استانی 11:26 - 06 تیر 1398
وزیر نیرو: ‌
وزیرنیرو گفت: منابع، مصارف و تخصیص آب در لرستان بازبینی می‌شود.

‌منابع، مصارف و تخصیص آب در لرستان بازبینی می‌شود

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در آئین افتتاح آب شرب شهرستان کوهدشت با بیان اینکه اگر بحرانی وجود دارد، در نحوه برخورد با نعمت الهی یعنی آب است، افزود: با تغییر اقلیم مواجهیم. احتمالات متعددی داده می‌شود که یکی از آن‌ها این است که بیشتر در شرایط حدی باشیم تا شرایط اعتدالی و می‌بایست تغییراتی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور داشته باشیم و عملیات‌های اجرایی، پروژه‌ها منطبق با آخرین دستاوردها انجام شود.

وی اضافه کرد: در لرستان، وزارت نیرو ۵۳۶ پروژه آب و برق و فاضلاب را در دست اجرا دارد که برای آن‌ها ۳,۵۴۷ میلیارد تومان به قیمت زمان طراحی و برنامه‌ریزی منابع در نظر گرفته شده است که بخشی از آن هزینه و بخشی دیگر در دست تدارک است.

وی گفت: این پروژه‌ها در لرستان پیشرفت خوب و معادل ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اردکانیان اضافه کرد: سفرم به لرستان چند منظوره بوده است، یکی مراسم آغاز ۱۳ پروژه با ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و عملیات اجرایی پنج پروژه بزرگ نظیر پست برق در شهرستان کوهدشت با ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: همچنین در این سفر هم از پروژه‌های در دست اجرا بازدید کردیم و هم دیداری با مردم شهرستان‌های مختلف داشتیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه همدلی و همکاری بین مسئولان شهرستان‌ها و استان‌ها دیده شد و هم راستای آن‌ها برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها نمایان بود.

وی درباره آخرین وضعیت تخصیص آب در لرستان گفت: جلسه مفصلی را هفته‌های قبل در تهران با مجمع نمایندگان و استاندار داشتیم و قرار شد با همکاری مدیران بازدید دقیقی در مورد منابع و مصارف آب لرستان و تخصیص‌ها داشته باشیم که یکی از این موضوعات تخصیص آب به سد تنگ معشوره بود.

وی گفت: بدون تردید موضوع احداث مخازن مورد نیاز در لرستان برای تأمین آب شرب برای درازمدت و کنترل سیلاب مدنظر وزارت نیروست. البته استفاده‌های دیگر نظیر صنعت، کشاورزی، زیست محیطی و رعایت حقابه نیز لحاظ خواهد شد و این را تردید نکنید.

اردکانیان تصریح کرد: ظرف چند هفته آینده اعداد و ارقام لازم جمع‌بندی و به اطلاع نمایندگان می‌رسانیم. آنچه که مسلم است سعی خواهیم کرد اگر سیلابی احتمالی روی داد به جای خسارت برای همه به ویژه مردم لرستان منفعت به دنبال داشته باشد یا حداقل کمترین خسارت را داشته باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: راه‌های متعددی را برای تأمین منابع مالی پیش رو گرفتیم چرا که تنها اتکا به منابع عمومی جوابگو نیست و به دنبال علاقه‌مند کردن بخش خصوصی برای مشارکت در طرح‌های آب و فاضلاب باید باشیم و این مهم در لرستان با تمهیدات و شیوه‌های متنوع سرعت گیرد.

وی گفت: پروژه آبرسانی آب شرب شهرستان کوهدشت راه حل میان مدت است و قطعاً پروژه‌های تأمین آب شرب برای این شهرستان حائز اهمیت است و خوشحالیم که برای شرکت در این مراسم و افتتاح سایر پروژه‌ها به لرستان سفر کردیم.

انتهای پیام


10161600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است