علمی فناوری 16:25 - 09 مهر 1399

جذب سرمایه گذاران جدید در حوزه کسب و کارهای شناختی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی،تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و صندوق پژوهش و فناوری گیلان امضاء شد. در راستای این تفاهم‌نامه برنامه ملی سرمایه‌گذاری درحوزه فناوری‌های شناختی اجرایی می‌شود.

جذب سرمایه گذاران جدید و مشارکت دستگاه های متولی برای سرمایه گذاری درکسب و کارهای حوزه فناوری های شناختی و تولید ثروت از این علم، از اهداف این برنامه است.

همچنین برگزاری حداقل یک رویداد سرمایه گذاری در حوزه فناوری های شناختی تا پایان سال جاری هدفی است که این برنامه دنبال می‌کند. این برنامه با عنوان« BRAINVEST »از شهریور ماه امسال کار خود را آغاز کرد و در حال تشکیل تیم‌های راهبری و داوری و همچنین مذاکره با نهادهای مشارکت کننده برای عقد تفاهم نامه همکاری و قرارداد سرمایه‌گذاری است.

دانیال سمیعی دبیر این برنامه ملی گفت: برنامه BRAINVEST از ترکیب دو واژه مغز و سرمایه گذاری و تمرکز این برنامه ملی سرمایه گذاری در این حوزه بکر و جذاب است.

وی ادامه داد: این برنامه ملی شامل سه کمیته راهبری، علمی و اجرایی است که ترکیب آنها با مشارکت ستاد و مجری برنامه مشخص خواهد شد و فعالیت های اصلی برنامه زیر نظر کمیته راهبری شامل سه حوزه، عقد قرارداد LP با سرمایه گذاران، عقد قرارداد مشارکت با نهادهای متولی و برگزاری رویداد های جذب سرمایه است.

دبیر برنامه ملی سرمایه گذاری درحوزه فناوری های شناختی در تشریح سازمان برنامه ملی، نقش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناورری ریاست جمهوری را در قالب اصل اصالت سنجی در تفاهم نامه فی مابین بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تمامی طرح هایی که برای جذب سرمایه وارد فرآیندهای برنامه ملی می شوند در آغاز ثبت نام یا در پایان برای تزریق منابع باید مورد تایید این ستاد قرار گیرند و در غیر این صورت سرمایه گذاری در قالب برنامه امکان پذیر نیست.

وی افزود: ستاد همچنین در چارچوب اصل اصالت سنجی می تواند در هر مرحله حتی پس از سرمایه گذاری فرآیند ها را متوقف سازد تا از صحت ادعا، کد های اخلاقی، علمی بودن روش ها و سلامت اجتماع اطمینان حاصل کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان از اختصاص منابع ویژه مالی جهت اعطای تسهیلات یا صدور ضمانتنامه یا سرمایه گذاری خطرپذیر برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه علوم و فناوری های شناختی یا پژوهشگرانی که با این شرکت ها همکاری کنند خبر داد.

وی ذینفعان برنامه ملی را سرمایه گذاران، استارت اپ های حوزه فناوری های شناختی، نهادهای متولی و شرکت های دانش بنیان دانست و سرمایه پذیری در قالب برنامه ملی و بهره مندی از خدمات صندوق پژوهش و فن آوری تخصصی علوم شناختی را نیز به عنوان دو خدمت اصلی ایجاد شده در قالب این برنامه معرفی کرد.


10742364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است