اجتماعی 16:59 - 13 اردیبهشت 1394
برنامه‌های جمعیت هلال احمر در هفته هلال اعلام شد
رئیس ستاد برگزاری هفته هلال با تشریح برنامه‌های جمعیت هلال احمر در هفته هلال اظهار کرد: در این هفته از داروها و ماسک‌های تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه هلال احمر رونمایی می‌شود و علاوه بر آن افتتاح بخش‌های مختلف بیمارستان نور افشار نیز با حضور مسئولان صورت خواهد پذیرفت.

از اعطای درجه‌های امدادی داوطلبان تا راه‌اندازی خطوط تولید دارو

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس وحید رحمتی در نشست خبری بزرگداشت هفته هلال احمر که صبح امروز در محل سالن کنفرانس ساختمان صلح این جمعیت برگزار شد، با تشریح برنامه‌های این هفته گفت: 18 اردیبهشت ماه نخستین روز از هفته هلال احمر با نام "آموزش امداد، کلید نجات" نامگذاری شده است که در این روز نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پیش از خطبه‌های نماز جمعه به تشریح اهداف و وظایف جمعیت هلال احمر می‌پردازد.

وی ادامه داد: همچنین در این روز طرح "جمعه، ایمان، ایمنی" برگزار می‌شود و با همکاری داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر و موسسه آموزش عالی هلال ایران چادرهای سلامت در اطراف محل برگزاری نماز جمعه برپا و خدمات رایگان بهداشتی و درمانی، تست قند خون، فشار خون و … را به نمازگزاران و مردم ارائه می‌دهند.

رییس ستاد برگزاری هفته هلال احمر به سخنرانی مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه در هر استان در سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: ائمه جماعات سراسر کشور در این روز در مورد فرهنگ صلح و نوع دوستی سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این روز نیز گفت: حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در منزل شهدای امدادگر و کاشت ۱۸۹ اصله نهال در اردوگاه شاخه زیتون استان گیلان از جمله برنامه‌های جانبی نخستین روز از هفته هلال احمر است.

اعطای درجه‌های امدادی داوطلبان جمعیت هلال احمر توسط رئیس جمهور

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر به نامگذاری دومین روز از هفته هلال احمر با نام "سفیران مهربانی" اشاره و اذعان کرد: در این روز همایش "انسان مهربان، دنیای آرام" با هدف تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان نمونه جمعیت هلال احمر (با توجه به کسب رتبه‌ها) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه ارتقای رتبه داوطلبان و اعطای درجه‌های امدادی توسط رئیس جمهور انجام خواهد شد. همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه توانمندی سازمان امداد و نمایشگاه محصولات توانبخشی برپا می‌شود.

رحمتی با اشاره به حضور دکتر سید امیرمحسن ضیائی در نمایشگاه کتاب در دومین روز از هفته هلال احمر بیان کرد: حضور مجازی دبیرکل در شبکه اجتماعی "ماه نو" نیز در این روز انجام خواهد شد.

افتتاح بخش‌های مختلف بیمارستان نور افشار با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان بهزیستی

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر "سلامت فراگیر" را نام سومین روز از هفته سلامت عنوان کرد و افزود: در این روز افتتاح بخش‌های مختلف بیمارستان نورافشار همچون مرکز توانبخشی شناختی، مرکز تحقیقات مهندسی اعصاب، مرکز بازگشت به زندگی برای افراد نیازمند ضایعات نخاعی، مرکز توانبخشی عصبی و مرکز درمان‌های نوین صورت خواهد گرفت.

وی درباره مرکز توانبخشی عصبی - شناختی بیمارستان نورافشار که در هفته هلال احمر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرارخواهد گرفت نیز بیان کرد: این مرکز با هدف ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به افراد دارای نیازهای خاص عصبی و شناختی طراحی شده است و در این مرکز متخصصان حوزه‌های مختلف علوم اعصاب و توانبخشی با پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی توانبخشی عصبی به بیماران خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی ذهنی و جسمی، هنردرمانی، بازتوانی شناختی عصبی و بازتوانی ربوتیک را ارائه می‌دهند.

رحمتی یادآور شد: توانبخشی نقش ویژه و تعیین کننده‌ای در درمان و بازتوانی ایفا می‌کند و می‌تواند ضایعات حرکتی، محدودیت‌های عملکردی و ناتوانی را بهبود بخشد. در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه صورت گرفته است و با افتتاح این مرکز متخصصان بالینی این حوزه به خصوص فیزیوتراپ‌ها و کار درمان‌ها نقش اصلی را در روند توانبخشی ایفا می‌کنند.

وی به بخش دیگری از بیمارستان نور افشار که قرار است درسومین روز از هفته هلال احمر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا قسمت‌هایی از بخش زنان و مردان این بیمارستان جهت بستری و درمان بیماران ضایعه نخاعی و آموزش A.D.L به آنان اختصاص یابد. در این راستا فضاهای ایجاد شده مناسب‌سازی و تغییرات فیزیکی انجام می‌گیرد تا این افراد در زمان بستری آموزش‌های لازم جهت بدست آوردن حرکت و استقلال فردی را دریافت کنند. با توجه به آمار ۱۴هزار نفری ضایعات نخاعی در کشور، ما را بر آن داشت که خدمات تخصصی بازآموزی مهارت‌های بازگشت به کار و کسب و کار استقلال فردی را در بیمارستان نورافشار افتتاح کنیم.

رحمتی در مورد مرکز توانبخشی عصبی بیمارستان نور افشار نیز افزود: هدف از راه‌اندازی این بخش توسعه توانبخشی و پزشکی ورزشی به منظور درمان و توانمندسازی بیماران دچار اختلالات حرکتی است. این بخش در فضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با مجهزترین دستگاه‌ها و تجهیزات مانند لوکاستیشن دوچرخه ارجیس، تخت ایستای برقی، موتو، متو مد و … تجهیز شده است.

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر تصریح کرد: معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان بهزیستی میهمانان ویژه افتتاح بخش‌های مختلف بیمارستان نور افشار هستند.

به گفته رحمتی افتتاح ۲۵ دبیرخانه تخصصی استانی سازمان داوطلبان و صدور پروانه خانه‌های داوطلبی ( مجازی) با حضور دبیرکل نیز در سومین روز از هفته هلال احمر برگزار می‌شود.

رونمایی از کارت جدید عضویت سازمان جوانان هلال احمر

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر چهارمین روز از هفته سلامت را با نام "مهربانی داوطلبانه" اعلام و تصریح کرد: اختتامیه دومین جشنواره هلال و رسانه نیز در چهارمین روز از هفته هلال احمر برگزار می‌شود که در این اختتامیه، جشنواره هلال و رسانه از آثار برتر دریافتی از خبرنگاران و عکاسان که آثار خود را برای دومین جشنواره ارسال کرده‌اند، تقدیر به عمل می‌آید و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و معاون سیمای صدا و سیما به عنوان میهمانان ویژه در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی به برگزاری مسابقات هفته ۲۹ لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۸ مسابقه در ساعت ۱۸ با شعار "انسان مهربان، دنیای آرام" اشاره و ابراز کرد: رونمایی از کارت عضویت جدید سازمان جوانان و رونمایی از بازی "جوانان هلال احمری" با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در چهارمین روز از هفته هلال احمر انجام می‌شود.

رونمایی از ماسک نانو در هفته هلال احمر

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر با اشاره به نامگذاری پنجمین روز از هفته هلال احمر با نام "خودامدادی، دیگر امدادی" گفت: خط تولید تجهیزات جدید پزشکی شامل کیسه بی‌کربنات ۴۰۰۸ S- CLASSIC و همچنین سوکارت SO-CART که صد در صد بومی بوده و در فرآیند دیالیز بیماران کلیوی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

وی در مورد تولید ماسک نانو با تکنولوژی نانو برای نخستین بار در کشور نیز گفت: خط تولید این ماسک که با قابلیت جذب انواع ذرات گرد و غبار، مخمرها، عوامل حساسیت‌زا، ریزگردها و ویروس‌ها و… است که در این روز از ماسک نانو رونمایی می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر با تاکید بر اینکه هسته پلت NPS که ماده اولیه تولید انواع پلت‌های دارویی است که در حال حاضر نیاز کشور از طریق واردات از کشور ایتالیا صورت می‌گیرد، یادآور شد: شرکت سها موفق به ساخت نمونه داخلی این محصول شده است که علاوه بر تامین نیاز این شرکت، قابلیت عرضه به سایر شرکت‌ها را نیز دارد.

وی به قرص سولامر SEVELAMERکه برای نخستین بار در کشور توسط محققان شرکت سها فرموله و آماده تولید صنعتی جهت تامین بازار است اشاره و تاکید کرد: این دارو منجر به کاهش سطح سرمی فسفر در بیماران دیالیزی یا نارسایی کلیوی می‌شود که سابق بر این تامین این دارو از منابع خارجی صورت می‌گرفت.

رحمتی با اشاره به داروی پلت اورلیستات Orilistat Pellet که یک مهارکننده تری اسپل گلیسرول لیپاز و از پرفروش‌ترین داورهایی است که توسط FDA برای کاهش وزن تایید شده و دارای عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای دیگر است، افزود: علیرغم ادعای تولید این ماده توسط ۲ شرکت دیگر ماده اولیه، تاکنون تولید صنعتی آن جهت تامین نیاز بازار انجام نشده است که نمونه آن به‌ صورت آزمایشگاهی تولید شده و آماده صنعتی شدن است؛ این دارو نسبت به واردات نمونه خارجی صرفه جویی ارزی بسیاری را در پی دارد.

به گفته وی، معاون علمی رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه‌های مختلف پنجمین روز ازهفته هلال احمر حضور خواهند داشت.

رحمتی به امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: اختتامیه جشنواره‌های نوروزی سازمان جوانان با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر و معاون وزارت ورزش صورت خواهد گرفت.

برگزاری همایش اسلام و دنیای آرام در ششمین روز از هفته سلامت

رئیس ستاد برگزاری هلال احمر ادامه داد: ششمین روز از هفته هلال احمر با عنوان "جوان، امید، آینده" نامگذاری شده است که در این روز همایش اسلام و دنیای آرام با هدف بررسی ابعاد مختلف دنیای آرام از نگاه دین مبین اسلام برگزار می‌شود که محوریت این همایش حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خواهد بود. رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: همچنین در این روز اختتامیه جشنواره قرآن و عترت با حضور رئیس جمعیت هلال احمر نیز برگزار خواهد شد.

رحمتی با تاکید بر افتتاح کلینیک سلامت خانواده در مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران اظهار کرد: این کلینیک با بهره‌گیری از بهترین متخصان زنان و زایمان، ارولوژی و روانپزشکی خدمات سلامت خانواده را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

تجدید میثاق با آرمان های امام راحل با حضور مدیران ارشد، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر با بیان اینکه آخرین روز از هفته سلامت با نام "همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حضور مدیران ارشد، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که سید حسن خمینی، یادگار امام (ره) نیز در این مراسم حضور خواهد داشت. علاوه بر آن دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم نیز در آخرین روز از هفته هلال احمر صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام


6305869
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است