وبگردی 05:42 - 09 اسفند 1393
دست برتر ایران در منطقه که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را تا دریای مـــدیترانه و به سمت خلیج عدن پیش برده است سرمایه عظیمی است که در بخش رسمی سیاست خارجی کشور تا حدودی مغفول مانده است.

حضور همزمان سپاه در ۳ عرصه

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس «مهدی فضائلی» در سرمقاله شماره امروز «جام‌ جم» نوشت:

شلیک انواع موشک، غرش تانک‌ها و دیگر ادوات زرهی، انفجارهای مهیب، پرواز جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادها، به کارگیری انواع سلاح‌های مدرن ساخت داخل، درنوردیدن آب‌های خلیج‌فارس با قایق‌های تندرو و انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکا، جلوه‌هایی از رزمایش عظیم پیامبر اعظم٩ در تنگه استراتژیک هرمز و خلیج‌فارس بود.رزمایشی که از سوی سلحشوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته شد و توجه محافل رسانه‌ای، نظامی و راهبردی دنیا را متوجه خود کرد و پیام‌های روشنی را برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی به همراه داشت.

 

این رزمایش هنگامی به اجرا درآمد که بخش دیگری از فرماندهان و نیروهای مجرب این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی، در عملیات‌هایی در سوریه و عراق به عملیات مستشاری مشغول بودند و نتیجه حضور هوشمندانه آنان به عقب‌نشینی و شکست تروریست‌های تکفیری داعش در مناطقی از این دو کشور منجر شد. حضوری که در نگاه کلان به آن، نفوذ و اقتدار منطقه‌ای ایران را نشان می‌دهد و به تغییر وضع شرایط منطقه در جهت تأمین منافع راهبردی کشورهای منطقه و تحدید و تهدید منافع بیگانگان منجر شده است.

دست برتر ایران در منطقه که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را تا دریای مـــدیترانه و به سمت خلیج عدن پیش برده است سرمایه عظیمی است که در بخش رسمی سیاست خارجی کشور تا حدودی مغفول مانده و آن‌گونه که شایسته است مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

و سومین حضور فرزندان انقلاب و دفاع مقدس را هفته گذشته در احداث بزرگراه حرم تا حرم و افتتاح فاز یک آن در جریان سفر رئیس‌جمهور به قم شاهد بودیم. رئیس‌جمهور هنگام افتتاح این قطعه از بزرگراه گفت: «فرزندان این مرزوبوم در مدت هشت سال دفاع مقدس افتخار بزرگی آفریدند و امروز خوشحالیم که در دوران صلح، بتوانیم از آن بزرگوارانی که امتحان خود را در دفاع مقدس بخوبی پس دادند، الگو بگیریم و فرصت‌ها را در اختیار آنها بگذاریم تا از توان خود استفاده کنند.»

توجه به این سه نمونه فعالیت، تابلویی از حضور غرورآفرین، انقلابی و تأثیرگذار فرزندان این مرز و بوم در نهاد بامسمای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جلوه‌هایی از مدیریت جهادی را به نمایش می‌گذارد. حضور در سه عرصه بازدارندگی و تأمین امنیت ملی، افزایش اقتدار کشور و بالابردن ضریب نفوذ منطقه‌ای ایران و سرانجام عرصه سازندگی و پیشرفت و عمران کشور. وقتی به این عرصه‌ها و نقش تاثیرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها توجه کنیم، فلسفه و چرایی حملات بی‌وقفه دشمنان انقلاب اسلامی به این نهاد آشکارتر می‌شود؛ زیرا دشمنان ملت ایران نه‌فقط خواهان امنیت و اقتدار و سازندگی کشور نیستند، بلکه این سه را مزاحم اهداف خود می‌دانند و همواره برای تضعیف آنها قدم برداشته‌اند. البته از دشمنان انقلاب اسلامی جز این کینه‌توزی‌ها انتظاری نیست، ولی همراهی گاه و بیگاه برخی دوستان داخلی در این هجمه‌ها سوال‌برانگیز است که علت آن‌را شاید بتوان در غفلت یا حسادت جستجو کرد!


5937509
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دکتر خالد شوکت، سیاستمدار و سخنگوی سابق دولت تونس به بیان نکاتی درباره عملیات وعده صادق پرداخت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دور جدید اعتراضات علیه جنگ غزه در آمریکا که از دانشگاه کلمبیا آغاز شده بود، گسترش یافته و سایر دانشگاه‌های معتبر آمریکا را نیز در بر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» فرهنگ ما استفاده از حمل‌و‌نقل را برای دیگران ایمن یا نا ایمن می‌کند و این صرف رانندگی نیست، یک‌بار برای همیشه یاد بگیریم در مترو و اتوبوس به افراد زل نزنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از بزرگترین نوآوری‌های فناوری ارتباطات تا به امروز تلفن است، با استفاده از آن، ما بر فراز کوهها، اقیانوس‌ها متصل شده ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» جملاتی مانند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ای کاش من هم یک پاسدار بودم و سپاه عمود خیمه انقلاب است این سوالاتی را در ذهن، بخصوص نسل جوان پررنگ می‌کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های ضد ایرانی با استفاده از تمام تکنیک‌ها و شگرد‌های مختلف جنگ روانی هدفمند درصددند تا چهره نامطلوبی از جمهوری اسلامی ایران برای افکار عمومی داشته باشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت‌های تسلیحاتی در اروپا مشغول سوداگری با خون شهروندان دیگر کشور‌های دنیا به بهانه جنگ هستند. جنگی که اروپا در کنار آمریکا به استمرار آن اصرار می‌ورزد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وسط ویرانی و جنایات به جا مانده از ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بیمارستان شفا جمله‌ای روی یکی از دیوار‌های بیمارستان، نور شد: «ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کودکان به رفتار و کردار بزرگترها و حوادث تلخ و شیرین زندگی خیلی حساس هستند و با هر اخم و خنده‌ای دچار نوسانات روحی و روانی می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دوستی بر اساس اعتماد بنا شده است، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس آزاردهنده به شما دست دهد که وقتی شما در کنارش نیستید، پشت سر شما حرف بزند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است