فرهنگی‌هنری 12:06 - 04 فروردین 1397
شرفخانی عنوان کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، جوسازی معاندین علیه امامزادگان را براساس پازل دشمنان نظام دانست و گفت: برای سازمان اوقاف که متولی امامزادگان است، داشتن سوابق و پیشینه و شجره‌نامه امامزادگان بسیار مهم است.

جوسازی معاندین علیه امامزادگان براساس پازل دشمن است/تشریح جزییات امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت

به گزارش ایسنا، در بهمن ماه سال ۹۶ بود که فیلمی کوتاه در فضای مجازی و رسانه‌های معاند مبنی بر نصب تابلو امامزاده‌ای جدید  آن هم در نزدیکی تخت جمشید منتشر شد؛ این کلیپ ساختگی مغرضان وناآگاهان حاکی از آن بود که امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت در استان فارس به ‌تازگی ساخته شده و تابلوی آن در عرض سه روز نصب شده است.

پس از این جریان‌سازی خلاف واقع، مسئولان اوقاف استان و برخی رسانه‌های مردمی و واقع بین هم این خبرها را کذب محض دانستند و تاکید کردند به دلیل قدیمی بودن ساختمان امامزاده ابراهیم (ع) تخریب و بازسازی آن با کسب مجوزهای لازم از سال 1392 آغاز شده و با توجه به قدیمی بودن تابلوی امامزاده، تابلویی جدید شش ماه قبل نصب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه- همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری درباره آخرین وضعیت امامزاده ابراهیم (ع) در جاده مرودشت به شیراز و نزدیک حریم تخت جمشید اظهار کرد: این امامزاده دارای ساختمان بلندمرتبه و بزرگی نبوده و افرادی که دارای سن بیش از ۱۰۰ سال در آن مناطق هستند هم خاطراتی از این امامزاده در دوران کودکی‌شان دارند که نشان‌ دهنده آن است که قدمت بالایی دارد.

وی افزود: برای سازمان اوقاف که متولی امامزادگان است، سوابق و پیشینه و شجره‌نامه امامزادگان بسیار مهم است چرا که این سازمان اسناد و مدارک تائیدیه امامزادگان را بررسی کرده و خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه امامزاده ابراهیم (ع) با آثار باستانی تخت جمشید فاصله دارد، تصریح کرد: من هم سال ۸۰ و هم ۹۶ از نزدیک بازدیدی از این امامزاده داشته‌ام، اما به دلیل ثبت جهانی صورت گرفته تخت جمشید توسط یونسکو اجازه ساخت و ساز، بلند مرتبه‌سازی و ایجاد ساختمان جدید به آن امامزاده را نمی‌دهند، اما  درعین حال می‌کوشیم شرایط محیطی آن امامزاده را مطلوب و برخی نقاط را بهسازی کنیم.

شرفخانی با اشاره به جو ایجاد شده علیه امامزاده ابراهیم (ع) در فضای مجازی در خصوص عملیات عمرانی صورت گرفته در این امامزاده تاکید کرد: یک شخص نادان عکس و فیلمی از شرایط فعلی امامزاده ابراهیم (ع) را گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها در راستای نقشه و پازل دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان مختلف دولت حتی یک ریال هم برای بازسازی، مرمت و بهسازی ساختمان‌های امامزادگان کشور تخصیص نداده و تمامی این هزینه‌های عمران و آبادانی بقاع متبرکه توسط خود سازمان اوقاف و امور خیریه وکمک‌های مردمی وخیران ونذور تامین می‌شود لذا ارادت ومحبت به امامزادگان یه صبغه مردمی دارد.

انتهای پیام


9723745
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است