گوناگون 17:35 - 01 مهر 1393
زیباکلام: متاسفانه برنامه غنی‌سازی ایران کاملا در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته است/ رسایی: روحانی چون عاقل است، با اوباما دیدار نمی‌کند

نشست کارشناسان درباره «راه و چاه» حضور روحانی در سازمان ملل

 

به گزارش جام نیوز به نقل از رجا، در آستانه‌ی سفر رئیس جمهور و هیئت عالی جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و در سالگرد «اقدامات نابجا»ی صورت گرفته در سفر سال گذشته و با هدف تبیین شرایط نمایندگی در شأن ملت ایران، کنفر​انس خبری «راه و چاه» با حضور صاحب نظران پیرامون بایدها و نبایدهای سفر نیویورک و هشدار نسبت به اصرار بر اقدامات نابجا با حضور دکتر سعید زیباکلام، حمید رسایی، محمدعلی رامین و محمدحسن آصفری برگزار گردید.

 



زیباکلام: نانوشته‌ها در توافقنامه هسته‌ای تعیین‌کننده خواهند بود



سعید زیبا‌کلام، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نشست خبری که پیرامون باید‌ها و نبایدهای سفر نیویورک و هشدار نسبت به اصرار و اقدامات نابجا که با عنوان «راه و چاه» و به همت کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شد، گفت: سیاست خارجی دولت تدبیر و امید به کجا می‌رود؟ این سوال مبنایی و مهم اگر درست پاسخ داده شود خیلی از بحث‌های ما حل می‌شود و دیگر انتظار نخواهیم داشت احراز حقوق ملت ایران صورت گیرد.





وی افزود: از ابتدای امر وعده فروپاشی کامل تحریم‌ها داده می‌شد و این موضوع با بهبود معیشت مردم ایران پیوند داده شده بود. از آغاز روند این بنا کج نهاده شد و این بنای کج این جریان را به دنبال خود داشت و ما شاهد واکنش‌های آمریکا و کوتاه آمدن مسئولان خارجی بودیم.





زیباکلام تصریح کرد: بعد از مذاکرات عده‌ای گفتند که تحریم‌ها برداشته و حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شد؛ در حالی که یک بررسی سطحی نشان می‌دهد تحریم‌ها نه تنها فرو نریختند بلکه تحریم‌های جدیدی نیز اضافه شد. در توافقنامه نوشته بودند که تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای صورت نگیرد؛ در صورتی که چند روز بعد شاهد تحریم‌ها در این رابطه بودیم.





استاد دانشگاه و رئیس اسبق اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به نامه روحانی به رهبر معظم ایران در رابطه با پیروزی در مذاکرات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وندی‌ شرمن امروز اعلام می‌کند برنامه غنی‌سازی ایران اساسا قابل قبول نیست و حتی غنی‌سازی زیر 5 درصد را هم زیر سوال می‌برند.





عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: امروز حرفی که فراتر از توافقنامه ژنو زده می‌شود این است که اساسا غنی‌سازی ایران قابل قبول نیست مگر به صورت نمایشی و تحقیقاتی. البته ما در گذشته چنین بحث‌هایی را مطرح کرده‌ بودیم.

 

زیبا‌کلام تاکید کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده در مذاکرات برنامه غنی‌سازی ایران کاملا در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته است. در نهایت این مذاکرات و توافقنامه به جایی می‌رسد که منافع ملی کشور در نظر گرفته نمی‌شود البته توافقاتی صورت خواهد گرفت و این توافقات نانوشته‌های مهمی خواهد داشت که این نانوشته‌ها تعیین‌کننده هستند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت‌های اخیر در رابطه با همکاری ایران با آمریکا برای مقابله با داعش، افزود: با این توافقات حق غنی‌سازی ایران به کمترین زمان ممکن خواهد رسید و در نهایت این حق نابود خواهد شد. با این حال امروز صحبت‌هایی در رابطه با دوستی و همکاری با آمریکا زده می‌شود که این مسئله در این شرایط قابل توجه است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روحانی با اوباما گفت: آنچه که در این بحث مهم است این است که چنین اتفاقاتی با توجه به عملکرد سیاست خارجه ما به زمینه عقب‌نشینی کردن مکرر و منظم برداشت می‌شود.

 

وی افزود: در چنین شرایطی جا دارد مجلس، تشکل‌های مردمی پا به میدان بگذارند. این ملاقات برخلاف آرمان انقلاب و خواسته‌های رهبری است و نشان می‌دهد دولت راه دیگری را می‌رود.

 

زیباکلام اضافه کرد: برای اینکه بدانیم از رکود عبور کرده‌ایم باید از عامه مردم سئوال کنیم تا ببینیم وضعیت کار چگونه است مطمئنا بهترین پاسخ را می‌گیریم.



وی گفت: اگر روند عقب نشینی از آرمان‌های انقلاب ادامه پیدا کند دیگر لازم نیست اصولگرایان کاری کنند زیرا مردم به میدان می‌آیند و نمایندگان مجلس را هم به حرکت در می‌آورند.



زیباکلام تصریح کرد: اصولگرایی از ابتدا هم یک جریان جدی و عمیق نبوده است. اصولگرایی باید تعریف و مشخص بشود. یک جریان عمومی کلی صورت گرفته با عنوان اصولگرایی این جریان اگر بخواهد معنای درستی داشته باشد باید ممیزات مبانی خودش را مشخص کند. امروز ما در این جریان با یک هرج و مرج روبرو هستیم.



آصفری: رئیس‌جمهور از حضور در سازمان ملل برای استیضاح دبیرکل این سازمان استفاده کند



محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست کمیته صیانت از منافع ایران به بررسی بایدها و نبایدهای سفر رئیس‌جمهور به نیویورک می‌پردازد، به سخنرانی پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه این سفر یک فرصت برای ماست،‌گفت: رئیس‌جمهور باید در این سفر مواضع جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند و در جهت توسعه سطح روابط با دیگر کشورها به مذاکره بپردازد.



وی در ادامه با بیان اینکه چگونه استفاده کردن از این فرصت از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ گفت: رئیس‌جمهور باید در جهت معرفی درست جمهوری اسلامی اقدام کند و سیاست‌های خصمانه و زورگویانه آمریکا را به ذهن دولت‌های مختلف برساند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اما آنچه که جای تاسف دارد این است که ساختار سازمان ملل معیوب است و به نهادی تبدیل شده که در اختیار برنامه‌های آمریکا قرار گرفته است و برخوردهای دوگانه دبیرکل سازمان ملل اینطور نشان می‌دهد که گویی سازمان ملل ماموریتی از طرف آمریکا دارد.



آصفری افزود: این اقدام در این راستا است که سازمان ملل باید بی‌طرفی خود را به اثبات برساند و توقع آن است که رئیس‌جمهور در این خصوص اقدام کند چرا که ما شاهد برخوردهای دوگانه سازمان ملل نسبت به جنایاتی که در سوریه، عراق و بحرین صورت می‌گیرد، هستیم.



این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص گروه تروریستی داعش گفت:‌ همین آمریکا سه سال پیش ائتلافی برای کمک به داعش تشکیل داد که به دنبال اجماع جهانی برای کمک به داعش و سرنگونی دولت سوریه بود اما امروز که با شکست مواجه شده‌اند به دنبال ائتلاف علیه داعش هستند.



وی تصریح کرد: آمریکا دیروز با چه توجیهی به نفع داعش ائتلاف تشکیل داد و حال امروز چگونه علیه این گروه تروریستی ائتلاف تشکیل می‌دهد. ما شاهدیم که اوج حضور آمریکا در عراق که از سال 2002 تا 2006 بود زمینه شکل‌گیری داعش به وجود آمد. ما تروریسم خوش‌خیم و بدخیم نداریم و همان جنایاتی که داعش در عراق انجام می‌دهد جبهه النصره در سوریه انجام داده است و این نشان می‌دهد پشت پرده داعش آمریکا قرار دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هدف آمریکا از ائتلاف علیه داعش جبران شکستی است که آنان در سوریه خوردند چرا که آنان نتوانستند اجماع منطقه‌ای را علیه سوریه ایجاد کنند.



آصفری تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها در خصوص اقدام علیه داعش صداقت دارند نیاز به ائتلاف و عملیات نظامی نیست همین‌که جلوی ارسال کمک و تجهیزات را به داعش بگیرند این گروه تروریستی خود به خود از بین می‌رود.





وی با انتقاد از اقدام آمریکا در خصوص خارج کردن سازمان منافقین از لیست گروه‌های تروریستی گفت:‌ مگر سازمان منافقین در ایران 17 هزار نفر از مردم ما را شهید نکردند حال چگونه است که آمریکا این سازمان را از لیست گروه‌های تروریستی خارج می‌کند. ما معتقدیم گفتار و کردان آمریکایی‌ها علیه تروریسم و داعش دوگانه است و چون در آن صداقت دیده نمی‌شود پیروزی در آن دیده نخواهد شد.



آصفری در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: این درست نیست که بگوییم چون احمدی‌نژاد اصولگرا است اگر اشتباه می‌کرد نمایندگان انتقاد نمی‌کردند. دیروز دلگرانی ما از این بود که در عرصه داخلی اشتباهی صورت می‌گرفت اما امروز به خاطر مسائلی که در سیاست خارجه ما به وجود می‌آید نگران هستیم. سیاست‌خارجه‌ای که برخی‌ها فکر می‌کنند تمام مشکلات ما با رابطه با آمریکا حل می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود مذاکره با آمریکا مشکلات ما را حل کند در این یک سال که با آنها مذاکره می‌کنیم اتفاقی رخ داده بود.



نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: علی‌رغم مذاکره تلفنی روحانی با اوباما نماینده ایران در سازمان ملل پذیرفته نشد در صورتیکه آمریکا موظف بود وی را بپذیرد و بعد هم که چندین نفر از ایرانیان را در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند.



وی ادامه داد:‌ آمریکا هیچ چیزی جز براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در فکر و ذهن خود نمی‌بیند، آنها با اعتقادات ما مشکل دارند و مشکل آنها با بحث هسته‌ای ما نیست. آمریکا به دنبال اصل براندازی نظام ما است.



آصفری اضافه کرد: هیچکس این اجازه را نمی‌دهد که خط قرمز‌هایی که رهبری مشخص کرده‌اند عبور شود. خط قرمز ما مقام معظم رهبری است و اگر کسی بخواهد جلوتر از آن حرکت کند در مقابلش خواهیم ایستاد، چه روحانی باشد چه احمدی‌نژاد.

 

نماینده مردم اراک در رابطه با پیشنهاد جدید آمریکا درباره سانتریفیوژها گفت:‌ این مسئله هنوز به صورت شفاف مطرح نشده اما ما به فرمایشی که رهبری در رابطه با 190هزار سو غنی‌سازی دارند اهمیت می‌دهیم. طرف مقابل باید بپذیرد که غنی‌سازی حق جمهوری اسلامی ایران است و مطرح شدن این پیشنهاد باعث نمی‌شود ما از حق خود و بحثی که رهبری به آن اشاره کردند کوتاه بیاییم.

 

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده فقط باید در چارچوب مسائل هسته‌ای مذاکره کنند، مسائل دیگر مانند حقوق بشر و دیگر موارد جزو اختیارات این تیم نیست و اگر قرار باشد چنین بحثی مطرح شود باید ابتدا در کمیسیون امنیت ملی برسی شود.

 

آصفری تصریح کرد: خواسته ما همیشه از دولت این بوده که یک نماینده از مجلس در بین اعضای تیم مذاکره‌کننده حضور داشته باشد که متأسفانه با گذشت مدت‌ها از این درخواست پذیرفته نشده است.

 

وی ادامه داد: انتظار ما این است که تیم مذاکره‌کننده تمام موارد را در اختیار نمایندگان قرار دهد و یک نفر از نمایندگان از مجلس در بین مذاکره‌کننده حضور داشته باشد.

 

آصفری تصریح کرد: بین دولت و کنگره آمریکا مخالفتی وجود ندارد و این بحث‌ها یک بازی سیاسی برای گرفتن امتیاز بیشتر است ولی اگر ما بخواهیم این کار را در کشور انجام دهیم به عنوان بزدل سیاسی از ما نام برده می‌شود.



وی با بیان اینکه مجلس قصد ندارد چوب لای چرخ دولت بگذارد، گفت:‌ متأسفانه برخی‌ها که امروز در این بحث فعالیت می‌کنند دلشان برای منافع ملی نمی‌سوزد.

 

وی افزود: از زمان جلیلی درخواست داشتیم که یک نماینده از مجلس در بین تیم مذاکره‌کننده وجود داشته باشد ولی در آن زمان هم پذیرفته نشد و آن زمان هم گزارشات درستی در رابطه با مذاکرات به مجلس داده نمی‌شد.

 

آصفری در خاتمه اظهار داشت: مردم در 22 بهمن و روز قدس در معرض نظرسنجی قرار داده می‌شوند. مردم در این روز نظر خود را می‌دهند. تا زمانی که آمریکا دست از رفتار خصمانه خود برندارد و  دشمنی‌اش را با ما کنار بگذارد می‌شود در رابطه با بحث ارتباط با آمریکا صحبتی کرد.



رسایی: فرکانس سخنان رئیس‌جمهور طبق مواضع امام (ره) و رهبری باشد





حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست کمیته صیانت از منافع ایران که به بررسی بایدها و نبایدهای سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل به سخنرانی پرداخت.





وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه تمام سختی‌های امروز از جمله تحریم‌ها و سختی‌های دیگر در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز وجود داشت بلکه شدیدتر نیز بود اما به دلیل ایستادگی مردم و مسئولین وقت نظام در جنگ سازماندهی شده‌ای که فقط صدام در مقابل ما نبود در نهایت به پیروزی رسیدیم.





رسایی در ادامه تصریح کرد: تریبون سازمان ملل فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته است تا صدایمان را به جهان برسانیم چراکه یکی از مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ما تحریم رسانه‌ای است. که دشمنان ما تلاش می‌کنند واقعیت دیگری از ایران به دنیا معرفی کنند.





وی با بیان اینکه قبل از دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از این فرصت به خوبی استفاده نمی‌شد، گفت: این فرصت اگر مدیریت نشود تبدیل به تهدید می‌شود کما آنکه مشروطه فرصت بود اما مدیریت نشد و به تهدید تبدیل شد، همانطور که دوران دوم خرداد به تعبیر مقام معظم رهبری فرصت بود اما چون خوب مدیریت نشد به تهدید و به اصلاحات آمریکایی تبدیل شد.



وی افزود: اما ما مشاهده می‌کنیم که 8 سال دفاع مقدس تهدید بود اما به خاطر مدیریت خوب به فرصت تبدیل شد و در سازمان ملل روحانی باید بداند که رئیس‌جمهور اسلامی ایران است و ایران بدون جمهوری اسلامی همان حکومت پهلوی است که با آنان تفاهم داشت.





این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هرچه مواضع رئیس‌جمهور و مسئولان نظام به آرمان‌های امام (ره) نزدیک‌تر باشد با خواسته ملت هماهنگی بیشتری دارد و بهره بیشتری به مردم خواهد رساند.



رسایی در ادامه خطاب به روحانی گفت: اگر شما تجربه 35 ساله را در نظر نمی‌گیرید حداقل تجربه یک سال دولت خود را و تجربه تماس تلفنی با شیطان را در نظر بگیرید.

 

وی در همین رابطه توضیح داد: رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان به ما گفت که من دیدم از اینکه جواب درخواست‌های اوباما را برای ملاقات نمی‌دهم وی تحقیر نمی‌شود و چون تصمیم گرفتم اوباما بیشتر تحقیر نشود مکالمه تلفنی را انجام دادم.

 

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید بدانیم که ذات انقلاب اسلامی برای تحقیر آمریکا است و روحانی نگران این باشد که عزت دولت وی تحقیر نشود چراکه هرکه به آمریکا چراغ سبز نشان دهد تحقیر و ضعیف می‌شود و ملت ایران به دلیل ایستادگی بر مواضع خود تحقیر نخواهد شد.

 

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: فرکانس سخنان روحانی نباید براساس مواضع جریانات سیاسی باشد بلکه باید براساس مواضع امام(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته مواضع رهبری نسبت به آمریکا شدیدتر شده است، گفت: این بار ما توقع داریم که دل روحانی برای شیطان نسوزد چراکه آنان برای ما نمی‌سوزد ما می‌گوییم که روحانی این سفر را با شعار اعتدال به پایان ببرد. اعتدالی که رهبری فرمودند یعنی اشدا الاکفار و رحما بینهم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحانی در عیادت از مقام معظم رهبری گفتند که نقطه اتکا ولایت فقیه است. پس با این سخن روحانی باید اعتدالی باشد، اعتدالی که مقام معظم رهبری تعیین کردند و البته ما امیدواریم روحانی این سفر را با اعوذبالله من الشیطان الرجیم آغاز و به پایان ببرد.

 

رسایی در پاسخ به این سؤال که جریان دلواپسی بعد از روی کار آمدن روحانی انتقادهای زیادی داشت ولی در قبال رفتارهای احمدی‌نژاد با توجه به جریان مشایی و خانه‌نشینی‌اش هیچ مخالفتی نشد، گفت: جریان دلواپسی اعضای جدیدی پیدا کرده است. یکی از این عضوها ظریف وزیر امور خارجه است که وی هم ابراز نگرانی کرد و گفت چون آمریکا قابل اعتماد نیست من به دلواپسان حق می‌دهم.

 

وی در ادامه خطاب به خبرنگار رسانه حامی دولت که سؤال قبل را پرسیده بود، گفت: امیدوارم شما هم به این نتیجه برسید که آمریکا قابل اعتماد نیست تا اینقدر خوش‌بینی به آمریکا را تیتر نکنید. جریان دلواپسی در زمان احمدی‌نژاد هم مخالفت با رفتار اشتباه وی داشت ولی اشتباهات احمدی‌نژاد در سیاست خارجه با اشتباهات این دولت قابل مقایسه نیست. نامه احمدی‌نژاد به اوباما غلط بود ولی او در این نامه قربان‌صدقه آمریکا نرفت. با این حال باز هم ما با این نامه مخالفت کردیم.





این نماینده مجلس تصریح کرد: مخالفت‌ها و انتقادات ما از احمدی‌نژاد در هفته‌نامه 9 دی و رسانه‌های دیگر قابل مشاهده است و ما نسبت به خانه‌نشینی احمدی‌نژاد و دیگر مسائل اشتباهات دولت وی تذکر دادیم.



رسایی افزود: عده‌ای روز اول شکل‌گیری دولت و در آن زمان که عملکرد خوبی داشت در مقابل احمدی‌نژاد ایستادند بعد از خانه‌نشینی احمدی‌نژاد هم مخالفت خود را نشان دادند اما این مخالفت برای افکار عمومی ارزشی نداشت ولی مخالفت ما برای احمدی‌نژاد هزینه داشت. احمدی‌نژاد در دو سال آخر دولتش حرف‌هایی می‌زد که شبیه حرف‌هایی بود که برخی‌ها در این دولت می‌زنند.



مدیرمسئول هفته‌نامه 9دی گفت: اگر روحانی بر اساس فرمایشات رهبری موضع‌گیری کند از او حمایت می‌کنیم اگر غیر از این باشد و ما مخالفت نکنیم باید تعجب کنیم.



رسایی در ادامه ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها طرفدار دولت گفت:‌ چرا دیدار روحانی با شیطان بزرگ را برجسته می‌کنند. در یک سال گذشته ایران با آمریکا مذاکراتی انجام داد ولی هیچ اتفاقی رخ نداده است و ممکن نیست بعد از این هم شاهد اتفاقاتی در این رابطه باشیم.



وی در رابطه با پیشنهاد جدید آمریکا مبنی بر طرح حذف اتصالات میان‌بخشی سانتریفیوژهای ایران گفت: این پیشنهاد مثل این می‌ماند که به ما بگویند دانشگاه داشته باشید ولی در آن آزمایشگاه وجود نداشته باشد.



رسایی در ادامه تصریح کرد: روحانی در گذشته می‌گفت اگر من بیایم هم سانتریفیوژها می‌آید و هم کارخانه‌ها می‌چرخند. حال سؤال ما این است که چرا وی به شعارهای خود پایبند نیست. امروز هم سانتریفیوژها نمی‌چرخند و هم کارخانه‌ها در حال تعطیل شدن هستند.



وی خاطرنشان کرد: موضوع هسته‌ای امروز نماد استقلال است. اگر سانتریفیوژها بچرخند کارخانه‌ها هم می‌چرخد چون سانتریفیوژها نماد استقلال هستند و دشمن نمی‌خواهد ما استقلال داشته باشیم.



وی تأکید کرد: اگر روحانی نگفته بود که مسکن مهر، یارانه‌ها و ... را ادامه می‌دهم رئیس‌جمهور نمی‌شد، زیرا کسی به خاطر کرنش کردن به کسی رأی نمی‌دهد. اعتقاد ما این است که عده‌ای می‌خواهند نرمش قهرمانانه را تبدیل به کرنش کنند.



وی در رابطه با این سؤال که‌ آیا شورای نگهبان در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری امکان دارد که روحانی را رد صلاحیت کند،‌گفت: اگر روحانی در مسیر رهبری و قانون اساسی حرکت کند دلیلی ندارد شورای نگهبان او را رد صلاحیت کند. ولی مردم با توجه به عمل نکردن روحانی به شعارهایش و با توجه به عملکرد رئیس‌جمهور در بحث سیاست خارجه ممکن است به او رأی ندهند.



وی گفت: هر کسی بر خلاف منافع ملی حرکت کند باید رد صلاحیت شود و این خواسته مردم است.



رسایی تصریح کرد: این که می‌گویند وضعیت اقتصادی بدتر شده با استناد به این سخن رئیس‌جمهور می‌گویم که شاخص بانک مرکزی، یا مرکز آمار نیست و شاخص دید مردم است، این حرف را می‌زنم. دید مردم حکایت از گران شدن مواد غذایی دارد امروز تورم کنترل شده ولی با چه ابزاری؟ وقتی هیچ اتفاقی در اقتصاد رخ ندهد پس تورم هم وجود ندارد.



وی ادامه داد:‌ وقتی همه دولت به وزارت خارجه و وزارت خارجه به 1+5 و 1+5 هم به آمریکا و اوبامای باهوش و مؤدب خلاصه شده نتیجه جز تحریم‌ها  فشار بیشتر نخواهد بود و در نهایت شاهد گرانی و تورم خواهیم بود.



این نماینده مجلس ادامه داد:‌ نه بانک مرکزی حاضر است اعلام کند از تورم عبور کرده‌ایم، نه مرکز آمار زیرا پذیرفتن این حرف برای مردم سخت است.





وی گفت: روحانی 50.7دهم آرا را کسب کرده و مابقی رأی مردم را نگرفته است. البته ملاک برای ما این است که روحانی رئیس‌جمهور کشور است و سه سال دیگر وقت دارد و تلاش ما این است که در این مدت دولت به وعده‌های خود عمل کند.





رسایی در ادامه ضمن انتقاد از صدا و سیما برای اینکه اجازه حضور منتقدان را در تلویزیون نداده است، گفت:‌در این مدت ما با استفاده از چند ابزار و رسانه از حقوق ملت دفاع کرده‌ایم و همین جریان غیر صدا و سیما پیام ما را رسانده است.





وی در رابطه با این سؤال که چرا نمایندگان مجلس در رابطه با عملکرد وزارت خارجه هیچ اقدام جدی‌ای نشان نداده‌ است، گفت: اینطو رنیست که نمایندگان مجلس هر اتفاقی را که بخواهند رخ دهد، بعضی از مسائل باید توسط رئیس مجلس انجام شود،‌ متأسفانه آئین‌نامه در مجلس رعایت نمی‌شود. ما باید صبر کنیم و فرصت بدهیم تا آخرین تیر از کمان جریان جبهه سازش رها شود.





این نماینده مجلس در رابطه با اینکه اگر رئیس‌جمهور با اوباما دیدار کند مجلس چه حرکتی خواهد داشت، گفت: یک تشکل دانشجویی درخواستی را از مجلس داشته و مجلس بر اساس اتفاقاتی که رخ می‌دهد تصمیم می‌گیرد البته به اعتقاد من روحانی با اوباما دیدار نمی‌کند زیرا مرد عاقلی است و همانطور که رهبری می‌فرمایند کدام عاقلی است که به دنبال کار بی‌منفعت برود، روحانی این کار را نخواهد کرد.





رسایی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران افزود: در دوره قبل پرونده مذاکرات در شورای عالی امنیت بود اما امروز در وزارتخانه خارجه است و این موضوع باعث نگرانی ما شده است.





وی خاطرنشان کرد: در دوره قبل هیچکس نمی‌گفت که مذاکرات محرمانه است و جلیلی می‌خواست که مذاکرات در مقابل دوربین‌های رسانه‌های جهان برگزار شود. در دوره قبل ما هیچوقت ندیدم که دشمنان بعد از مذاکرات خوشحالی کنند ولی اکنون خوشحالی آنها را می‌بینیم.





وی در خاتمه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران اظهار داشت: قرار شده بود در رابطه با مذاکره ایران با آمریکا و تلفنی که روحانی با اوباما داشت، نظرسنجی شود اما با وجود اینکه یک سال گذشته ولی هنوز نظرسنجی نشده یا اینکه اگر نظرسنجی هم شده است نتیجه آن را اعلام نکرده‌اند. 

 


4779975
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است