اجتماعی 15:17 - 19 مهر 1397

صدور مجوزغیرقانونی نصب دکل/ تهران دوباره مزرعه دکل‌ها می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر،  ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در شهر تهران مصوبه شورای شهر سوم است. در تبصره ۱۱ این مصوبه کارگروهی برای صدور مجوز نصب دکل با رعایت ضوابط طرح جامع و تفصیلی برای مدت معین پیش بینی شده بود.  

این کارگروه متشکل از نماینده شورای شهر تهران، نماینده معاونت شهرسازی و معماری (اداره کل معماری و ساختمان)، نماینده معاونت خدمات شهری (اداره کل امور خدمات شهری - سازمان زیباسازی - سازمان پارک‌ها و فضای سبز)، معاونت برنامه‌ریزی (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات)، معاونت حقوقی، شورا و امور مجلس (اداره کل حقوقی) و نماینده شرکت ارتباط مشترک شهر است  که به نظر می رسد  مجوزهای جدید تایید این کارگروه را ندارد.

به تازگی  پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران   در خصوص مشکلات و معضلات صدور مجوزهای دکل و آنتن های مخابراتی نامه ای را به حجت الله میرزایی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراها ارسال کرده است.

 در متن این نامه اشاره شده با توجه به بررسی به عمل آمده و استعلام از شرکت ارتباط مشترک شهر در خصوص نحوه صدور مجوز نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی در سایت ها با مالکیت خصوصی مشخص شده که این شرکت اخیرا اقدام به صدور مجوز نصب دکل در املاک خصوصی بدون اخذ مجوز از کارگروه صدور مجوز فعالیت سایت، دکل و آنتن (موضوع ماده ۱۱ مصوبه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های ارتباطی رادیویی در شهر تهران)، کرده است.

دربخشی از این نامه یاد آوری شده است : همانطور که مستحضرید طبق بند ۱-۴ ذیل ماده ۴ مصوبه ضوابط نصب سایت، آنتن و دکل در شهر تهران با موضوع فرآیند درخواست مدارک لازم جهت صدور مجوز تنها مرجع بررسی و صدور مجوز کارگروه مندرج در ماده ۱۱ مصوبه صدرالذکر است لذا خواهشمند است دستور فرمایید ضمن توقف کارگروه داخلی نسبت به آمار مجوز های صادره بدون طی مراحل قانونی و ابطال مجوزهای صادره اقدام لازم انجام شود.

همچنین در نامه حناچی از تهیه گزارش آسیب شناسی موضوع و تهیه سند پیش نویس بخشنامه فرایند ساماندهی و بهره برداری از ایستگاه های ارتباطی و مخابراتی خبرداده شده است.  


9940602
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در طرح جامع اولیه نمایشگاه شهر آفتاب تغییراتی ایجاد شده است که با مصوبه شورا می‌تواند اجرایی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در طرح جامع اولیه نمایشگاه شهر آفتاب تغییراتی ایجاد شده است که با مصوبه شورا می‌تواند اجرایی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گرد‌ها در صورت تمایل، توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران مشغول کار می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی و برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی، همگام با سایر اِلمان‌های شهری دنیا به رنگ قرمز در می‌آید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران از عدم تأمین زمین برای ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی از توقیف تریلی با یک تن شیشه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد میانسالی که پس از سال‌ها درگیری با همسرش، سرانجام او را در یک جدال خانوادگی به قتل رسانده بود، فرزندانش رضایت خود را اعلام کرده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در جلسه شورای عالی هلال احمر به ضرورت مدیریت یکپارچه امور و موفقیت هلال احمر در نوروز پرداخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است