استانی 14:59 - 28 دی 1398
استاندار قم:
ایسنا/قم استاندار قم گفت: توسعه فضاهای کارگاهی و گردشگری در روستاهای قم با توجه به ظرففیت‌هایی که وجود دارد، مانع از مهاجرت می‌شود.

توسعه فضاهای کارگاهی و گردشگری در روستاهای قم مانع از مهاجرت می‌شود

بهرام سرمست امروز 28 دی ماه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در خصوص جذب اعتبارات تملک دارایی و جاری استان عنوان کرد: بودجه استان قم در سال آینده نسبت امسال از رشد خوبی برخوردار است و باید در جهت جبران عقب ماندگی‌های تاریخی استان قم، تلاش بیشتری کرد.

استاندار قم افزود: از جمله معیارهای مهم در موفقیت مدیران، ارائه کارنامه و برنامه است و مدیران در این باره موظف هستند به صورت مکتوب عملکرد خود را در سال 98 ارائه دهند.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌های سال آتی به صورت عملیاتی ارائه شود تا در کارگروههای مختلف مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گیرد.

سرمست بیان کرد: از جمله اولویت‌های مهم، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که در سال 99 بسیاری از این طرح‌های اولویت‌دار به نتیجه می‌رسد.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز با مشخص کردن اولویت‌های خود در سال 99، برنامه‌های خود را هر چه سریع‌تر ارائه دهند.

استاندار قم گفت: تحقق این برنامه‌ها در زمانبندی مشخص، اهمیت زیادی دارد و در جهت بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز گروه‌های کارشناسی به صورت محسوس و نامحسوس فعال هستند.

وی یکی دیگر از اولویت‌های مهم استان قم را توسعه روستاها و توجه به مهاجرت معکوس برشمرد و افزود: توسعه فضاهای کارگاهی و گردشگری در روستاهای قم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، مانع از مهاجرت می‌شود.

سرمست بیان کرد: اشتغال روستایی باید در روند اصلاح طرح‌های هادی مورد توجه قرار گیرد، برای توسعه روستاها و مهاجرت معکوس، باید گام‌های بلندی برداریم، البته باید به طور جدی نیز از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهای قم جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از سازوکارها، تدوین یک مدل توسعه بر اساس مشخصات بومی برای هر یک از بخش های استان قم است که باید به بهترین شکل به نتیجه برسد.

استاندار قم در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده در قم عنوان کرد: از دیگر اولویت های بنیاد مسکن استان قم، نوسازی بافت‌های فرسوده است و امیدواریم بانک‌های قم نیز در تحقق این امر به میدان بیایند.

انتهای پیام/


10350373
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است