گوناگون 11:07 - 10 مهر 1401

۱۲۰ اثر به جشنواره کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی گودرزی درباره رویداد کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، گفت: این رویداد، بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور است که برای دومین بار برگزار گردیده است؛ در این رویداد تاکنون مجموعاً ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن موضوع جشنواره و محدودیت‌های زمانی و موضوعی که برای پذیرش آثار در نظر گرفته شده بود، این تعداد آثار در خور توجهی می‌باشد. لازم به ذکر است از بین ۱۲۰ اثری که به جشنواره رسید، ۴۰ اثر در قالب پایان نامه بوده و ۸۰ اثر نیز در قالب کتاب با محوریت چهار موضوع اصلی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب پذیرفته شد.

دبیر علمی رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، شناسایی نویسندگان و آثار برتر و معرفی آنها به جوامع علمی را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: در نظر داریم که از ظرفیت پژوهشگران در موضوعات مغفول این عرصه‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

گودرزی در مورد روند فعالیت اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب اظهار کرد: کمیته علمی این جشنواره متشکل از اساتید مطرح حوزوی و دانشگاهی بوده که دارای تخصص علمی و میدانی مرتبط با بخش‌های مختلف این جشنواره هستند و هر اثر در این دوره ابتدا توسط حداقل دو نفر از داوران ارجمند و سپس در کمیته علمی جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب خاطرنشان ساخت: بعد از اتمام زمان دریافت آثار فرایند ارزیابی و مشخص شدن نفرات برتر این جشنواره، شروع خواهد شد و مرحله آخر این جشنواره علمی - تخصصی که شامل معرفی آثار برتر و تقدیر از نفرات برگزیده می‌باشد، در شهر مقدس قم و در حضور یکی از علما و مراجع معظم تقلید انجام خواهد شد.


11700599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است