گوناگون 13:49 - 26 اردیبهشت 1397

وجود ترکیبات غیرمجاز در مکمل های ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس کبریایی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی که قرار است از ۲۹ تا ۳۱ خرداد ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار شود، گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمند کشور نیاز به مصرف مکمل در این گروه از افراد جامعه رو به افزایش است.

وی همچنین از نوزادان و کودکان به عنوان گروه مرجع برای مصرف مکمل نام برد و افزود: زنان در دوره های حاملگی و یائسگی نیز به مصرف مکمل بیش از پیش نیاز پیدا می کنند.

کبریایی زاده ادامه داد: ثابت شده وقتی فرآورده ای دارای ویتامینه و املاح طبیعی برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن استفاده می شود روند بهبود بیماری بهتر پاسخ می دهد.

وی با عنوان این مطلب که از هفت سال پیش سندیکا تلاش کرده با برگزاری همایش های علمی آخرین یافته ها در زمینه مکمل ها را به جامعه پزشکی ارائه دهد، گفت: در ششمین همایش نیز تمرکز ما بر موضوع ارائه یافته های علمی در زمینه تولید مکمل های رژیمی و غذایی است.

به گفته کبریایی زاده، در چند سال گذشته ۳۰ درصد نیاز به مصرف مکمل در کشور از تولیدات داخلی تامین می شد که تلاش می کنیم سهم بیشتری از مکمل های مصرفی در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار بگیرد.

رئیس ششمین همایش مکمل های رژیمی و غذایی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای توسعه زیرساخت های تولید مکمل در داخل و حفاظت از سلامت بیماران افزود: ما باید تلاش کنیم که صنایع تولید مکمل در کشور به سمت صادرات محوری و کسب بازارهای منطقه سوق داده شود.

کبریایی زاده در ارتباط با وضعیت مکمل های ورزشی در کشور گفت: مخاطب این قبیل مکمل ها عموما نوجوانان و جوانان در سن رشد هستند و مکمل های ورزشی یکی از حوزه های بسیار نابسامان در عرصه مکمل های رژیمی و غذایی است که ما به شدت از وضعیت موجود گلایه داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه مکمل های ورزشی در کشور به صورت نامطمئن در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد در حالی که اضافه کردن ترکیبات شیمیایی به این قبیل مکمل ها باعث آسیب به فرد می شود.

وی افزود: درخواست ما از وزارت بهداشت این است که نظارت بیشتری بر روی عرضه مکمل های ورزشی داشته باشد زیرا برخی از مکمل ها فریبنده بوده و دارای افزودنی های غیرمجاز هستند.


9781105
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است