ورزشی 13:52 - 28 مهر 1399
سرمربی تیم ملی تیروکمان گفت: هر چند شرایط کمانداران در اردوی دوم بهتر از اردوی اول بود، اما در اردوها بیش‌تر از آن چه که روی تمرینات کمانداران تمرکز کنیم استرس آن را داریم که ورزشکاران به کرونا مبتلا نشوند.

استرس کرونا، مشکل کمانداران در اردوهای تیم ملی

مجید میررحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت کمانداران پس از پایان دومین اردوی آمادگی اظهار کرد: دومین اردوی کمانداران در تبریز برگزار شد و شرایط کمانداران از نظر رکوردی نسبت به اردوی اول بهتر بود. هر چند با شرایط ایده‌آل هنوز فاصله زیادی دارند.

او گفت: در این اردو برنامه‌ریزی بیش‌تر روی بحث بدنسازی و آماده‌سازی کمانداران بود و با افزایش تعداد تیرهای پرتابی سعی کردیم ورزشکاران را به یک آمادگی مطلوب برسانیم.

سرمربی تیم ملی ریکرو تصریح کرد: در هر اردو هدف گذاری بر این است تا سطح آمادگی کمانداران را مورد ارزیابی قرار دهیم و براساس شناسایی نقاط ضعف، تمرینات خود را روی آن نقاط معطوف می‌کنیم تا بتوانیم از نظر رکوردی ورزشکاران را به شرایط خوبی برسانیم.

میررحیمی خاطرنشان کرد: برای این که در جریان وضعیت آمادگی کمانداران قرار بگیریم، قبل از شروع اردو از ورزشکاران رکوردگیری می‌شود تا بدانیم در چه میزان از سطح آمادگی قرار دارند تا برنامه‌های تمرینی خود را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل این که در هر ماه تنها ۱۰ روز اردو داریم این مساله سبب می‌شود تا با شروع اردوی بعدی ما دوباره مروری بر تمرینات قبلی داشته باشیم تا کمانداران را برای اردوی بعدی آماده کنیم. ما در سال گذشته از ۳۶۵ روز سال ۲۶۰ روز را اردو داشتیم و این مساله سبب می‌شد تا روند آماده‌سازی کمانداران با سرعت بیش‌تری پیش برود اما الان شرایط به گونه‌ای است که به خاطر کرونا مجبوریم سختی‌های زیادی را تحمل کنیم تا خدایی ناکرده یکی از ورزشکاران به این بیماری مبتلا نشود. در حقیقت ما بیش از آن که روی تمرینات و آماده‌سازی ورزشکاران تمرکز کنیم سلامتی آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم و این مساله تا حدودی کار را سخت می‌کند.

میررحیمی در پاسخ به این پرسش که آیا با این وضعیت تصور می‌کنید تا پایان سال کمانداران به اوج آمادگی برسند؟ گفت: ۸ ماه عقب افتادگی برنامه‌ها با برگزاری ۱۰ روز اردو در طول ماه جبران نمی‌شود و کار سختی را برای آماده سازی تیم تا پایان سال داریم، البته شرایط سخت است و چاره‌ای نداریم که با همین روند اردوهای خود را پیش ببریم.

میررحیمی اضافه کرد: اگر به دنبال کسب سهمیه تیمی در المپیک توکیو هستیم، نیاز به برنامه مدون داریم تا کمانداران را به سطح آمادگی مطلوب برسانیم که البته تنها برگزاری ۱۰ روز اردو برای آماده‌سازی کافی نیست.

او افزود: ما زمانی اردوهای خود را در شرایط کرونا آغاز کردیم که زیر ساخت‌ها از جمله خوابگاه اختصاصی برای کمانداران آماده نبود و زمان زیادی را از دست دادیم، الان نیز که به فصل سرما نزدیک می‌شویم مجبوریم اردوهای خود را با زمان محدود برگزار کنیم تا سلامتی ورزشکاران به خطر نیفتد. در حقیقت ما بیش از آن که به فکر آماده‌سازی تیم باشیم، به فکر این هستیم که با کنترل شرایط و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید.

سرمربی تیم ملی ریکرو در پایان گفت: از آذرماه سال گذشته تا به الان کمانداران در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکرده‌اند و بعید می‌دانم تا اردیبهشت سال آینده شرایط اعزام برای کمانداران فراهم شود. به هر صورت شرایط سختی را برای آماده‌سازی تیم داریم و مجبوریم این شرایط را تحمل کنیم تا تیم را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک در پاریس آماده کنیم.

انتهای پیام


10770623
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است