دریانی، آرزو منظوری، امیربهادر حسن‌زاده، الهام شویکلو، آزاده حیدری، مهتاب خطیر، بهار غفاری و فرشته محرمی به نمایش گذاشته می‌شود. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«آنکه به سفر می‌رود، همان کسی نخواهد بود که از سفر باز می‌گردد. «سفر رنگین کمان» نام نمایشگاه گروهی عکسی است که انسان، زمان و مکان سه عنصر هویدا و مستتر در آنند و حضور یا فقدانشان در ثبت خاطرات هنرمندان این مجموعه دخیل بوده است.»

این گالری در خیابان کریم خان زند، نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰ واقع شده است.

گالری همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

نمایشگاه نقاشی در گالری ایده 

نمایشگاه انفرادی نقاشی ماهرخ طاهری با عنوان «روزمرگی‌های یک زن» روز جمعه (۲۹ شهریور ماه) در گالری ایده افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا سوم مهرماه ادامه دارد. 

گالری ایده در خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه هجدهم، شماره ۲۶ واقع شده است.

ساعت بازدید از این نمایش نیز هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

دو نمایشگاه در گالری فرمانفرما

گالری فرمانفرما روز جمعه (۲۹ شهریور ماه) میزبان دو نمایشگاه هنری می‌شود. 

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم آقایی با عنوان «سازگاری» و نمایشگاه انفرادی نقاشی جواد علی محمدی اردکانی با عنوان «زندگی» از ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهر ماه در گالری فرمانفرما برگزار هستند. 

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ۱۲ تا ۲۰ است و جمعه نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ امکان بازدید فراهم است.

گالری فرمانفرما در خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی، شماره ۲ واقع شده است.

از نمایشگاه «سازگاری»

نمایشگاه نقاشی در گالری گلستان 

نمایشگاه نقاشی فرشید رضوی از روز جمعه (۲۹ شهریورماه) تا سوم مهر ماه در گالری گلستان برپاست. 

گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه جمعه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

بزرگداشت شجریان در گالری‌های «نگر» و «ایده پارسی»

نمایشگاه نقاشی‌خط و خوشنویسی با عنوان «بخوان ای خسرو آواز ایران» و به کیوریتوری ۱۰۰هنر (عباس مشهوری و فرزانه تجری) ۲۹ شهریور ماه به صورت همزمان در گالری‌های نگر و ایده پارسی آغاز به کار می‌کند و تا سوم مهر ماه نیز ادامه دارد. 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون مراد فتاحی، علی مختاری، جعفرعلی سروی همپا، مسعود فضل اللهی، بهنام مرادی، امیرشجاع شجاعی‌پور، مرتضی علیپور، حمیدرضا اکبری، جواد یوسف‌زاده، ایرج شاهمرادی، الهام جهانفرد، سهیلا احمدی، علی حسن پوررحیم، حسن نائینی، محمدرضا جوادی‌نسب، محمد علی سبزه‌کار، رسول مرادی، مجتبی سبزه و ...به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۵ الی ۲۰ اعلام شده است. 

گالری ایده پارسی نیز در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز هر روز به غیر از پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ فراهم است.

نمایشگاه نقاشی یک کارگردان سینما در گالری کاما 

نمایشگاه نقاشی «از ۵۷ تا ۶۷ به روایت امیرشهاب رضویان» با نمایش ۹ اثر نقاشی با موضوع جنگ از امیرشهاب رضویان (کارگردان سینما) از روز جمعه (۲۹ شهریور ماه) در گالری کاما برپا می‌شود.

در کنار نمایش این آثار نقاشی، رضویان قرار است روایتگری کند؛ در واقع این آثار، خاطرات این هنرمند از انقلاب ۵۷ و جنگ هشت ساله ایران و عراق است.

این هنرمند درباره نمایشگاه «از ۵۷ تا ۶۷ به روایت امیرشهاب رضویان» می‌گوید: در این نمایشگاه قصه سربازان جنگ را می‌گویم؛ مثل گروهبانی که از یک پادگان آموزشی گذرش به منطقه عملیاتی می‌افتد و در قصه او از یک شخصیت خشن به یک شخصیت لطیف می‌رسیم، یا سربازی که برای شادمان کردن بقیه ترانه می‌خواند و خودش در تنهایی کشته می‌شود. در واقع قصه من قصه آدم‌های تنهای جنگ است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران،گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس در گالری «آوای هنر»

گالـری «آوای هنر» در دومین نمایشگاهی که برگزار می‌کند عصر جمعه (۲۹ شهریورماه) میزبان آثار ۲۶ عکاس می‌شود. 

وحید معینی ـ  مدیر هنری گالری آوای هنر ـ با اعلام این خبر در این زمینه توضیح داده است که «آوای نگاه» عنوان این نمایشگاه گروهی عکاسی است که با نمایشگاه‌گردانی محمد مهدی شیروانیان بر پا می‌شود.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون محسن آشوری، آذین احتشامی، یگانه احمدیان، بهاره امانلو، محمـد نصیـر باجول زاده، مارال توتونچی، سارا حافظی، مریـم حسینی، ایده خواجوند، پگاه خزایلی، هانیـه ذوالفقاری، محمدرضا رحیم‌زاده، فرزاد زره‌داران، محمد مهدی شیروانیان، مریم شیروانیان، فردین طهماسبی، هادی فاضلی، سارا فتاحی، هدی فراهانی، سحر قادری، حسین قاضی، مهدی کامـروا، ایمان محمدی، هانیــه مددی کیا، زینـب میرابیـان و سرمه نیکــو به نمایش گذاشته می‌شود. 

آییــن گشایش نمایشگاه «آوای هنر» روز جمعه (۲۹ شهریور ماه) ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «آوای هنر» به نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بوسنی، بن بست پناهی، پلاک یک برگزار می‌شود و تا روز سه‌شنبه (۹ مهر) ادامه دارد.

نمایشگاه گروهی در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی «پیوست طبیعت و معماری» روز جمعه (۲۹ شهریورماه) در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود و تا ۱۰ روز برگزار است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «ارتباط با طبیعت شرطی ضروری برای هنرمند است، هنرمند خود بخشی از طبیعت در میان فضای طبیعی است و بین طبیعت و او ارتباط دائمی برقرار ... رابطه‌ای چندسویه که نه انسان را کورکورانه اسیر جبرجغرافیایی طبیعت می‌بیند و نه طبیعت را تمام و کمال مقهور انسان می‌کند تا به اختیارِ انسان تسخیر ‌گردد. گاه طبیعت الهام‌دهنده‌ی معماری و نقاشی، گاه نقاشی ایده‌ی اولیه‌ی معماری شده، گاه معماری در طبیعت تاثیر بی‌شمار نهاده است.»

در این نمایشگاه، آثاری از محمدعلی ترقی‌جاه، سمیرا دریا، مصطفی سلطانی، شنتیا ذاکرعاملی، زرین صلاحی، زهرا قراخانی، علی گلستانه، مرتضی گودرزی، روژانو محمدزاده، اهورا محمدی، ابراهیم فرجی، قاسم محمدی، منوچهر معتبر، میثم نژاد رسولی، مرجان نعمتی و آرمان یعقوب پور به نمایش در آمده است.

گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان گل نبی غرب، میدان کتابی، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی، پلاک ۶ واقع شده است. 

انتهای پیام


10241433
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است