گوناگون 10:04 - 16 فروردین 1399
خرید سرور بیشتر برای صاحبان کسب و کارهایی به کار می رود که بازدید از سایت آنها بسیار بالا است.

چطور می‌توان از دامنه استفاده کرد

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران سرور، اگر سایت شما هم بازدیدهای بسیار زیادی در روز دارد شما هم می‌توانید اقدام به خرید سرور برای خود کنید. داشتن یک سرور اختصاصی علاوه بر سرعت و امنیت ویژگی‌های دیگری مانند سرعت آپ تایم بالا و شخصی سازی سرور را برای شما به ارمغان خواهد آورد. سرورهای مختلفی نیز وجود دارند که سرور ویندوز و سرور لینوکس از جمله محبوب‌ترین آنها هستند. در این متن می‌خواهیم نگاهی به سرور مجازی لینوکس بیندازیم.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

سرور مجازی لینوکس یک سرور بسیار مقیاس‌پذیر و در دسترس است که بر روی خوشه‌ای از سرورهای واقعی ساخته شده است و در سیستم عامل لینوکس کار می‌کند. معماری خوشه‌ای سرورها برای کاربران کاملاً واضح است و کاربران می‌توانند در این فضا با هم ارتباط برقرار کنند.  

برنامه‌های سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس به عنوان یک راه حل پیشرفته می‌تواند برای ایجاد خدمات شبکه بسیار مقیاس‌پذیر و بسیار قابل دسترس مانند وبسایت‌ها، کش (cache)، ایمیل، ftp، رسانه‌ها و خدمات VoIP استفاده شود.

سرور مجازی (VPS) چیست و برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

VPS یک سرور خصوصی مجازی است که می‌تواند سایت‌ها (تبلیغاتی، فروشگاهی، محتوایی، رسانه‌ای و ...) و یا برنامه های کاربردی نرم افزاری، عمدتاً وب (پورتال، اکسترانت، راه حل‌های مشترک، ویکی، CRM و ...) را میزبانی کند. بر خلاف میزبانی مشترک، این داده‌ها در یک ماشین مجازی واحد اختصاص داده شده به کاربر خصوصی‌سازی شده است.

چه کسی می‌تواند از سرور مجازی (VPS) استفاده کند؟

مدیریت VPS به حداقل آگاهی از مدیریت سرور نیاز دارد. منظور از میزان آگاهی مدیریت سیستم نصب شده، عیب یابی و پیکربندی برنامه‌های ضروری بر روی سرور است. اگر به VPS احتیاج دارید اما احساس می‌کنید مهارت لازم را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه اقدام به خرید یک سرور اختصاصی کنید حتما اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

بین VPS و هاست (میزبانی وب) کدام یک را انتخاب کنیم؟

VPS یا سرور مجازی پس از داشتن میزبانی وب، یک تحول منطقی به شمار می‌رود. سرور مجازی امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد: شما دسترسی ریشه‌ای به Apache دارید، همچنین می‌توانید یک گواهینامه SSL یا هر نوع نرم‌افزاری را نصب کنید. به طور خلاصه، شما بدون داشتن مسئولیت سرور فیزیکی اختصاصی، یک سرور مجازی را در اختیار خواهید داشت. با این حال، ما توجه شما را به این واقعیت جلب می کنیم که با انتخاب VPS، باید پیکربندی را انتخاب کنید که مطابق با الزامات برنامه های شما باشد و متناسب با رشد شما آن را تطبیق دهد.

چگونه سرور مجازی خود را انتخاب کنم؟

در هنگام انتخاب سرور مجازی باید به گزینه‌هایی مانند سیستم عامل، کنترل پنل، مدیریت سرور، انتخاب سخت افزار و ... توجه کنیم.

وقتی صحبت از سیستم عامل برای سرور مجازی می‌شود، منظور ویندوز، لینوکس و ... است. در اینجا هدف ما سیستم عامل لینوکس بر روی سرورهای مجازی است. سرورهای مجازی لینوکس فاقد محیط گرافیکی است و باید ابتدا آن را نصب کنید. در خصوص کنترل پنل هم باید گفت عموم کنترل پنل هایی که در سرورهای مجازی لینوکس به کار می روند CPanel، Direct Admin هستند که در میان این کنترل پنل ها CPanel از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در خصوص مدیریت سرورها این نکته را فراموش نکنید که سرورها به صورت مدیریت نشده ارائه می شوند و در صورتی که نیاز به نصب نرم افزار یا برنامه خاصی باشد روی آن به صورت جداگانه نصب خواهد شد. انتخاب سخت افزار مناسب برای سرورهای مجازی بسیار مهم است. یکی از وب سایت های ارائه دهنده سرور مجازی لینوکس، هاستینگ ایران سرور (www.iranserver.com) است.

انتهای رپرتاژ آگهی


10467878
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است