استانی 08:42 - 04 خرداد 1398
فرماندار چابهار خواستار شد
سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار گفت: نمایندگی کنسولگری پاکستان برای سهولت در انجام کار تجار، بازرگانان و مسافران در چابهار ضروری است و باید هر چه سریع‌تر راه اندازی شود.

‌راه اندازی نمایندگی کنسولگری پاکستان ‌در چابهار

‌به گزارش ایسنا- رحمدل بامری در نشست بررسی راهبردهای منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر چابهار افزود: چابهار فرصت‌های بیشماری دارد که در صورت توجه به آنها می‌توان به توسعه روابط با کشورهای همجوار به ویژه پاکستان رونق بخشید.

وی افزود: نمایندگی کنسولگری پاکستان در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان مستقر است و در صورت نیاز باید فرد متقاضی برای کمترین کاری حدود ۷۰۰ کیلومتر راه را از چابهار تا زاهدان طی کند.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار بیان کرد: چابهار نقش مهمی در توسعه ایران و به ویژه شرق کشور و مناطق همجوار دارد و با توجه به همجواری با پاکستان نیازمند راه اندازی خط مسافرت دریایی چابهار- کراچی و برقراری پرواز چابهار- کراچی است تا زمینه تردد گردشگران، مسافران، بیماران، زوار و سرمایه گذاران و تجار ۲ کشور ایران و پاکستان فراهم شود.

وی با اشاره به کوتاهی مسیر بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان افزود: ایجاد خط ریلی چابهار- گوادر با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر بسیاری از مشکلات را مرتفع و موجب رونق حمل و نقل بین‌المللی می‌شود.

بامری بر رفع مشکلات مرز رسمی ریمدان چابهار تاکید کرد و خواستار صادرات و واردات میوه و انواع کالا و مسافر بین ۲ کشور ایران و پاکستان از طریق این مرز شد.

وی بر ایجاد اتاق بازرگانی و میز چابهار و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی بین ایران و پاکستان تاکید کرد.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار با اشاره به ۳۲۰ کیلومتر مرز دریایی بر استفاده بهتر از فرصت‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: چابهار بیش از هشت مرکز دانشگاهی و ۱۰ هزار دانشجو دارد که می‌توانند در توسعه و آبادانی این منطقه نقش مهمی داشته باشند.

بامری گفت: یکی از اقدامات خوب دولت افتتاح طرح‌های بزرگ نظیر بندر شهید بهشتی و کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی و طرح‌های بزرگ و کوچک بوده که جا دارد از خدمات دولت در این منطقه تقدیر شود.



انتهای پیام


10135663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است